Zdravím kolegové, tak po nějaké odmlce něco na večerní počtení
Tak dozrál čas na další změnu v souvislosti s neomezenými papíry na moto, a tak jsme se rozloučili s naším Maxíčkem (X-Max 125) a šel do světa k novému majiteli, kterému bude jistě dělat stejnou radost a službu jako nám. Byl to asi nejlepší skútr z kategorie 125, jaký jsme kdy měli. Jenže jak už jsou ty papíry, postupně člověk zjišťuje, že je to oboustranné trápení, a tak přišel čas Maxíčka vyměnit za něco výkonnějšího.
Z čeho jsme vybírali.Tak když už jsou ty papíry, tak člověk má možnosti takřka neomezené, výběr je celkem široký. Zvažovali jsme, jestli pořídit něco výkonnějšího k velkému Maxovi 400, kterého máme od loňska s tím, že Maxo bude na dojíždění do práce a menší výlety a pokud by se pořídilo něco většího, tak na tom by se jezdilo dlouhé štreky. Jenže teď co vybrat.
Zvažovali jsme Suzuki Burgman 650 - parádní skútr, ale ta cena...
nehledě k tomu, že v ČR prakticky nesehnatelný (nový), natož někde k zapůjčení k svezení. No a kupovat jen na objednávku bez odzkoušení se nám fakt nechtělo. Takže nakonec tento model jsme zavrhli.
Yamaha T-Max - krásný stroj, nicméně v plné výbavě + doplňky za nějakých 350.000Kč...
no prostě mazec, takže jsme i od této varianty couvli.
Yamaha Tracer 700 - Ač jako ještě donedávna velký odpůrce motorek, přesto když byla možnost v motosalonu testovací jízdy, tak jsem trochu oprášil nějaké ty vědomosti o ovládání motorky nabité v autoškole a vyzkoušel jsem svezení. Na to, že v řízení moto prakticky žádná zkušenost, krom pár jízd v autoškole, tak celkem mi to i šlo. Dalo mi docela práci zlákat i manželku, aby to taky vyzkoušela...
No jak to dopadlo - shodli jsme se, že pro naše potřeby skútr ničím nenahradíš - prostě to pohodlí, ochrana proti nepřízni počasí., obrovský úložný prostor atd., tohle motorka prostě nenabídne, i když svezení na Traceru bylo dost dobré. Shodli jsme se ale, že kdyby někdy v budoucnu motorku, tak jedině s automatem, což v současné době nabízí akorát tuším Honda.
Takže jsme se nakonec vrátili k původnímu plánu, a to je, že jsme malého Maxíka vyměnili za Maxmiliána -
tak jsme pojmenovali náš nový přírůstek do skútr rodiny - Yamaha X-Max 300
Tady nebylo co řešit, špičková kvalita, úžasné jízdní vlastnosti, obrovský úložný prostor, dostatečné pohodlí pro řidiče i spolujezdce, to vše za rozumnou cenu, prostě volba byla jasná.
Zajíždění a první poznatkyTakže v současné době zajíždím Maxmiliána, užívám si to naplno - už mám v tom praxi, měl jsem možnost zajíždět tolik nových skútrů
, no dojmy jsou zatím jen pozitivní, prostě Yamaha tady na té 300 verzi dost zamakala. Úzasný vyvážený stroj, dynamický, klidný chod - oproti velkému Maxovi (400) je to znát. Jako náhrada za malého Maxíka to bude supr stroj na dojíždění do práce a na menší výlety, zároveň jako záložní stroj, velkého Maxe budeme si šetřit vyloženě na větší výlety. Uvidí se co bude dál, třeba časem ho vyměníme za T-Maxe...
Jinak ještě pár info k novému Maxmiliánovi - ohromila mě spotřeba. Po prvním tankování průměr 2,6 !!! Vím, že je brzo na nějaké závěry, nicméně mám databázi veškerých skútrů, co jsem kdy měl, tak mohu porovnat data i při zajíždění, no a tak nízkou spotřebou se vyrovnal akorát malý Maxíček (X-Max 125), no jak to v té Yamaze udělali netuším, ale s tou spotřebou to vypadá hodně slibně, náklady by mohly být na úrovni Maxíčka, a přitom Maxmilián pojede o dost lépe.
Nevýhody...Ale abych jen nechválil, tak jednu slabinu ty nové X-Maxi přeci jen mají, a to světla. Nejsem si zrovna jistý, že byla dobrá volba cpát tam LED. Když to porovnám s Maxíčkem, na kterém jsem měl ještě halogeny, tak ten svítil podstatně lépe a dalo se i lépe seřídit. U těch nových Maxů je to vopruz a kor když se mění zatížení, tak prostě to jsou ty světla prakticky neseřiditelné. Dost s tím zápasím, mám nastavený nějaký kompromis, ale stačí změna zatížení a je to v háji. Prostě tohle u těch skútrů není dořešené, mělo tam být možnost seřízení podobně jak to mají auta, prostě podle zatížení jenom pootočit kolečkem a pružně seřídit. Takto buď těžce oslňuji, a nebo houby vidím, bo to svítí moc dole. O funkci dálkového světla ani nemluvím, krom toho, že silně oslňuje modrá kontrolka, tak jsem žádnou užitnou hodnotu neobjevil. No tvůrci asi moc nepředpokládali využití skútru za tmy...
Ještě mám k Maxmiliánovi objednané velké plexi - tentokrát od GIVI. Na velkém Maxovi mám od Puigu, ale zdá se mi menší, hlavně ochrana rukou není až tak dobrá jako u Givi, tak uvidím, až bude namontované poreferuji.
Tak konec hlášení, jak budou nějaké dotazy, klidně se ptejte
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.