Matěj to napísal výstižne:
josuk píše: takže bych na oleji moc nebazíroval.. nevím že by někdo olejem něco pokazil
josuk píše: takže bych na oleji moc nebazíroval.. nevím že by někdo olejem něco pokazil
vikino píše: ak je API SJ vyššia ako SG, tak by nemal byť problém .
vikino píše:Dik moc. O tých ostatných viem. Mňa práve zaujal ten Castrol. Aj v zadu v sekundárnom prevode mám Castrol prevodový olej. To ako píše Forester, že žiadny úbytok od výmeny k výmene a drží sa čistý aj po 1000 km. Ten yamalube za 16,50€/l čo tam mám teraz sa mi veľmi nezdá, čierny je jak uhol po pár 100 km a musel som tiež dolievat asi 1dcl niekolko 100 km pred výmenou.
Myslíte že by bol problém keď je predpísaný 10W-40 a ja by som tam vrazil 5W-40? Myslím ten Castrol Power 1 Scooter 4T 5W-40. Ten je celkom dostupný za super cenu.
josuk píše: .. takže bych na oleji moc nebazíroval.. nevím že by někdo olejem něco pokazil
JardaB píše:Tak vám napíši svoji olejovou anabázi. Stroj mám po 2,5 měsíci zprovozněný (dělalo se to nadvakrát ... variátor a pak motor a je plná sezona. Předem svého dopisu prosím, nepište žádné úvahy o mé inteligenci a mé mozkovně, berte to tak, že jen předávám životní zkušenost (mohl sem si všechno nechat pro sebe a stydět se v koutku).
Předpis výrobce pro Kymco Downtown 350 je 5W-50 API SJ. Je to trochu zvlášní předpis - určitě je možné použít třeba viskozitní index 5W-40 a nebo 10W-30. Byl jsem si vědom, že výkonnostní specifikace je důležitější než viskozitní, ale vymýšlel jsem. Trochu těžko jsem takovou specifikaci hledal - vesměs jsem našel vyšší výkonnostní specifikace ... tedy API SL, SM nebo dokonce SN. Vyšší specifikace jsem se nějak bezdůvodně bál. Narazil jsem na olej 5W-50 API SG (o dvě třídy API níže ?!) a s úvahami, že výrobci se vždy jistí do rezervy a pokud jsem ošidil výkonnostní specifikaci, doženu to velkou rezervou ve viskozitě do tepla ... jsem koupil jsem ( Oleje-Pema ... celkem renomovaný prodejce) Elf Evolution 900 5W50 API SG - je to syntetika a popis je bla, bla, bla - zejména pro sportovní vozy. Pravdou je, že olej byl výrazně levnější.
Ihned po výměně měl motor chvílemi trochu jiný zvuk - já tomu říkám, že šustil (říkal jsem si ... řídký ekonomický olej ). Po výměně oleje jsem ujel suma sumárum 500 km. Dokud to byla běžná zátěž v jedné osobě 80-100 km nic se nedělo. Pak přišla jízda ve vedru po dálnici ve dvou, plus předjíždění kamionu asi ve 120km/h. Motor se zadřel na ojnici a tím zablokování poničil i řemen a variátor na spojkové části. Motor měl v té době nějakých 6.000 km najeto a mohu mít úvahy, že kdyby měl více najeto a větší vůle, že by to přežil. V průběhu opravy jsem u Totalu ověřoval zasláním foto detailů kanistru a kódu výrobní šarže, zda jsem náhodu netrefil padělaný olej. V zásadě vylučuji jako příčinu nějaký technický technický problém motoru a to proto, že zvuk motoru po výměně byl jiný. Krom toho servis kontroloval preventivně mazací kanály a olejové čerpadlo a tam bylo vše v cajku. Kolik stála oprava to psát nebudu - znalejší si domyslí.
Tak ještě jednou ... je úplně jedno jakou značku oleje od jakého výrobce koupíte. Stačí, že dodržíte API výkonnostní a SAE viskozitní specifikaci. Diskuse o olejích jsou naprosto zbytečné. Howgh
vikino píše:Ten olej yamalube od Yamahy sa mi nepozdáva ani cenou ani kvalitou. Keď poviem , že úbytok oleja môže byť spôsobený aj kvalitou daného oleja a nie zrovna chybou motora, hovorím správne? Neviem, pytam sa...
Môj kolega, vlastník xmax 300 tiež používa yamalube fs 10w40 a dolieval pár dl za 3-4 tis.km. ja za 3,5 km som dolieval 1 dl oleja. Je to normálne? Pri nových strojoch?
Tak aj pre toto riešim olej...
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 návštevníků