Diskuze o skútrech nějvětších objemů.
05 lis 2020, 15:54
A já musím něco říct,
já prostě nepochopím proč si někdo něco koupí a hned to chce "tunit" . Proč si rovnou nepořídí něco co bude rovnou vyhovovat. A podle mého skromného názoru je variátor pouhá převodovka, která pracuje s výkonem který dodává motor.
05 lis 2020, 17:00
To by aj mňa zaujímalo,ako dokáže variátor zvýšiť udávaný výkon,ktorý je podla Yamahy pre X max 300 udávaný takto:
Maximální výkon 20.6 kW @ 7,250 ot/min
Ešte raz-variátor môže len upraviť krútiaci moment do iného spektra otáčkok,výkon je pevne daný výrobcom,dá sa meniť len inou alebo čipnutou riadiacou jednotkou.
05 lis 2020, 18:43
Na pochopení jak variátor "zvýší" výkon postačuje základní vzdělání. Podotýkám, že neřešíme vyšší výkon motoru, ale vyšší výkon na zadním kole - to je pro dynamiku jízdy podstatné.
Motor produkuje výkon na klikovce v závislosti od otáček ... určitě jste již viděli graf se závislostí výkonu a točivého momentu na otáčkách.
Maximální výkon motoru je dosažen v úzkém rozmezí vysokých otáček. Na převodovce manuální buď řadíte brzo, jedete v nízkých otáčkách a jedete na spotřebu ... nebo točíte motor k maximu, řadíte později a jedete jako drak
. Tím se dostanete do režimu s vyšším výkonem. Čím více kvaltů máte, tím snadněji držíte motor ve vysoký otáčkách. A variátor vám podřadí vlastně trvale.
Variátor je možné odladit tak, že poměrně v širokém rozmezí rychlostí pracuje motor ve vysokých otáčkách a tedy s vyšším výkonem ... řekněme , že od 30 km do maxima sedí otáčka motoru vysoko a motor produkuje výkon blízký maximu. Je to automatická převodovka která řeší přenos výkonu lépe než převodovka 3 rychlostní jako měla Jawa20 a možná lepší i než 6 rychlostní ... odpadají i mezičasy kdy řadíte. Kdyby jste měli vedle sebe dva stroje se stejným motorem - jeden s převodovkou variátorem a druhý třeba mechanický pětikvalt .... rychleji zrychlovat bude stroj s odladěným variátorem. Abych jen nechválil ... variátor má větší mechanické ztráty než klasická převodovka.
Přikládám porovnání výkonu na zadním kole (můj bývalý stroj stroj 125 ccm) před a po naladění variátoru --- zlepšení je o 37 % !!!Ještě poznámka ... spojka Pulley Hit zlepší zejména rozjezdovou fázi, protože je složitější než prostá odstředivá spojka a zkrátí dobu prokluzu a rychleji spojku uzamkne --- odpadnou ztráty třením a zvon spojky méně ohřeje. Odkaz na funkci spojky Dr.Pulley Hit je dole pod obrázky. ================ Spojka Dr. Pulley Hit ======================https://www.youtube.com/watch?v=h1BZP-31-Pg
05 lis 2020, 19:56
Hmm, to je zázrak. A řekl už jim to někdo do Yamahy a Kymca , že to dělají blbě?
05 lis 2020, 20:11
Neřekl, protože to blbě nedělají. Potřebují držet na uzdě / vybalancovat spotřebu, emise, životnost komponent, poruchovost (složitost řešení), výrobní náklady atd. Při těch objemech jde o desetinky, gramy, halíře.
Drtivé většině zákazníků to vyhovuje a hračičkové by do toho štourali stejně, i kdyby to tam bylo z výroby. Prostě protože to jde.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
05 lis 2020, 20:14
@bado Ty jsi hlava ... doufám žes to myslel žertem! Cílem textu bylo vysvětlit, kde se bere ten vyšší výkon na zadním kole a ne se divit proč to neudělají ve fabrice
Taková úprava je na vůli každého soudruha ...
05 lis 2020, 20:25
No já nevím, jak může jakákoli převodovka zvednout výkon. Rozumím rozjezdu, kdy dostane z motoru vyšší výkon tím, že ho víc ždímá (se všemi důsledky). Ale jak spojka přidá v 50 km/h 4 koně, to opravdu nechápu
Nepopírám, že ty úpravy fungují, stejně jako jiné závodní, ale vždycky je to něco za něco. A jak píšeš, to něco je vždy individuální. Někomu s B se třeba vyplatí ždímat a huntovat 125 skoro až k smrti, jiný si radši koupí 300
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
05 lis 2020, 21:11
Môže ich pridať tak,že motor má napr.v 50km/h vyššie otáčky,tým pádom aj viac koní-ale zároveň platí,že maximálny výkon motora žiadny variátor nezvýši,len ho môže udržovať vo väčšom rozsahu-je to úplne jasné vidieť z grafu,kde ja max. rýchlosť cca 100 km/h z orig. variátorom aj z dr.Pulley-ak by ten zázračný variátor pridal 37% výkonu,maximálka bude tiež podstatne väčšia-ale nie je,ani nemôže byť-je len výrazne lepšie zrýchlenie v stredných rýchlostiach,lebo motor točí na max.otáčky.
Aký to má vplyv na spotrebu a životnosť motora,to už si každý domyslí sám.
05 lis 2020, 21:15
LadaM píše: Někomu s B se třeba vyplatí ždímat a huntovat 125 skoro až k smrti, jiný si radši koupí 300
A treba dodať že tí ždímači a huntovači sú z vodičákom
B a buď sa boja si ísť robiť
A alebo je im lúto do toho investovať. A pritom jedno aj to druhé v konečnom dôsledku ich vyjde drahšie
Na SK od apríla 2021 menia a sprísňujú celý súbor autoškôl a to od malého A až po D. Budú doplnené aj iné otázky z techniky a prvej pomoci, bude ich viac, počet minimálne dosiahnutých bodov bude vyšší a samozrejme že to bude drahšie.
11 lis 2020, 18:47
Pokud by mel nekdo zajem, nabizim k prodeji zadni gumu Michelin Grip 1. Po vyresene raklamci predniho kola, kam dali CIty Grip 2, jsem si na zadni za sve, koupil take City Grip 2, abych mel na skutru stejny typ gumy. Guma ma najeto 300km. Cenu pripadne nabidnete, jinak mi zustane lezet v garazi.
15 lis 2020, 17:11
Nabízím 700,- Kč zrovna by se mi to hodilo mám jí sjetou na doraz.
15 lis 2020, 18:09
Tak se mi nakonec povedlo koupit origo sportovni nizke plexi z inzeratu, za supr cenu, skoro jako nove. A turbulence jsou fuč
16 lis 2020, 22:19
nemá někdo na prodej madla spolujezdce? třeba po montáži zadního nosiče na kufr?
17 lis 2020, 11:14
Mám k dispozici. Kolik za ně nabídneš?
17 lis 2020, 11:21
čaute,
aký prevodový olej tam mám dať, od akej značky dávate ?
V manuáli uvádzajú 10w30.
XMAX 300 2019
Ďakujem za odpovede.