Diskuze o skútrech nějvětších objemů.
03 srp 2017, 11:43
OT opravdicky motorkari nezdravia skutristov? To potom okolo Trnavy jazdia sami skutristi na motorkach.
.
03 srp 2017, 11:47
Díky za info! Hlavně ať to jezdí! Už se těším až se taky svezu. Prima je, že i při Tvé výšce se cítíš pohodlně.
03 srp 2017, 16:42
Ahojte,
K tomu odpružení: od prodejce jsem měl trochu přefouknuto, takže jsem to snížil na předepsanou hodnotu ( pro jednoho a dva lidi stejná hodnota, tedy pokud to čtu dobře) a zadní tlumič už tolik neskáče, ale zato se to začalo trochu více vlnit v zatáčkách, nic dramatického, ale je to znát. Jak někdo psal nahoře, určitě záleží kdo je na co zvyklý, na SR maxu jsem nikdy nejel, takže nedokážu posoudit. Jinak naprostý souhlas s dálkovými světly, ty tam jsou opravdu snad jen kvůli legislativě, myslím ale, že to bude cekem běžná situace u skútrů obecně, mé předchozí PCX dálkama taky vůbec nesvítílo, yamaha je na tom o trochu lépe. Jinak k mé váze mám 98-100kg, což by mělo zádní pérka trochu zkrotit a nemůžu si pomoct, čekal jsem neco jiného, ale nechci nikoho odrazovat.
-- 03 srp 2017, 17:04 --
Jinak teda Petros1 ať Ti to jezdí
03 srp 2017, 17:57
Na X-Max 250 sú iné hodnoty pri jazde sólo a plnom zaťažení,keď sa nepletiem v predu 1,9 vzadu 2,2 a 2,2 - 2,5. osobne dávam v predu 1,8 a v zadu 2,2 s tým že po čase sa to aj trochu sfúkne a je to stále v pohode.
Keď som skúter kúpil boli gumy prefúknuté čo som hneď odtušil ale prekontroloval až doma. Po telefonáte do predajne sa mi ospravedlnili že to nechali na prevozných tlakoch a v predu stačí 1,8 aj keď sa píše 1,9.
05 srp 2017, 23:20
Moje spokojenost pramení z toho, že jsem byl zvyklý na tvrdý skútr, který byl prezentovaný jako sportovní a po hodině jízdy jsem toho měl dost. Po přesedlání na Yamahu jsem jak v jiném světě po 2 hodinách jízdy sesedám úplně v pohodě a klidně bych dal další jízdu. Najeto 1350 km. Spotřeba mi už leze nahoru jsem na 3,4l, ale bylo to velice svižným tempem. Ideální příjemná cestovní rychlost je okolo 110 km/h. Maximálka na rovině 150km/h a z mírného kopečku na dálnici 165km/h. Při takových rychlostech je skútr lehce neklidný a začíná se vlnit. Jo a našel jsem šroub na seštelování předního světla, ale přístup je teda hrozný.
07 srp 2017, 13:34
Já teda nevím, ale hrozně mě zaráží stejná hodnota huštění zadího kola pro jednoho a dva lidi. Tuším že oněch uvedených 2,25 na zadní kolo pro jednoho i dva jezdce bylo pokud si dobře pamatuju přefouknuto při přebírání na 2,40. Ufouknul jsem na 2,3, přičemž skákání v jednom trochu ustalo, ale včera jsem jel s drahou polovičkou na večeři a kroutilo se to jak had. Solo to do zatáček drží, ve dvou stačí, aby spolujezdec trochu víc pohnul hlavou a je to znát. Zatáčky jsou taky jako kufr na hady. Musím přiznat, že Petrosovi1 jeho pozitivní dojmy velice závidím. Třeba jsem měl smůlu na špatný kus. Můj poznatek z cestování ve vyšších rychlostech: Jel jsem sám po dálnici 130-140 km/h a měl jsem celkem strach. Pravda je, že foukalo. Jinak jezdím i na motorce, takže umím i rychleji. 140km/h ve dvou bylo bez problémů.
08 srp 2017, 10:56
Kontroloval jsem tlak pneumatik a mám je od prodejce nahuštěné přesně na 2 a 2,25. Jízdu ve dvou jsem zatím nezkoušel. Udělalo mi hroznou radost přední světlo. Konečně to po seřízení svítí jak má a i nepatrně se zlepšilo osvícení vozovky dálkovým světlem na tom by měly v Yamaze ještě máknout. Kapku mě vyděsilo po demontáži předního plastu, že světlo je jeden celek pouze rozdělený opticky tím krytem něco jak světla u nové Octávie. Případná prasklina třeba od kamínku by znamenala výměnu celého. Olafe myslím, že moje pozitivní dojmy jsou opravdu jen z toho, že jsem přesedlal na lepší. Přece by nevyrobily na jedné lince dva rozdílné kusy. I když ta má bývalá Aprilie vypadala jak nějaký páteční model (honem sestavit a domů), docela tam na sebe nelícovaly skoro žádné plasty bylo to jednoduše odfláknuté.
08 srp 2017, 11:11
Já jsem o SR Maxu taky uvažoval. Líbil se mi moc, asi se na tom někde svezu, abych pochopil.
