Diskuze o skútrech nějvětších objemů.
Odeslat odpověď

Re: Yamaha X-MAX 400

11 zář 2019, 07:54

Ten testovací chlap se rozhodně nevykrátí, páč ty hmotnosti se sčítají. (matematika ZŠ, 5.ročník)

Re: Yamaha X-MAX 400

11 zář 2019, 08:11

přesně tak, s chlapem se musí vždycky počítat!! :-D (může se chlap dělit kilowatama, ale stejně se musí přičíst)
Jinak ty hodnoty kW na kilo jsou důležité vlastně jen pro zrychlení.. a jak víme u variátoru záleží spíš kolik procent výkonu při zrychlení přenese a ke 100% má variátor hooodně daleko... ;-) Při setrvalé jízdě, je uplně jedno kolik hmotnosti kola vezou.. není to jedno zase až při brzdění, tam jsou lepší ty dva kotouče co má 400 proti jednomu u 300

Re: Yamaha X-MAX 400

11 zář 2019, 08:29

Rozhodně 400 lepší, kupujte, nebudou :mrgreen: , přijde Euro 5 do moto a Dpfka budou součástí = nižší výkon. A možná i to bude konečná pro tento "prastarý motor" :cry:

Re: Yamaha X-MAX 400

11 zář 2019, 09:38

Máte pravdu, pokud přičtu standardního chlapa, tak ten rozdíl 400/300 vzroste ze 120g/kW na 697g/kW ve prospěch 400ccm, ale pořád jsou ty hodnoty docela blízko, takže ve zrychlení z 0 na 80km moc velký rozdíl nebude.Třeba to časem někdo testne. Já bych také bral raději čtyřstovku protože jak už zde bylo psáno - stabilita, v tomto ohledu pro mě čím těžší tím lepší. Účinnost variátoru klesá se stoupající rychlostí a přenášeným výkonem, v městském režimu je srovnatelný s klasickou převodovkou. Velkou výhodou při akceleraci je plynulý nárůst rychlosti a automatické udržování pásma nejvyššího kroutícího momentu, s převodovkou dochází při řazení ke ztrátě při krátkodobém přerušení pohonu a po přeřazení k poklesu otáček mimo nejvyšší krouťák. A ještě jedna věc, převodovku provází na rozdíl od variátoru nechvalně známý syndrom zezadu od spolujezdce omlácené přilby .

Re: Yamaha X-MAX 400

11 zář 2019, 09:45

josuk píše:přesně tak, s chlapem se musí vždycky počítat!! :-D (může se chlap dělit kilowatama, ale stejně se musí přičíst)
Jinak ty hodnoty kW na kilo jsou důležité vlastně jen pro zrychlení.. a jak víme u variátoru záleží spíš kolik procent výkonu při zrychlení přenese a ke 100% má variátor hooodně daleko... ;-) Při setrvalé jízdě, je uplně jedno kolik hmotnosti kola vezou.. není to jedno zase až při brzdění, tam jsou lepší ty dva kotouče co má 400 proti jednomu u 300

==========================
Tak tak .... krácení zcela (vůbec) neplatí:
stroj 1 hmotnost 120; výkon 20kW ... 6 kg/1 kW
stroj 1 hmotnost 120; chlap 80; výkon 20kW ... 10 kg/1 kW
stroj 1 hmotnost 120; chlap + spolujezdec 150 kg výkon 20kW ... 13,5 kg/1 kW

stroj 2 hmotnost 180; výkon 30kW ... 6 kg/kW
stroj 2 hmotnost 180; chlap 80 výkon; 30kW ... 8.7 kg/1 kW
stroj 2 hmotnost 180; chlap + spolujezdec 150 kg; výkon 30kW ... 11 kg/1 kW

Prázdné stroje mají stejnou hmotnost na 1 kW, když jsou obsazené jedním nebo dvěma cestujícím výsledky se začnou lišit.
Plně obsazené se liší o 19-22% podle toho zda vezmu jako základ menší nebo vyšší hodnotu. A 20% to je sakra rozdíl ... jak nebe a dudy
Aby menší stroj stačil většímu v plném obsazení musel by mít výkon kolik ? Skoro 25 místo 20 kW.

Hezky jsem si zopakoval látku základní školy čili trivia.

