Diskuze o skútrech nějvětších objemů.
Odeslat odpověď

Re: Yamaha X-max 300

11 čer 2017, 22:17

Asi tak , otázky jsou fakt špatné. Třeba já ujel na 125 ccm 600km na jeden zátah. Forester na 250 ccm snad 1800 km, ale každý máme jinou prd...l Spotřebu mám na 125 ccm od 1.8 do 3.2 l/100km, obojí je pravda, tak co je správné ?

Re: Yamaha X-max 300

11 čer 2017, 22:34

otazky jsou pro lidi co uz maji s X-maxem 300 nejake zkusenosti.

Re: Yamaha X-max 300

12 čer 2017, 03:07

No tak hlavně necituj předešlé příspěvky, každý ví na co reaguješ.

Re: Yamaha X-max 300

17 čer 2017, 20:38

Jestli delšíma trasama myslíš dálnice, častěji než občas, doporučil bych větší objem.

Re: Yamaha X-max 300

19 čer 2017, 12:09

pro Zornicka

Myslím, že nějaký názor si lze udělat z toho co jsem psal o xmax 300 v tomto vláknu, ale můžu se pokusit o nějakou odpověď.

Lidi jezdí do Alp i na fichtlech, takže je otázkou, co je předmětem techto cest. Jestli pouze pohodlná motojízda, nebo i trochu nějaká výzva.
Já jsem obecně spíš pro normální motorku, pokud jde o delší cesty, popř. skútr typu Burgman 650. Xmax 300 na to určitě výkon má, není problém jet ve dvou tachometrových 140km/h. Jasně, že asfalt to trhat nebude, ale to se asi ani neočekává. Dá se jet i do jižních Čech i do Rakouska. Já osobně na dálníci při rychostech nad 130 km/h cítím mírnou nejistotu, když nemám mezi nohama motorku, ale sedím na skútru ála na židli. To je asi o zvyku.

Světlá výška problém není, na všech videích šktrá podle mě stojan, ten se když tak časem obrousí. Občas si škrtnout je frajeřina, takže to nevadí. Nicméně pořád je to skútr, ne enduro, takže s offroadem bych moc nepočítal a jiskry od sliderů na botách se asi taky moc konat nebudou. Rozbitá polňačka na tom sjed jde, ale nic moc. Do lesa na houby bych já osobně na to nejel.

Jízda ve dvou problém není, ale Yamaha udává maximální zatížení, pokud to dobře čtu kolem 160kg, což je myslím o cca 20kg méně než malá Honda PCX, takže delší cesty s nějakou bagáží opatrně. Jasně že to snese více, ale je třeba počítat s trochu jinými jízdními vlastnostmi.

Sedlo je klasika, není nepohodlné, ale ani žádný gaučík. Je teda dost široké. Mě začala bolet prdel po hodine a půl. Upřímě, třeba na motorce jsem si po dvou letech kdy si to opravdu nesedlo sedlo vyměnil. Mám V Strom, takže obecně celkem pohodlná motorka.

tlumiče v zadu jak jsem již psal celkem tragédie, dost to skáče, nicméně jsem si teď o víkendu změřil tlak v zadní pneumatice a měl jsem tam po servisu (myslím, že tlak kontrolují taky) 2,45, příčemž výrobce doporučuje 2,35 pro jizdu sólo i ve dvou, hm trochu zvláštní. Trochu jsem upustil, třeba se to zlepší. navíc v zadu je čtrnáctka a ta taky nepobere bůhví co. Přední vidle je ok. Druhá osoba každý hrbol cítí nebude, zadek sice skáče, ale nekope jako třeba na menších skútrech. taky záleží na co je kdo zvyklý.

Plexi funguje ok, ale samozřejmě že ve 120 foukat bude.

Spotřeba já zatím 2,8l - 3,3. Dálnice ve vyskové rychlosti, nebo město pokud se za to bude hoooodně tahat, myslím ,že čtyři litry si to vezme jako prd.

Poloha nohou. Já 180cm. Na zem dosáhnu oběma nohama jen špičkama a při sedu mám kolena na můj vkus celkem vysoko, takže v tomto ohledu nic moc. Moc místa na natažení nohou, tam ale není, Chodidla se vejdou, ale nohy člověk moc nenatáhne.

Re: Yamaha X-max 300

31 črc 2017, 01:12

Ve zkratce sepíšu teprve mou třídenní zkušenost, při které se nevyhnu porovnání X-max 300 s mým bývalým skútrem Aprilia SR MAX 125.

