od olaf88 » 07 čer 2017, 14:16
Ahoj
Dík za gratulaci a omlouvám se ze pozdní reakci.
První dojmy no…
Před tím jsem měl necelé tři roky PCX 150. Sice úplně jiná kategorie, ale srovnávání se asi nejde úplně vyhnout.
Teprve tento týden jsem měnil první olej, takže jsem neměl možnost pořádně za to vzít. Jezdit v záběhu byla otrava, teď už jsem se dostal zatím na 130 km/h což už je lepší.
Táhne moc pěkně, hlavně do kopce i ve dvou s tlustým kamarádem
Celkem mě překvapilo, že průjezd kolonama atd. je prakticky stejně pohodlný jako na o mnoho menším PCX, to je super. Toho jsem se bál a úplně v pohodě.
Velké sedadlo, jako na velkém skútru, nicméně pocit pohovky jsem po prvním usednutí opravdu neměl. Po cca 1,5 hodině jízdy prdel trochu bolí. Takže taková normálka v rámci kategorie, Burgman to není.
Jedna věc, kterou jsem nepochopil je pro jak velkou postavu to zamýšleli. Já mám 180 cm a oběma nohama na zem dosáhnu tak maximálně špičkami. Sedadlo není až tak vysoké, ale je široké. I přes to mám pocit mnohem větší stability, než když tak třeba „stojím“ na motorce. Takže celkem v poho. Nicméně kdybych měl o 5 cm méně, mám asi problém. Právě proto mě velmi zaráží, že když sedím za jízdy mám kolena celkem dost vysoko, asi hodně vysoká podlaha, přesně jako ten borec na ofiko yamaha fotkách, při své výšce si nemůžu ani pořádně natáhnout nohy. Takže vyšší postavy, budou mít asi trochu problém za jízdy. Není to tragédie, ale od skútra za 160k bych čekal trochu něco jiného.
Co pro mě bylo opravdu velkým zklamáním je prakticky nulová (zase s přihlédnutím ke kategorii) schopnost žehlit nerovnosti. Skáče to jako koza, předek ok, zadek podle mě trága. Myslím, že PCX s pružinkami jak z hodinek rozhodně tlumilo nerovnosti lépe, no minimálně stejně. Tady jsem fakt čekal více, respektive toto jsem opravdu nečekal.
Brzdí to podle mě dobře, ABS a TCS jsem neměl zatím možnost vyzkoušet.
Oproti menším skútrům to fakt nádherné v noci svítí, prostě vidíš kam jedeš, což je příjemná změna. Dálky nejsou sice už taková sláva, ale taky ok.
Zvuk tovární koncovky poplatný EURO 4 , takže nuda.
Podsedadlový prostor super, jen trochu otravují výstupky ze spodní strany sedadla, takže občas nejde úplně využít celá kapacita, ale jinak luxus. V Yamaze mi řekli, že od Givi zatím nemají zadní nosič, ale jestli chci, tak si to můžu nějak sám vymyslet, protože jsem si původně myslel, že bych tam vozil kufr co mám na motorce, abych ušetřil nákup dalšího. Jsem velmi manuálně nezručný, čili jsem nevymyslel nic a musel jsem si nechat namontovat origo Yamaha.
Palubní počítač ukazuje hromadu kokotin, což je fajn, neukazuje ale dojezd na nádrž, což je škoda. Bezklíčové startování a další věci, celkem OK, jen ze začátku je to mírně zmatečné.
Kvalita zpracování celkem slušná, ale opět když srovnám s v Itálii vyrobenou Hondou PCX, tak výrobce Yamaha Indonésie trochu zaostává. Plasty občas nelícují úplně přesně, byť nic hrozného, humpolácký přepínač blinkrů. Opět za tu cenu bych myslel, že to bude lepší.
Standardní plexi celkem funkční. Zrcátka ok, vidím dozadu dobře.
Kdyby někoho zajímalo něco konkrétního, tak dejte vědět.