Diskuze o skútrech nějvětších objemů.
Odeslat odpověď

Re: Yamaha X-max 300

18 zář 2020, 09:15

Jj, souhlas s goes i HonzaR. :) Z Alíka taky kupuju jen bižuterii. :lol:
YSS už jsem okukoval. Chtělo by to hlavně něco udělat s předkem.
https://www.ebay.com/itm/YSS-Shock-Absorber-Adjustable-G-Series-Gold-Edition-Black-YAMAHA-X-MAX-300-XMAX/223761472152?epid=11035326575&hash=item3419391a98:g:4hEAAOSwkW5d1374

Re: Yamaha X-max 300

18 zář 2020, 10:38

Hledej výrobce, který nabízí do předních vidlic celé kartuše, ne jenom pružiny. Aby šel regulovat zvlášť odskok a zvlášť předpětí. Já měl na tu Integru výběr omezený na zmíněný Matris, celé to vyšlo na 33 litrů, ale nelitoval jsem, to byl úplně jiný podvozek.

Re: Yamaha X-max 300

18 zář 2020, 11:00

no jo ale integra nemá zadní kolo odpružené společně s motorem..? Podle mě se to nabízí, aby to někdo koupil, ale jak víme, každý experiment něco stojí viz úpravy variátoru .. bez přesných měření a grafů je změna vždycky k horšímu..
Myslím, že u skútru, který má proti motorce delší rozvor, menší zadní kolo spojené s motorem, se nic moc lepšího k pérování takhle jednoduše vymyslet nedá. (vždycky platí, kdyby to vážně fungovalo, výrobce bude první, co to použije)

Re: Yamaha X-max 300

18 zář 2020, 19:31

Tak vymyslet se dá vždycky něco lepšího. :)
Podle mně každý výrobce balancuje rovnováhu mezi tím aby věci nějak fungovaly a aby
je byl schopen vyrobit za cenu, kterou mu bude zákazník ochotný dát. Výrobci motorek tak mají mnoho možností. Vyrobit díly sami,
nebo nakoupit jednotlivé komponenty od subdodavatelů. Těch je mnoho a s velkým rozpětím, jak ceny tak kvality. Brzdy tak můžu mít
na motorce absolutně no name za hubičku, bůhvíkde vyrobené, nebo od výrobce motorky, nebo od prémiové značky, ale drahé.
Mají na to celé týmy, které náklady počítají a výsledkem je vždy kompromis.
Čili bych tak trochu nesouhlasil s tvrzením, že kdyby bylo něco velmi dobré, výrobce by to tam dal. Nedal, protože by se nevešel do ceny!
Já jako zákazník ale můžu toto omezení obejít a danou součástku si koupit. Za peníze navíc, pokud má její lepší
vlastnost pro mně cenu, kterou jsem ochoten akceptovat. :idea:

Re: Yamaha X-max 300

19 zář 2020, 09:04

To je hezké, ale moc obecné ... my to víme. To podstatné ... zda výměna zadních tlumičů za kvalitnější přinese nějaký reálný efekt nebo dtto výztuha předních vidlí to pořád nevíme. Máš tip na funkční změnu za drahé peníze na podvozku ?

Re: Yamaha X-max 300

19 zář 2020, 17:49

Tipy tady právě sháním! :D Mám skůtr dva měsíce, tak o tom vím prd.

Re: Yamaha X-max 300

19 zář 2020, 21:15

Co jsem tak četl tak pružení je docela věda.. minimálně by měl předek i zadek mít stejné propruzeni..tzn. aby se při zatížení jezdcem propadal předek i zadek o +- podobně cm. Jinak se to bude naklánět.. vyzkoušet to může každý, ale pochybuju, že to bude k lepšímu.
Ty spojené přední vidle.. Vespa třeba má jen jeden tlumič...a co si pamatuju při prodeji říkali něco o tom že se to kolo díky tomu může trochu naklánět a že to má být pozitivní..ale nevím..bez záruky..