Jsem teprve v první fázi zajíždění což je 0-1000km (mám najeto 420km při průměrné spotřebě 2,5l/100km) nemělo by se dlouhodobě překračovat vytáčení motoru nad 4500 ot. což je nějakých 65km/h, skútr má příjemný hluboký zvuk, plynulý a silný tah motoru. V druhé fázi 1000-1600 km to bude zajímavější tam se motor může držet až na 5400 ot. to bude něco kolem 80km/h.
Brzdy mě zpočátku svým slabým účinkem vyděsily, ale po nějakých 300 km si "sedly" a je vše v pořádku.
Ovládání spínací skříňky je zkraje chaotické, ale po čase se dá naučit, ale nepřišel jsem na to jak otevřít sedadlo a levý odkládací prostor aniž by nebylo nutné vypínat motor. Zároveň při tak hlubokých odkládacích přihrádkách jsem očekával osvětlení - bohužel marně. Hezky osvětlený je prostor pod sedadlem, který pojme 2 helmy. K tomuto prostoru mám velkou výtku. Je tak členitý, že standardní igelitku s nákupem prostě pod sedačku nezavřete a je nutné část nákupu vyndat a rozložit po celé ploše. U Aprílie jsem jen vyndal helmu, strčil igelitku s nákupem pod sedačku, zavřel a odjezd.
Protože mám skútr převážně jako vozidlo do práce a jezdím hodně i v noci těšil jsem se na LED světlomety. Byl jsem opravdu překvapen jak pěkně bíle svítí, ale jen pár metrů před skútr, takže v nejbližší době musím nechat světla seřídit, to samé se týká i dálkového světla. Nechal jsem ho schválně zapnuté v noci jestli mě nějaký řidič auta problikne a nic. Zato modrá kontrolka tak extrémně svítí, že mě naopak při zapnutých dálkových světlech oslňuje - to musím vyřešit.
Odpružení je naprosto super. Povolil jsem si o jeden zoubek předpětí zadních pružin a paráda.
Celý skútr je pevný solidně zpracovaný a až na těchto pár drobností dokonalý celek. Největší nadšení u mě panuje z motoru ten se jednoznačně povedl.

Re: Yamaha X-max 300

01 srp 2017, 10:29

Díky moc za všechny postřehy o x max 300! Chystám se zakoupit a sbírám zkušenosti kde se dá.
Trochu mě děsí ty striktní pravidla na zajíždění. To fakt vyžadují prodejci? Kupoval jsem funglovku
auto za půl mega a o ničem takovém nepadlo půl slova. Myslel jsem že díky pokroku v přesnosti
obrábění už je nějaký zajíždění dávno zapomenuto... :?: :idea: :wink:
Jinak Petrosovi velká gratulace a ať dobře slouží!

Re: Yamaha X-max 300

01 srp 2017, 10:52

Ono u variátoru těžko regulovat otáčky, že? Spíš bych se řídil pravidlem jezdit v záběhu na půl plynu, netrápit to studené, volit raději delší a členité cesty, vyhnout se dálnicím.

Re: Yamaha X-max 300

01 srp 2017, 11:03

Ano, takhle bych to chápal spíš. Ale kolega má zřejmě "natvrdo" pokyny kolik a dokdy otáček......?!?
Jasný jsou pravidla typu za studena to nebrat pod krkem atd. Kdo má trochu citu k motoru, tak ví.
Ale s těmi "příkazy" to je jak? Taky se za mých mladých let říkalo "když to trochu nepoženeš, vychováš si
lenocha, co jezdí pomaleji..." :lol: 8)

Re: Yamaha X-max 300

01 srp 2017, 21:17

Od prodejce jsem dostal informaci, že prvních 1000 km nemám vytáčet motor nad 4500 ot. ,ale jako plazit se 60-65 km/h je šílenost. Přesný postup jak zajíždět je v návodu od skútru a je to jak jsem psal výše. Dodržoval jsem to prvních 500 km teď už ani náhodou. Motor jede moc dobře, takže nevidím důvod pokračovat dál v plazení a začal jsem od nějakých 500 km jezdit normálním předpisovým způsobem s tím že střídám otáčky a motor proháním chvilkově na pár vteřin i na 6500 ot. Plný plyn nedávám vůbec, na to je ještě čas. Kupodivu na to, že skútr relativně proháním tak spotřeba je pořád 2,5l. Aprilka brala asi 3,6l.

Re: Yamaha X-max 300

02 srp 2017, 09:42

To je normálka, když jsem zajížděl Hondu SH300, také byla spotřeba nízká, jak z říše snů. :D Počkej, až to budeš hrnout dálnicí 130, to bude vír v nádrži! :shock:

Re: Yamaha X-max 300

02 srp 2017, 10:16

Ještě moc nerozumím tomu odpružení. Kolega olaf88 psal "tlumiče vzadu jak jsem již psal celkem tragédie, dost to skáče"
Petros1 zase "Odpružení je naprosto super." Tak to si můžu vybrat! :lol: Chybí v hodnocení dodat aspoň váhu jezdce, aby bylo
s čím porovnat. Jinak jsem pořád rozhodnutý do yamahy jít. Motor všude chválí, jízdní vlastnosti taky dobré, úložný prostor, spotřeba.... 8)

Re: Yamaha X-max 300

02 srp 2017, 10:57

Zadné pružiny sú nadstavovatelné,dle váhy a požiadavke každého súdruha,tak nie je sa čoho obávať.

Re: Yamaha X-max 300

02 srp 2017, 13:13

Petros1 zmiňoval, že na Yamahu přesedlal z Aprilie SR-Max, což je mně dost dobře známý kostitřas. Takže tomu zcela rozumím, že po SR-Maxu se zdá každý skútr, jak Citroen s hydraulikou. :D

Re: Yamaha X-max 300

02 srp 2017, 19:07

Přesně jak píše HonzaR, přesedlal jsem z Aprilie a ta teda byla tvrdá jako hrom i když jsem měl předpětí pružin na nejmenší nastavení. Vážím kolem 80kg, výšku mám 189cm a na pohodlí X-maxu si nemůžu stěžovat. Všiml jsem si jedné věci a to mávání motorkářů, Aprilie byla asi víc podobná opravdové motorce než Yamaha, málokdy se mi stane, že někdo mávne, zato na Aprilii to bylo s 95% úspěšností. Najeto mám 920km spotřeba pořád stejná několikrát jsem to nechal vylézt na 120km/h při předjíždění kamiónů, zítra vyměním olej, abych to měl na víkend připravený. Každým dnem jsem ze skútru nadšený jak hezky jede.
Odeslat odpověď