Dnes jsem si udělal prohlídku při 20'000 km a k tomu jako bonus koupil i novou přední gumu. Nahodím sem i ceny, aby jste věděli co vás čeká. Olejový filtr HF141 94,- Kč, 2l olej Motul 10W-40 5100 399,- Kč, řemen variátoru 2'270,- Kč, svíčka NGK LMAR8A-9 330,- Kč, vzduchový filtr variátoru HFA 4302 150,- Kč, vzduchový filtr sání HFA 4301 230,- Kč, válečky Malossi 627,- Kč. Takže na pohodu materiál za čistých 4'100,- Kč.
Motorový olej byl klasicky černý jak bota a filtr taky, vzduchový filtr sání byl po deseti tisících oprskaný od oleje z převodovky, vzduchový filtr variátoru byl plný chlupů a much - stačilo by ho vyfoukat, ale když stojí pár korun tak byl dán nový. Řemen variátoru byl na první pohled jak nový, ale jak jsem tu kdysi v minulosti psal už prokluzoval a jeho výměna byla nutná, ke všemu po otočení naruby už byly vidět drobné trhlinky na jeho povrchu. Po přeměření posuvkou byl rozdíl šířky oproti novému 1mm a to je hodně znát na otáčkách motoru a rychlosti. Jako příklad: na starém řemenu při otáčkách motoru 7500 byla rychlost skútru 125km/h, kdežto po výměně je rychlost 140km/h. Válečky jsem zatím jen zkontroloval, protože jsem je měnil v 9000 km z důvodu nepříjemného chrastění variátoru při zrychlování. Současné válečky jsou prozatím v dobrém stavu. Svíčka byla už malinko opálená, takže odkládat její výměnu o dalších x kilometrů vzhledem k ceně nemělo smysl. Výměnu brzdovky a kontrolu vůle ventilů nechávám na zimu.
Závady na skútru za celé dva roky jeho používání nebyly žádné, takže skútr pro opraváře úplná nuda, ani ta blbá žárovka nepraskla. Musí se na něm jen jezdit a dělat pravidelně servisy
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Bývalé: Jawa 23 Mustang - 4'500 km, Aprilia SR MAX 125 - 20'100 km.
Současné: Yamaha X-Max 300 - 46'500 km.