Diskuze o skútrech nějvětších objemů.
Odeslat odpověď

Re: Yamaha X-MAX 400

09 zář 2019, 18:57

Po zadnom to urcite ide a velmi dobre. Hlavne malym dvojtaktom. Obrázek

Odoslané z SM-A202F pomocou Tapatalku

Re: Yamaha X-MAX 400

09 zář 2019, 19:37

https://youtu.be/xzBYurIv7_g
Já by jsem, řekl, že tito "vopičáči" taky dobře "driftěj

Re: Yamaha X-MAX 400

10 zář 2019, 09:17

dobrý blázni...Maj je upravený, protážený rozvor aby byly stabilnější...

Re: Yamaha X-MAX 400

10 zář 2019, 10:18

Člověk čeká nějakou zajímavost ke 400-ce a přibývají tu nesmysly... chlapi, zkuste se držet tématu. Děkuji :D

Re: Yamaha X-MAX 400

10 zář 2019, 10:48

Pri 134km ani nemam co psat, jen ze jsem nadsenej a nelituju ani jediny koruny! Clovek ma klasicky nejake starosti (prace, rodina, love...) a takovej novej skutr vse posouva do jinejch dimenzi. Zivot je ted takovej hezci...

Re: Yamaha X-MAX 400

10 zář 2019, 11:01

petr311 píše:vikino:
možná je ve 400 starší motor, nicméně ty 4 kW navíc oproti Max 300 jsou taky znát :-)

...a určite je poznať aj tých 30kg navyše u 400ky :-) Tym ju samozrejme nechcem zhadzovat, ale ked som mal X10 350 s vahou podobnou terajsej 400ky a ked to mam porovnat s o 30 kg lahsou xmax 300, tak je to ovela vacsia zabava v zakrutach a na mieste ovela lahsia manipulovatelnost. :D

Re: Yamaha X-MAX 400

10 zář 2019, 12:43

Vím, že objektivní odpověď není jednoduchá, ale já bych třeba řešil využitelnost 300ky pro vyjížďky dvojice v řádu 150-400 km denně. Jednak pohodlí, tedy tuhost odpružení (jak si poradí s nerovnostmi předek, zadek), stabilita rámu, provedení standardního sedla (pokud jsou odlišná), možnost poskládání nohou a změny jejich polohy při delší jízdě, při výšce 180-185 cm.
Pak taky motorizaci - tedy zejména akceleraci při předjíždění náklaďáku nebo kamionu nebo třeba akceleraci z vracečky ve stoupání do nějakého sedla, pokud bude stroj obsazen dvěma lidmi, např. 80+50 kg.

Je samozřejmě jasné, že i 300ka to dá a že se ve dvou vyšplhá i na Stelvio. O tom nepochybuji. Jde spíš o pocit z jízdy, zatížení motoru, výkonovou rezervu. Jistou roli v jízdním komfortu hraje i vyšší hmotnost 400ky. Taky přesně nevím, jestli je vůbec rozdíl např. v objemu podsedlového prostoru.

Naopak pro 300ku hovoří náklady - kupní cenou počínaje, levnější pojistkou, o cca litru nižší spotřebou a takřka jistě i cenou servisu. Minimálně by tam mělo být méně oleje, levnější řemen atd. Kdo chce opici, musí mít i na banány, to je jasné. Ale proč nezvážit různé aspekty :)

Re: Yamaha X-MAX 400

10 zář 2019, 12:53

Taky je velký rozdíl, jestli někdo váží 115 nebo 60 kilo. Pro těžšího chlapa bude 4kilo lepší než 3kilo a bude se mu krásně ovládat, nebot fyzika je neúprosná, a když působí 115 kilo je to zcela jiné než těch 60. Takže ne každá zkušenost a hodnocení jsou platné, zvlášt pokud má člověk odlišnou konstituci :wink:

Re: Yamaha X-MAX 400

10 zář 2019, 12:58

Porozovaci cenu a spotrebu neresim. Nevidim jediny duvod porizovat 300vku, kdyz muzu mit 400vku. Nehlede toho, znam z velkych motorek...kdyz poridim 6tku blejda, stejne budu pokukovat casem po litru...