A k brzdám ... dva kotouče nejspíš ve městě nepoznáte, ale při brzdění ze 120 km/hod ve dvou už asi ano :-)

Re: Yamaha X-MAX 400

11 zář 2019, 10:04

Hezky jste to kluci popsali, takže v podstatě se mi potvrdilo to, co jsem tak nějak podvědomě cítil. Prostě Max 300 při obsazení 1 osoba = naprostá pohoda, výkonu dostatek, velmi svižné rozjezdy. Sedne batůžek a prostě už je to znát - o něco horší stabilita, svižnost rozjezdů se taky vytrácí. U maxe 400 jestli jedu solo nebo s batůžkem nijak velký propad výkonu nezaznamenávám, prostě stále je tam dostatek prostoru na zrychlení, což zejména u předjíždění, nebo zrychlení v kopci je klíčové.
No mohl bych se pokusit o nějaké testy zrychlení, akorát jak to změřit? Máte tip na nějakou apku pro droida, kterou by se třeba to zrychlení apod.. dalo co nejpřesněji změřit? Nebo nějaké tipy jak to provést?

Re: Yamaha X-MAX 400

11 zář 2019, 10:24

Namalovat 2xčáru na vozovku a manželce svěřit stopky, tento úsek projet 2x (pokažé s jiným strojem). Na co apku probůh...

Re: Yamaha X-MAX 400

11 zář 2019, 10:25

Ťukl jsem to do Calcu, vyhrává 400, ale těsně - 11 kg/HP : 12 kg/HP. Jsou to pouze čísla na papíře. Teď musí někdo udělat road test :D
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Re: Yamaha X-MAX 400

11 zář 2019, 10:34

crhy_ píše:Namalovat 2xčáru na vozovku a manželce svěřit stopky, tento úsek projet 2x (pokažé s jiným strojem). Na co apku probůh...

Na co apku? No třeba na to, když to budu testovat solo, nemluvě o tom, že i manželka nemusí trefit přesně tlačítko stop, kor při vyšší rychlosti :mrgreen:
Ale už jsem ted koukal na google, tak nějaké apky jsem objevil, tak vyzkouším, která mi bude vyhovovat a pak až bude příležitost otestuju :-)

Re: Yamaha X-MAX 400

11 zář 2019, 10:49

Jjo, na to jsem také myslel, nicméně můžeš preventivně manželku poslat na "tvrdý výcvik" do Severní Koree a to by bylo, aby zle cvakala... :mrgreen:
Popřípadě se vyprdnout na stopky a nahrávat mobilem a potom to "od stolu" poměřit...

Re: Yamaha X-MAX 400

11 zář 2019, 11:15

V klidu, na tohle jsou apky, tak proč to nevyužít? Jak bude čas, vyzkouším, sám jsem zvědavý, jestli a jaké jsou rozdíly v reálně změřených hodnotách mezi Max 300 a 400. Možná by nebylo od věci ještě k tomu testnout Forzu 300, ale tu už doma nemáme :mrgreen: a půjčit se asi tady nikde nedá.

Re: Yamaha X-MAX 400

11 zář 2019, 12:38

...
stroj 2 hmotnost 180; výkon 30kW ... 6 kg/kW
stroj 2 hmotnost 180; chlap 80 výkon; 30kW ... 8.7 kg/1 kW
stroj 2 hmotnost 180; chlap + spolujezdec 150 kg; výkon 30kW ... 11 kg/1 kW
...

Až tam Jarda dosadí skutečných 24,5 KW místo 30 kW, které tam v bojové náladě dal, tak ta čísla nebudou dramaticky rozdílná. Navíc 300 má 20,6 kW nikoli 20 a už jsme zase někde jinde. Takže rozdíl ve výkonu není těch 5 kW jak se občas píše, ale "jen" 3,9 kW. Dokážu si představit, že je to v jízdním projevu cítit, ale není to nic, co by mě nějak vzrušovalo. :D

Když do toho započítáte ještě plnou nádrž, tak je to zase jinak. Ve výsledku je ten rozdíl +/- 1 kg/kW. A to už není tak dramatický rozdíl, aby se o něm tady tak dlouze diskutovalo.

Něco jiného je, jak píše Petr311, rozdíl v jízdních vlastnostech a rozměrech. To je věc, nad kterou se stojí za to zamyslet. Jinak je to jedno.

Re: Yamaha X-MAX 400

11 zář 2019, 12:42

A kdyby jsi se kouknul na všechny příspěvky na této stránce, tak by jsi zjistil, že kolega qwert sem dal krásnou tabulku, kde už toto všechno je.

Re: Yamaha X-MAX 400

11 zář 2019, 12:51

Tu jsem taky viděl. 8)
Kolega qwert tam teda má výkon v HP, což ničemu nevadí.
Spíš jsem chtěl reagovat na přehled Jardy, kde to má trochu nepřesně, tak aby si toho všimli i ostatní, že krásný barevný údaj není tak úplně správný. :mrgreen:

Re: Yamaha X-MAX 400

11 zář 2019, 13:08

moto.joker, jenže ty jsi to vůbec nepochopil. Jarda to má pro názorný výklad, jak to vypadá, když se sčítají hmotnosti - jako příklad.
Odeslat odpověď