Samozrejme,že do koncového prevodu je možné dať aj prevodový olej,ale nie vždy-citujem ešte raz doslovne zo servisného plánu pre yamahu X-max 300:
olej sekondárneho prevodu:
Typ:
Motorový olej SAE 10w-30 typ SE
množstvo: 0,20 litra
to zanemená,že je predpísaný motorový olej minimálne tejto špecifikácie alebo vyššej-dám tam teda vyššiu triedu-zvyšok toho Motulu,ktorý ostane po výmene oleja v motore,je to v pohode,tomu koncovému prevodu ten olej nijako neublíži,práve naopak-a samozrejme ho tam nenechám 20 000 km,je menený po prvých 1000 , pri 10 000 dám nový
Teraz som sa vrátil z kratšieho pojazdu cca 150 km,šiel som z kamošom čo má N-max 125,takže pekne v rámci predpisov-max 90-kou,palubák ukázal spotrebu 2,4 l/100 km ... celkom tomu aj verím,ten motor ide úplne zľahka-inak teplomer vonkajšej teploty ukázal 33C,uff
Ešte k tomu zadnému prevodu,aj po jazde v tejto horúčave sa dá na bloku prevodov udržať ruka-teda ten olej vzadu nie je nijako zvlášť tepelne,a ani mechanicky namáhaný-viac mi vadí,že motorový olej,ktorý dali v Yamahe a má teraz 2200 km,je už dosť čierny,cez to kontrolné okienku vyzerá akoby mal za sebou ovela viac,ktovie akú brečku tam lejú