Yamaha X-MAX 400

Diskuze o skútrech nějvětších objemů.

Re: Yamaha X-MAX 400

Příspěvekod xPet » 11 zář 2019, 07:54

Ten testovací chlap se rozhodně nevykrátí, páč ty hmotnosti se sčítají. (matematika ZŠ, 5.ročník)
Spotřeba: Obrázek
xPet

250+
 
Reputace: 51
Příspěvky: 254
Registrován: 14 črc 2016, 13:38
Bydliště: Ostopovice
Skútr / moto: Piaggio Beverly 350 (2012), Honda SH 125 (2015)

Re: Yamaha X-MAX 400

Příspěvekod josuk » 11 zář 2019, 08:11

přesně tak, s chlapem se musí vždycky počítat!! :-D (může se chlap dělit kilowatama, ale stejně se musí přičíst)
Jinak ty hodnoty kW na kilo jsou důležité vlastně jen pro zrychlení.. a jak víme u variátoru záleží spíš kolik procent výkonu při zrychlení přenese a ke 100% má variátor hooodně daleko... ;-) Při setrvalé jízdě, je uplně jedno kolik hmotnosti kola vezou.. není to jedno zase až při brzdění, tam jsou lepší ty dva kotouče co má 400 proti jednomu u 300
Uživatelský avatar
josuk

1000+
 
Reputace: 597
Příspěvky: 1419
Registrován: 14 pro 2012, 10:38
Bydliště: Praha
Skútr / moto: zimní X Max 250 a Honda ADV 350
Tuning / úpravy: na zimu deka a zimní gumy

Re: Yamaha X-MAX 400

Příspěvekod crhy_ » 11 zář 2019, 08:29

Rozhodně 400 lepší, kupujte, nebudou :mrgreen: , přijde Euro 5 do moto a Dpfka budou součástí = nižší výkon. A možná i to bude konečná pro tento "prastarý motor" :cry:
Uživatelský avatar
crhy_

250+
 
Reputace: 414
Příspěvky: 250
Registrován: 27 bře 2019, 12:00
Bydliště: Potkáme se u Roudnice
Skútr / moto: Honda Sh 300i, Yamaha Neos 2t

Re: Yamaha X-MAX 400

Příspěvekod mirsil » 11 zář 2019, 09:38

Máte pravdu, pokud přičtu standardního chlapa, tak ten rozdíl 400/300 vzroste ze 120g/kW na 697g/kW ve prospěch 400ccm, ale pořád jsou ty hodnoty docela blízko, takže ve zrychlení z 0 na 80km moc velký rozdíl nebude.Třeba to časem někdo testne. Já bych také bral raději čtyřstovku protože jak už zde bylo psáno - stabilita, v tomto ohledu pro mě čím těžší tím lepší. Účinnost variátoru klesá se stoupající rychlostí a přenášeným výkonem, v městském režimu je srovnatelný s klasickou převodovkou. Velkou výhodou při akceleraci je plynulý nárůst rychlosti a automatické udržování pásma nejvyššího kroutícího momentu, s převodovkou dochází při řazení ke ztrátě při krátkodobém přerušení pohonu a po přeřazení k poklesu otáček mimo nejvyšší krouťák. A ještě jedna věc, převodovku provází na rozdíl od variátoru nechvalně známý syndrom zezadu od spolujezdce omlácené přilby .
Profil motorkari.cz / Montážní návody / Rajče / Youtube / 739 226 818 WhatsApp Mirek
Uživatelský avatar
mirsil

1500+
 
Reputace: 222
Příspěvky: 1832
Registrován: 24 úno 2008, 08:07
Bydliště: Zahnašovice ZL
Skútr / moto: SB 650 K9 exe. Do 11/2011 Malaguti Madison 150
Tuning / úpravy: V profilu motorkari.cz

Re: Yamaha X-MAX 400

Příspěvekod JardaB » 11 zář 2019, 09:45

josuk píše:přesně tak, s chlapem se musí vždycky počítat!! :-D (může se chlap dělit kilowatama, ale stejně se musí přičíst)
Jinak ty hodnoty kW na kilo jsou důležité vlastně jen pro zrychlení.. a jak víme u variátoru záleží spíš kolik procent výkonu při zrychlení přenese a ke 100% má variátor hooodně daleko... ;-) Při setrvalé jízdě, je uplně jedno kolik hmotnosti kola vezou.. není to jedno zase až při brzdění, tam jsou lepší ty dva kotouče co má 400 proti jednomu u 300

