Diskuze o skútrech nějvětších objemů.
Odeslat odpověď

Re: Yamaha X-max 300

20 říj 2020, 09:17

Se obavam, ze to bude beh na delsi trat.
Obe gumy i prehozene krizem na dva ruzne disky delaji totez... no uvidime. Ale napsal jsem primo do Yamaha, tak to globalne resi.

Re: Yamaha X-max 300

20 říj 2020, 10:12

Hele, za prvé jsi nenapsal co je ten skútr zač. (jestli je nový ,kde je koupený a zda je tedy v záruce.) Ověřit jestli není koplý ráfek je otázka pár minut a nic speciálního nepotřebuješ. Pokud ráfek OK, tak jsou to gumy. Tam je podstatný DOT a poloha skladování atd. Taky jsem nepochopil kdo ti dal novou pneu. Jestli jsi ji koupil a tudíž máš na ni záruku.
Uvědom si, že žádný záruční servis se nebude chtít drbat s takovým problémem a ty musíš dokázat co je špatně. To co mi třeba provedl pneuservis na motorce a to celkem drahý a měl být kvalitní je k pláči, ale to sem nepatří.
Další věc, vem jen kolo a jeď ho někam jinam, (to je základ) nechat převážit. Ve vlákně o Forze se svého času taky řešilo kmitání řízení a to u nových skútrů. Kdo se nenechal odbýt, tak mu měnili pneu. A to byl nový stroj s novýma pneu přímo od výrobce.

Re: Yamaha X-max 300

20 říj 2020, 10:36

Jasne, upresnim, omlouvam se

Novy skutr, minuly tyden zakoupeny v origo yamaha, rafek dle servisu prodejce ok, ukazoval mi na vyvazovacce ze obe gumy na dvou ruznych rafkach delaji totez, faktem je, ze DOT je +/- u obou stejny nekolik prvnich tydnu 2020. Kdyz to prezenu, tak to pneu vypada tak, ze ovalita na 95% obvodu je stejna, a pak prijde misto jako by plocha, ktera je najednou o 2-3mm nizsi nez zbytek obvodu. Tak trochu jako kdyz na pravidelne kruznici, kus radiusu rovne oriznes. Ono to nekmita, to znam z jineho stroje, tohle jako kdyby kolo se protoci, dojde k mistu a najedou duc-jdes dolu, kolo se protoci a zase duc jdes dolu. Ale uz to resi prodejce s technickym reditelem, mam ho opet pristavit, maji objednat zcela novou gumu, a prekontrolovat x veci.

Re: Yamaha X-max 300

20 říj 2020, 10:38

Vadná montáž to asi nebude, protože to by ten "hop" nebyl s tím skokovým náběhem, bylo by to plynulé - nahoru i dolu .. můj privátní názor je vadná guma ... a při podrobnějším ohledání musí být ta změna průměru znatelná i na demontované gumě. Krom toho fundovaný gumař musí vědět co se děje a říct ti, že máš gumu reklamovat .. a ne je montovat, prohazovat a mlčet !!!

A s vyvážením to nemá nic společného - nevyváženost je následek geometrická vady tvaru.

Re: Yamaha X-max 300

20 říj 2020, 10:48

On nemlcel, rekl, ze si mysli, ze se rozvali a srovna :D Proto to fest resim. Navic majitel prodejny yamaha mi poslal prtsc servisniho manualu, ale jaksi mi poslal vynatek z min. hloubky dezenu. Proto to resim primo pres CZ Yamahu ustredi.

Re: Yamaha X-max 300

20 říj 2020, 10:55

každé pohnutí gumou na ráfku změní vyvážení kola.. pokud se s ní ještě podaří ve vypuštěném stavu pohnout ;-). Pokud se ta boule vyrovná (bude víc gumy dál od středu, a bude potřeba to korigovat závažím na druhé straně)
Začal bych vizuální kontrolou lícování ráfku s liniemi na gumě..

Rozválí se to jedině vypuštěné, možná..