Přesedával jsem z Hondy PCX 150, takže taky rozhodně na lepší.
I když musím teda uznat, že Honda za ty peníze udělala opravdu zázrak. Asi bych měl přestat na x maxe nahlížet jako na nemanželské dítě, tak ať nám to jezdí.
:):)
10 srp 2017, 01:15
Ahoj všichni, chci se zeptat jak je to s těma brzdama na xmax 300? Fakt to brzdí slabě?
A jak to svítí tlumené-dálkové , případně za deště?
Má nějaký imobilizér?
Asi nebude mít moc velkou ochranu proti dešti, co.
Xmax 300 je můj favorit společně s xciting 400 a tak je porovnávám.
Díky za vaše odpovědi Milda
10 srp 2017, 20:41
Mildo, z mé zkušenosti jsou brzdy perfektní a skvěle dávkovatelné jen prvních asi 300 km si u nového stroje budou postupně sedat a bude se zvyšovat jejich účinek na to si chce dát pozor, ale stejnak při zajíždění se jezdí pomalu. Potkávací světla jsou výborná moc dobře svítí. Dálková světla nic moc, ale jsou tam. Za deště v noci jsem ještě nejel takže nevím. K imobilizéru: Od skútru dostaneš klíč (takovou malinkou krabičku) a ten se dá vypínat a zapínat. Pokud ho ztratíš tak se dá skútr nastartovat v nouzovém režimu. Postup je tak šíleně složitý, že ho mám raději vyfocený v mobilu. Za deště mi moknou ruce zbytek OK, až pojedu pořádným slejvákem tak napíšu. Výborné je přední plexi při jízdě se o něj rosekaj všechny mouchy a domu přijíždím s čistou helmou. U Aprilie to byla katastrofa už po několika minutách jízdy. Nad Xcitingem 400 jsem taky uvažoval, ale odradilo mě od toho fórum a pro mě hnusná přístrojovka. Ke všemu jsem dostal od prodejce Yamahy dobrou slevu, takže nebylo co řešit.
10 srp 2017, 21:23
Petros1. Tak snad zítra prodám Fazera a pokud to dopadne, tak příští týden pojedu do HK pro xmax 300. Tam tedy žádnou slevu asi nedají. No neva , ale bude nový stroj - bílý. Do budoucna plánuji vyšší plexi , vyhřívané rukojeti , možná i blástry.
Jen jsem měl obavy z účinku při. brzdy a těch světel. Na Fz1 Fazer jsou přední brzdy z R1 - perfektní a vpředu zdvojené světla - taky perfektní.
To kymco xciting 400 asi nedopadne a doufám že xmax nezklame.
Jezdím teď Piaggio carnaby 250i a tam moc světla nesvítí podle mých představ (po zkušenosti z Fz1 Fazer) a tak ho dám oservisovat a půjde do světa. Má najeto okolo 11tis. a tak ještě bude někomu dobře sloužit.
Dík za odpověď Milda
-- 11 srp 2017, 13:14 --
Tak peníze jsou na kupičce a už se jen rozhodnou jestl nové kymco xciting 400 , nebo novou Yamahu xmax 300.
11 srp 2017, 16:50
Mildo já ze své skušenosti mohu potvrdit na skútr opravdu dobré brzdy, po cca první stovce už , ale záleží jak kdo zajíždí. Plexi za deště obligátní problém, stříká tou dírou mezi plexi a kapotáží a to jako dost. Je to k nasrání, asi budu řešit hadrem. Světla v noci super, dálky špatně.
jestli můžu doporučit dobře to projeď než koupiš, je to skútr, opravdu ne motorka.
Ještě doplním u x maxe není úplně super ochrana na nohy vzhledem k velikosti skútru, takže pro jizdu při nižších teplotách bych taky doporučil vzít v potaz, ale vyloženě nefouká
04 zář 2017, 21:07
Takže mám namontovány válečky Dr. Pulley SR2318/6-15g. Do otáček leze motor při každém otočení plynu výborně asi do 7000 ot.min a do 110 Km/h jede mohutně (zrychlení z 0-100 se zlepšilo určitě o 1s), pak se mu už moc nechce, chybí tam ten pocit tahu motoru a to mi hrozně vadí při předjíždění aut, že se mi jakoby ztratila ta rezerva. Maximální rychlost šla dost dolů nyní přes 145 km/h ani náhodou ani z kopce a otáčky jsou na 8500. Na originálech to fungovalo z mého pohledu mnohem lépe. Motor šel v nižších otáčkách s větší silou a otáčky se zvyšovaly plynule až k maximálce 165 km/h, hned jak bude chuť a čas Dr. Pulley jdou ven na prodej. Očekával jsem proměnu stejnou jako u Aprilie, tam výměna válečků za Dr. Pulley byla perfektní a motor držel krásně otáčky celou dobu v maximálním výkonu. U X-Maxe si zřejmě Yamaha dala opravdu hodně moc záležet na výborném nastavení variátoru.
Naposledy upravil
Petros1 dne 15 zář 2017, 16:36, celkově upraveno 1
04 zář 2017, 21:34
tak jedině trochu "podřadit" lehčíma - koukám, že mají i 13 a 14 g