==========================
Tak tak .... krácení zcela (vůbec) neplatí:
stroj 1 hmotnost 120; výkon 20kW ... 6 kg/1 kW
stroj 1 hmotnost 120; chlap 80; výkon 20kW ... 10 kg/1 kW
stroj 1 hmotnost 120; chlap + spolujezdec 150 kg výkon 20kW ... 13,5 kg/1 kW

stroj 2 hmotnost 180; výkon 30kW ... 6 kg/kW
stroj 2 hmotnost 180; chlap 80 výkon; 30kW ... 8.7 kg/1 kW
stroj 2 hmotnost 180; chlap + spolujezdec 150 kg; výkon 30kW ... 11 kg/1 kW

Prázdné stroje mají stejnou hmotnost na 1 kW, když jsou obsazené jedním nebo dvěma cestujícím výsledky se začnou lišit.
Plně obsazené se liší o 19-22% podle toho zda vezmu jako základ menší nebo vyšší hodnotu. A 20% to je sakra rozdíl ... jak nebe a dudy
Aby menší stroj stačil většímu v plném obsazení musel by mít výkon kolik ? Skoro 25 místo 20 kW.

Hezky jsem si zopakoval látku základní školy čili trivia.

A k brzdám ... dva kotouče nejspíš ve městě nepoznáte, ale při brzdění ze 120 km/hod ve dvou už asi ano :-)
JardaB
Kymco New Downtown 350i
Maledictus piscis in tertia aqua.
Uživatelský avatar
JardaB

1500+
 
Reputace: 237
Příspěvky: 1740
Registrován: 17 črc 2015, 14:17
Bydliště: Tábor
Skútr / moto: Kymco Downtown 350
Tuning / úpravy: deflektor z Číny, USB na řidítkách, Maxia 56

Re: Yamaha X-MAX 400

Příspěvekod petr311 » 11 zář 2019, 10:04

Hezky jste to kluci popsali, takže v podstatě se mi potvrdilo to, co jsem tak nějak podvědomě cítil. Prostě Max 300 při obsazení 1 osoba = naprostá pohoda, výkonu dostatek, velmi svižné rozjezdy. Sedne batůžek a prostě už je to znát - o něco horší stabilita, svižnost rozjezdů se taky vytrácí. U maxe 400 jestli jedu solo nebo s batůžkem nijak velký propad výkonu nezaznamenávám, prostě stále je tam dostatek prostoru na zrychlení, což zejména u předjíždění, nebo zrychlení v kopci je klíčové.
No mohl bych se pokusit o nějaké testy zrychlení, akorát jak to změřit? Máte tip na nějakou apku pro droida, kterou by se třeba to zrychlení apod.. dalo co nejpřesněji změřit? Nebo nějaké tipy jak to provést?
4/2013 - 4/2014 - KYMCO Agility City 125/9.450km
3/2014 - 3/2015 - Piaggio Beverly 125ie/16.000km
3/2015 - 5/2018 - Piaggio MP3 500LT Sport/42.900km
5/2017 - 8/2019 - YAMAHA X-MAX 125/19.700km
6/2018 - 7/2022 - YAMAHA X-MAX 400/37.000km
8/2019 - X-MAX 300
Uživatelský avatar
petr311

1000+
 
Reputace: 134
Příspěvky: 1120
Registrován: 24 dub 2013, 21:42
Bydliště: Lipník nad Bečvou
Skútr / moto: Can-am Spyder RT Sea-To-Sky 2023
Tuning / úpravy: U tohoto stroje prakticky není co upravovat, vše je v základu. Snad jen opěrka řidiče, USB zásuvka, kabel napájení bateri a to je tak asi vše.