Re: Yamaha X-max 300

20 říj 2020, 11:00

Nemám bouli :) naopak mi chybi
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Re: Yamaha X-max 300

20 říj 2020, 12:34

Tak mám dojem, že skútr byl ležák, gumy mají otlačené plochy protože stál dlouho na jednom místě. na stojanu stojí buď na předku, nebo na bočním na obou. Pokud je to origo, řeš to přes origo Yamahu a nejezdi nikde. Na skútr a tedy i na jeho gumy je snad platná záruka. Trvej na odstranění závady. Každá Yamaha má servis a tyky přezouvají i gumy a to na násobně dražších motorkách. Tebe nemusí zajímat proč a jak k poškození pneu došlo. To ať si zdůvodní prodejce a vyřídí s dovozcem. Nedéj se.

Jinak asi si dostal návod a tam je jasně nařízení výrobce. A tady máš na ně páku. (návod -dlouhodobe odstavení)

kola3.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

[Vymazáno]

20 říj 2020, 13:41

Tento příspěvek již byl smazán kým bouky v 20 říj 2020, 13:42.

Re: Yamaha X-max 300

20 říj 2020, 14:08

Diky vsem za nazory. Jeste jim dam k posouzeni zadni kolo. A nedam se :)

Re: Yamaha X-max 300

20 říj 2020, 16:24

bado píše:Tak mám dojem, že skútr byl ležák, gumy mají otlačené plochy protože stál dlouho na jednom místě. na stojanu stojí buď na předku, nebo na bočním na obou. Pokud je to origo, řeš to přes origo Yamahu a nejezdi nikde. Na skútr a tedy i na jeho gumy je snad platná záruka. Trvej na odstranění závady. Každá Yamaha má servis a tyky přezouvají i gumy a to na násobně dražších motorkách. Tebe nemusí zajímat proč a jak k poškození pneu došlo. To ať si zdůvodní prodejce a vyřídí s dovozcem. Nedéj se.

Jinak asi si dostal návod a tam je jasně nařízení výrobce. A tady máš na ně páku. (návod -dlouhodobe odstavení)

kola3.jpg

==================================
Pneu po delším stání v jedné pozici nebude deformovaná --- to co vidím, je vada kostry a "to se nerozjezdí" ... že se guma rozjezdí slyším poprvé v životě a to je mi 68.

Re: Yamaha X-max 300

20 říj 2020, 16:37

To chceš jako říct, že Yamaha i když z Indonesie vědomě montuje v prvovýrobě a ještě ve verzi pro EU vadné pneu? Dneska je sice možné všechno, ale spíš se přikláním k názoru, že problém je způsobený skladovaním a přepravou, třeba dlouhodobě podhuštěne. Nicméně to majitele nemusí zajímat.

Re: Yamaha X-max 300

20 říj 2020, 16:38

to nemusí být vada kostry, když vidím, jak se vlní ta boční hrana (rozhraní vzorku a bočnice) tak to považuju za klasicky křivě nasazenou gumu. Čekal jsem, že se tu vyjádří někdo zkušený, vzhledem k tomu, že jsem gum na skútra přezul maximálně tak 10-15, pneu na kolo o něco víc a řešil jsem to zhruba v polovině případů.. ;-) málo mazaný, rychle bez srovnání nafouknutý. Tyhle tlustý skůtrový gumy jsou na to citlivější než tenký užovky motorek. Tady stačí že je guma malinko excentricky a je to.
Bych poprosil nějakého spolehlivého pneumistra aby to srovnal, shodit z patek a znova nafouknout (já nemám čas! ;-)), než ty dohady s yamahou.

Re: Yamaha X-max 300

20 říj 2020, 17:50

A patky máznout mýdlovou vodou.

Re: Yamaha X-max 300

20 říj 2020, 20:49

Tohle se mi přesně stalo u pláště na kole. Nový plášť (bezduše), vlnil se, opticky žádná vada. 2 x sundáno a zase nazuto, foukáno kompresorem, lup, nahozená patka, všechno vypadalo ok, ale házelo to. Potom jsem to na radu kamaráda kontroloval na rozhraní ráfku a plášte a v jednom místě to vypadalo jinak, než jinde. Bězným pohledem jsem si toho nevšiml. Tak jsem to napral kompresorem asi půl baru přes max tlak :) a lup 2 a kulaté kolo bylo na světě :)


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Odeslat odpověď