Re: Yamaha X-MAX 400

10 zář 2019, 13:00

Asi tak, 4kilo = minimum pro pořeza (cca já a výše)
3kilo = pro lehkou váhu, o spolujezdcích se raději ani nezmiňuji, neboť to jde většinou veškerá zábava do kopru... :mrgreen:

Re: Yamaha X-MAX 400

10 zář 2019, 14:13

Zrychlení bude u tříkila i čtyřkila velmi podobné, tam je rozhodující kolik kg váhy připadá na 1kW výkonu a třístovka je na tom díky podstatně nižší hmotnosti ve výsledku o chlup lépe. Plusové 4kW čtyřkilu umožní dosažení vyšší maximálky.

Re: Yamaha X-MAX 400

10 zář 2019, 17:46

Zelinář píše:Porozovaci cenu a spotrebu neresim. Nevidim jediny duvod porizovat 300vku, kdyz muzu mit 400vku. Nehlede toho, znam z velkych motorek...kdyz poridim 6tku blejda, stejne budu pokukovat casem po litru...


Pak není co řešit ;)

Re: Yamaha X-MAX 400

10 zář 2019, 20:20

Gandalf píše:... Taky přesně nevím, jestli je vůbec rozdíl např. v objemu podsedlového prostoru.

Zavazadlový prostor celé nové řady X-Max (125, 300 a 400) je shodný, o dost menší měly předchozí modely - třeba jak jsme měli 125 x-max, tak tam 2 výklopné nevlezly ani omylem, do těchto nových modelů v pohodě. Takže zavazadlový prostor je super. Škoda, že nějak podobně velký není u T-Maxe.

Co se týče porovnání X-Max 300 - a 400. No zatím se mi potvrzuje, co jsem tak nějak předpokládal. Max 300 plně nahradí Max 125 - užitná hodnota vyšší, o dvojnásobném výkonu ani nemluvě, náklady oproti 125 - to teprve uvidím, nicméně při plném zatížení spotřeba předpokládám podobná nebo v řádu desetinek vyšší než byla u 125.

Dále jak už byla zmíněná váha, u Maxe 300 je nižší váha opravdu výhodou hlavně do města, jezdí se mi na něm stejně suprově jako na 125, ale samo sebou s vyšším výkonem. Nicméně na delší trasy ve dvou se mi lépe řídí těžší Max 400, prostě už to poznám v rukách i v celkovém ovládání, že Max 400 je už spíše takový maxiskútr. Na dojíždění do práce a pojížďky po městě bych ho osobně moc nebral, ale na výlety ve dvou se mi jednoznačně lépe řídí Max400. Maxo 400 mi přijde takový stabilnější ve dvou, u Maxe 300 už si tím nejsem tak zcela jistý, ale tím nechci říct, že by se Max 300 blbě řídil, to určitě ne, u obou je to radost z jízdy :-) No více budu moct porovnat již brzo, už se blíží konec první fáze zajíždění Maxe 300, takže už se bude více zatěžovat, tak uvidím.

Re: Yamaha X-MAX 400

10 zář 2019, 21:22

To Mirsil...To je takový ten tradiční omyl, že se počítá kw/kg u prázdné motorky. Musíš na ni posadit chlapa a dostaneš skutečnou váhu, kterou ty koníky musí rozhýbat. a najednou vyjde něco jiného :wink:

Re: Yamaha X-MAX 400

10 zář 2019, 22:58

To máš sice pravdu, ale srovnáváme dva stroje, takže ten testovací chlap musí být pro objektivní posouzení stejný na obou strojích a v tom případě si ho můžeš vykrátit
Odeslat odpověď