Re: Yamaha X-MAX 400

Příspěvekod crhy_ » 11 zář 2019, 10:24

Namalovat 2xčáru na vozovku a manželce svěřit stopky, tento úsek projet 2x (pokažé s jiným strojem). Na co apku probůh...
Uživatelský avatar
crhy_

250+
 
Reputace: 414
Příspěvky: 250
Registrován: 27 bře 2019, 12:00
Bydliště: Potkáme se u Roudnice
Skútr / moto: Honda Sh 300i, Yamaha Neos 2t

Re: Yamaha X-MAX 400

Příspěvekod qwert » 11 zář 2019, 10:25

Ťukl jsem to do Calcu, vyhrává 400, ale těsně - 11 kg/HP : 12 kg/HP. Jsou to pouze čísla na papíře. Teď musí někdo udělat road test :D
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
1988 Jawa 250/353 – polňačky a louky
1989 Jawa 50/05
1990 Stadion S11
1996 Honda VT 500 C – 15 000 km
1997 Honda VF 750 S – 10 000 km
1998 Kawasaki 1000 GTR – 5 000 km
2002 Sportster 1200 - 5 000 km
??? 2020 Xmax 300 ???
qwert

10+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 10
Registrován: 17 srp 2019, 09:07
Bydliště: Brno
Skútr / moto: ??? 2020 Xmax 300 ???

Re: Yamaha X-MAX 400

Příspěvekod petr311 » 11 zář 2019, 10:34

crhy_ píše:Namalovat 2xčáru na vozovku a manželce svěřit stopky, tento úsek projet 2x (pokažé s jiným strojem). Na co apku probůh...

Na co apku? No třeba na to, když to budu testovat solo, nemluvě o tom, že i manželka nemusí trefit přesně tlačítko stop, kor při vyšší rychlosti :mrgreen:
Ale už jsem ted koukal na google, tak nějaké apky jsem objevil, tak vyzkouším, která mi bude vyhovovat a pak až bude příležitost otestuju :-)
4/2013 - 4/2014 - KYMCO Agility City 125/9.450km
3/2014 - 3/2015 - Piaggio Beverly 125ie/16.000km
3/2015 - 5/2018 - Piaggio MP3 500LT Sport/42.900km
5/2017 - 8/2019 - YAMAHA X-MAX 125/19.700km
6/2018 - 7/2022 - YAMAHA X-MAX 400/37.000km
8/2019 - X-MAX 300
Uživatelský avatar
petr311

1000+
 
Reputace: 134
Příspěvky: 1120
Registrován: 24 dub 2013, 21:42
Bydliště: Lipník nad Bečvou
Skútr / moto: Can-am Spyder RT Sea-To-Sky 2023
Tuning / úpravy: U tohoto stroje prakticky není co upravovat, vše je v základu. Snad jen opěrka řidiče, USB zásuvka, kabel napájení bateri a to je tak asi vše.

Re: Yamaha X-MAX 400

Příspěvekod crhy_ » 11 zář 2019, 10:49

Jjo, na to jsem také myslel, nicméně můžeš preventivně manželku poslat na "tvrdý výcvik" do Severní Koree a to by bylo, aby zle cvakala... :mrgreen:
Popřípadě se vyprdnout na stopky a nahrávat mobilem a potom to "od stolu" poměřit...
Uživatelský avatar
crhy_

250+
 
Reputace: 414
Příspěvky: 250
Registrován: 27 bře 2019, 12:00
Bydliště: Potkáme se u Roudnice
Skútr / moto: Honda Sh 300i, Yamaha Neos 2t

Re: Yamaha X-MAX 400

Příspěvekod petr311 » 11 zář 2019, 11:15

V klidu, na tohle jsou apky, tak proč to nevyužít? Jak bude čas, vyzkouším, sám jsem zvědavý, jestli a jaké jsou rozdíly v reálně změřených hodnotách mezi Max 300 a 400. Možná by nebylo od věci ještě k tomu testnout Forzu 300, ale tu už doma nemáme :mrgreen: a půjčit se asi tady nikde nedá.
4/2013 - 4/2014 - KYMCO Agility City 125/9.450km
3/2014 - 3/2015 - Piaggio Beverly 125ie/16.000km
3/2015 - 5/2018 - Piaggio MP3 500LT Sport/42.900km
5/2017 - 8/2019 - YAMAHA X-MAX 125/19.700km
6/2018 - 7/2022 - YAMAHA X-MAX 400/37.000km
8/2019 - X-MAX 300
Uživatelský avatar
petr311

1000+
 
Reputace: 134
Příspěvky: 1120
Registrován: 24 dub 2013, 21:42
Bydliště: Lipník nad Bečvou
Skútr / moto: Can-am Spyder RT Sea-To-Sky 2023
Tuning / úpravy: U tohoto stroje prakticky není co upravovat, vše je v základu. Snad jen opěrka řidiče, USB zásuvka, kabel napájení bateri a to je tak asi vše.

