Určite je viac takých,ktorý za pár rokov najazdia kludne aj 100 000 km,tie skútre sa predsa predávajú po celom svete,napr. v Ázii,ale aj inde,kde sa bežne používajú celoročne,tam pribúdajú km dosť rýchlo
Má ešte 2 teórie (skúsenosto z áut)
1. je,že motor si potiahne olej,len keď je doliaty na max. potom keď klesne cca na polovicu medzi rysky,už tak zostane.
2. motor potrebuje na sadnutie krúžkov viac km
Obidve tieto "moje" teórie budem teraz sledovať,mám doliate na 1 mm pod max,stav tachometra 3739 km (kontrolované na studenom motore teraz ráno na hlavnom stojane,na rovnej betónovej podlahe.
Kontrolovať budem vždy na tom istom mieste,ráno,na studenom motore-inak som si všimol,že na zohriatom motore po jazde je hladina v okienku vyššia,cca až o 2 mm nad max.
Dolievať už nebudem až do ďalšieho servisu,ktorý ak sa nemýlim mi vypíše palubák pri stave 5000 km.
Pri dolievaní som použil ešte jednu vychytávku (overenú osobne od mnou servisovaných áut,ktoré žrali olej viac ako bolo normálne)
Keďže po tých mnou najazdených 1000 km chýbalo od max 2 deci,doplnil som najprv 100 ml tento velakrát mnou aplikovaný prípravok,vždy nastalo výrazné zlepšenie chodu motorta a hlavne zníženie spotreby oleja,niekedy o niečo menej,niekedy takmer úplne.
Prípravok-je to tento:
https://www.motorove-oleje.sk/pro-tec-n ... W4QAvD_BwEĎalšie deci som doplnil olejom Castrol scooter 10w-40,JASO MA2.
Bol som sa včera poobede previezť,že pobehám aspoň 200-300 km,ale búrka má vrátila domov-čo ale môžem jednoznačne potvrdiť,motor ide hladšie,tichšie-či to pomôže aj na tú spotrebu oleja,ukáže sa čoskoro,samozrejme moje reálne skúsenosti dám sem,dajte aj vy svoje.
Ešte jedna otázka-je tu niekto,kto už má za sebou servis po 20 000 km?
Zaujíma ma hlavne,kto vám ho robil-majú sa kontrolovať ventily,toto aj z remeňom a valčekami si budem robiť sám,ale nikde sa neviem dopátrať,aké sú hodnoty vôle sacích a výfukových ventilov,dík.