vikino píše:Prišiel mi prevodový olej Castrol Part syntetic 80W s dátumom výroby 16/04/15.
Ahoj, dělal jsem v autech (v kanceláři) datum spotřeby býval pokud si dobře pamatuji 3-5 let (správně skladovaný), liší se podle oleje a výrobce.
Servis má na oleji nejlepší marže pokud je kupuje ve velkém, proto si trochu "hrají" se specifikací oleje. Pokud 7-8 z 10 prodaných motorek / skútrů / aut používá stejný olej, tak ho nalejí pravděpodobně i do těch posledních 2 kusů aby měli větší obrat. Rozdíl v nákupní ceně 1l v plastu a 1l v sudu byl i více než 30%.
Všechny úkony jsou normované, takže výměna oleje 0.5h je až až... mrkni do servisní knížky, někdy to tam bývá, ale servis ti musí na požádání ukázat rozpis servisních úkonů výrobce.
Pokud bych já byl značkový servis, tak bych nikomu nedovolil donést si vlastní olej a ND, pouze speciální homologovaný díl, který neprodávám.
Proto jsou značkové servisy a nezávislé "garáže", znám dost případů kdy oprava v garáži byla dražší než oprava ve značkových servisech, ale to je na jinou diskusi. V lidech je značkový = drahý vs garáž = levné.
Naštěstí jsem od aut zběhl, ale přesto jezdím s každým autem jen do značkového servisu, ale většinou po 1-2r si vždy domluvím slevu na práci i ND, pokaždé jsem se domluvil, tak jezdím i se 4r starým autem do značkového a byl jsem taky s 10r starým SHáčkem v Hondě.
Nemám patent na rozum a netvrdím, že to tak musí dělat všichni. Jsme různí a rozdílní, protože každému vyhovuje něco jiného. Oceňuji jak byl Vikino otevřený a má štěstí, že našel servis, se kterým se domluvil.
Pěkný den všem a taky lepší počasí než je v Praze, střídavě tu celý den prší a svítí sluníčko. V.
Odesláno z mého SM-G973F pomocí Tapatalk