Re: Yamaha X-MAX 400

Příspěvekod moto.joker » 11 zář 2019, 12:38

...
stroj 2 hmotnost 180; výkon 30kW ... 6 kg/kW
stroj 2 hmotnost 180; chlap 80 výkon; 30kW ... 8.7 kg/1 kW
stroj 2 hmotnost 180; chlap + spolujezdec 150 kg; výkon 30kW ... 11 kg/1 kW
...

Až tam Jarda dosadí skutečných 24,5 KW místo 30 kW, které tam v bojové náladě dal, tak ta čísla nebudou dramaticky rozdílná. Navíc 300 má 20,6 kW nikoli 20 a už jsme zase někde jinde. Takže rozdíl ve výkonu není těch 5 kW jak se občas píše, ale "jen" 3,9 kW. Dokážu si představit, že je to v jízdním projevu cítit, ale není to nic, co by mě nějak vzrušovalo. :D

Když do toho započítáte ještě plnou nádrž, tak je to zase jinak. Ve výsledku je ten rozdíl +/- 1 kg/kW. A to už není tak dramatický rozdíl, aby se o něm tady tak dlouze diskutovalo.

Něco jiného je, jak píše Petr311, rozdíl v jízdních vlastnostech a rozměrech. To je věc, nad kterou se stojí za to zamyslet. Jinak je to jedno.
Jedu a kochám se ...
Bylo: Honda SCV Lead 100; Suzuki Burgman 250; Skyteam Cobra 125; Honda CB 900F Hornet; Honda Dylan 125; Yamaha N-Max 125; Yamaha X-Max 250; Yamaha YBR 125
Je: Honda Forza 350
Uživatelský avatar
moto.joker

1500+
 
Reputace: 325
Příspěvky: 1720
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Mnichovo Hradiště
Skútr / moto: Honda Forza 350

Re: Yamaha X-MAX 400

Příspěvekod crhy_ » 11 zář 2019, 12:42

A kdyby jsi se kouknul na všechny příspěvky na této stránce, tak by jsi zjistil, že kolega qwert sem dal krásnou tabulku, kde už toto všechno je.
Uživatelský avatar
crhy_

250+
 
Reputace: 414
Příspěvky: 250
Registrován: 27 bře 2019, 12:00
Bydliště: Potkáme se u Roudnice
Skútr / moto: Honda Sh 300i, Yamaha Neos 2t

Re: Yamaha X-MAX 400

Příspěvekod moto.joker » 11 zář 2019, 12:51

Tu jsem taky viděl. 8)
Kolega qwert tam teda má výkon v HP, což ničemu nevadí.
Spíš jsem chtěl reagovat na přehled Jardy, kde to má trochu nepřesně, tak aby si toho všimli i ostatní, že krásný barevný údaj není tak úplně správný. :mrgreen:
Jedu a kochám se ...
Bylo: Honda SCV Lead 100; Suzuki Burgman 250; Skyteam Cobra 125; Honda CB 900F Hornet; Honda Dylan 125; Yamaha N-Max 125; Yamaha X-Max 250; Yamaha YBR 125
Je: Honda Forza 350
Uživatelský avatar
moto.joker

1500+
 
Reputace: 325
Příspěvky: 1720
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Mnichovo Hradiště
Skútr / moto: Honda Forza 350

Re: Yamaha X-MAX 400

Příspěvekod xPet » 11 zář 2019, 13:08

moto.joker, jenže ty jsi to vůbec nepochopil. Jarda to má pro názorný výklad, jak to vypadá, když se sčítají hmotnosti - jako příklad.
Spotřeba: Obrázek
xPet

250+
 
Reputace: 51
Příspěvky: 254
Registrován: 14 črc 2016, 13:38
Bydliště: Ostopovice
Skútr / moto: Piaggio Beverly 350 (2012), Honda SH 125 (2015)

PředchozíDalší

Zpět na Maxi skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 17 návštevníků