Re: Yamaha X-max 300

27 zář 2020, 09:03

Ja som z pružením X max 300 spokojný,je to predsa len skúter,nikdy to nebude ako motorka,tá váha neodpruženej hmoty motora robí svoje-ale mám typ,ako to vylepšiť.
Velmi často sa stáva,že skútre majú príliš nafúkané pneumatiky-aj X max má pod sedlom nálepku,kde sa predné fúka na 200 kPa , zadné na 225 kPa , a to platí pri jazde z jednou aj z dvomi osobami,čo je tak trochu nezmysel.
Ja jazdím sám,pri mojej váhe 85 kilo som sa dopracoval k týmto hodnotám-predné fúkam na 180 kPa,zadné na 200 kPa.Zadné pružiny mám nastavená na druhý najmäkší stupeň-ten úplne najmäkší už sa mi zdal slabý-takto sú jazdné vlastonosti velmi dobré,skúter drží pekne stopu aj v ostrých zákrutách,trochu problém je na vybrzdených roletách,ale je to o dosť lepšie ako keď bol nafúkaný podla návodu.
Ďalšia vec,ktorú sa mi podarilo vyriešiť,sú turbulencie a hukot v prilbe-postupaval som ako Vikino,keď riešil tento problém na svojej X max 300.
Takže som namontoval velké turistické plexi Givi,toto pomohlo na turbulencie,tiež hučanie vetra v prilbe žiadne,ale nastali 2 problémy-jeden bol že som pozeral na cestu cez 2 plexi-jedno na prilbe,druhú Givi,nebolo to moc príjemné,hlavne keď pršalo-tak som ho skrátil flexou o 9 cm,potom už bolo vidno na cestu nad hranu plexi,ale objavili sa menšie turbulencie okolo prilby,tiež fúkalo zozadu na krk,a to už od rýchlosti 80 km.
To nebolo stále to,čo som chcel,tak som urobil ďalší pokus-objednal som Givi Airflow,nastavené ho mám tak,aby bola jeho horná hrana 2 cm nad hranou toho zrezaného turistického.
Výsledok je super,až do rýchlosti 120 km/h vzduch fučí ponad prilbu,takže hluk v prilbe žiadny,normálne počujem ako pracuje motor,takisto turbulencie na chrbát a krk len minimálne,ak je teplo,dá sa jazdiť z vyklopeným plexi na prilbe,a stále vidím cestu pred kolesom nad hrany plexi.
Teraz som úplne spokojný z tým,ako sa mi jazdí,aj celkovo zo skútrom,je to vydarený stroj,jediné čo mi vadí,je tá spotreba oleja-po tom druhom servise už je o dosť menšia,vychádza to cca 1 deci na 1000 km,blbé je že to ako reklamáciu neuznajú,lebo na tých 5000 km to neklesne z MAX až na MIN,ale aj tak to reklamovať skúsim,nech aspoň napíšu vyjadrenie,že to tak má byť :(

Re: Yamaha X-max 300

27 zář 2020, 10:41

Daj foto toho plexi s airflow ako si to urobil. Dik.

Re: Yamaha X-max 300

27 zář 2020, 11:01

je to takto,oproti tomu krátkemu originálu je to úplne iná jazda
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Re: Yamaha X-max 300

27 zář 2020, 11:06

Udržia to tie srobky aj pri jazde v turbulenciách napr za kamiónom? Mne s tým lomcovalo a plastové srobky polamalo. Musel som dať nerezové.

Re: Yamaha X-max 300

27 zář 2020, 11:15

tie original plastové som ani nemal odvahu tam dať,kúpil som nerezové skrutky M5 aj podložky z gumou,občas jazdím aj z navigáciou,ktorá tiež niečo váži,takisto som držiak upevnil skrutkami M5 a podložkami z gumou:
https://www.naradiehornig.sk/podlozka-s ... gLqDfD_BwE

Re: Yamaha X-max 300

06 říj 2020, 09:16

Ďalšie info + foto ku spotrebe oleja-po druhom servise mám najazdené 3000 km,spotreba oleja klesla z 2 dcl na 1000 km na 1 dcl na 1000 km,dnes som skontroloval sviečku.
Motor má najazdené 8200 km,sviečka je pôvodná-servisný interval výmeny je 20 000 km.
Na kontaktoch sviečky je jasne vidieť,že motor žerie olej,sú tam viditelné karbónové usadeniny vypálené do biela,aj na konci závitu je olej-som teda zvedavý,ako k tomu zaujme stanovisko servisný technik z CZ,pojdem im to odstaviť,keď najazdím ešte cca 1500 km,hladina oleja je po 3000 km v polovici medzi MAX a MIN.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Re: Yamaha X-max 300

06 říj 2020, 12:23

Asi s tím motorem něco vážně nemáš v pořádku. Podívej jak vypadá moje svíčka na straně 38 po 20tis. km :-)

Re: Yamaha X-max 300

06 říj 2020, 16:58

Mě taky žere můj Xmax 300 olej. Mám najeto 14500km a za 5000km si to vezme od horní rysky ke spodní... Neřeším to protože mi určitě na servisu řeknou že je to v toleranci. Ale zřejmě to, podle té svíčky co tu o kousek víš vidím, nebude nijak ideální... Navíc když 14dnů nejedu tak to nastartuju asi až po dvacátém nebo třicátém pokusu o nastartování... A to jsem ten skutr koupil letos - nový a jsem první majitel.
Odeslat odpověď