Přesně tak, dal by jsem tam ten převoďák 85W GL3 v podstatě od kohokoliv... Edit: když ona přesně tahle specifikace je zrovna nesehnatelná... No, tak potom ten motorák.
Skus napisat na zastupenie Motulu co by ti ponukli ako nahradny olej. Oni maju kadejake prevodne tabulky. A takto oslov zopar dodavatelov ci sa niekto chyti.
Nemusí nikam písať,stačí ked si pozrie ich mazací plán tam to všetko má.Vikino nešpekuluj a daj tam ten motorový olej 10W30 ako doporučuje výrobca,on najlepšie vie prečo tam ten olej doporučuje.A od akého výrobcu ten olej zvolíš je len na tebe.
Když jsem při prodeji předával všechny doklady od X-Maxe 250 model od 2014 novému majiteli, tak jsem se ve faktuře z Y MOTO všimnul, že byl použit do převodů olej Castrol MTX 75W-140 i když je předepsaný olej motorový 10W-40. Osobně jsem lil vždy do převodů převoďák a to hodlám dělat i nadále. Myslím si, že název toho oleje hovoří za vše
Minulost: Stadion S22,Jawa50/555,Jawa50/21,ČZ175/487,Jawa250/559,Jawa350/354,ČZ250/471,Honda CH125 Spacy,Suzuki Sixteen125,Yamaha X-Max250
Tyhle debaty mě vždycky baví. A už několikrát jsem na ně reagoval.
Výrobce píše" "...použijte motorový olej...". Ale my češi neee. Co nám bude vyprávět nějaká banda zaostalých japonských inženýrů. Ti vědí prd, jak to v čechách chodí. Dáme tam co uznáme za vhodné a nejlépe se poradíme na internetu, abychom se ujistili, že v návodu jsou ptákoviny a píšou tam schválně věci špatně, aby se naše stroje co nejdříve porouchaly a oni vydělali na servisu a náhradních dílech.
Dejte tam co je v manuálu a hotovo. Nevidím jediný důvod, proč dávat do převodů převodový olej, pokud výrobce uvádí motorový. Fakt ani jeden. Pro remcaly znovu uvedu praktický příklad. Na velkých motorkách má převodovka většinou společnou olejovou náplň s motorem. Takže motorový olej stačí na mazání převodovky. Alespoň u mého Horneta 900 to tak bylo. A skutečně si myslíte, že převody ve 300 skútru jsou více namáhané, než převody v Hornetu 900 (81 kW)?
Takže moc nešpekulujte a dejte tam co píše výrobce.
Jedu a kochám se ... Bylo: Honda SCV Lead 100; Suzuki Burgman 250; Skyteam Cobra 125; Honda CB 900F Hornet; Honda Dylan 125; Yamaha N-Max 125; Yamaha X-Max 250; Yamaha YBR 125 Je: Honda Forza 350
Pro moto.jokera ↑↑↑ , ve skútru není žádná mokrá spojka a ani nikdy nebude. U Horneta je to jasný, do motoru prostě převoďák nikdo lejt nebude. Debata o Hornetu 900 jsem navíc vůbec nepatří. Ať si každý naleje do převodů co chce, já se jenom podělil o zkušenost z Y MOTO Praha a proto jsem REMCAL???
Minulost: Stadion S22,Jawa50/555,Jawa50/21,ČZ175/487,Jawa250/559,Jawa350/354,ČZ250/471,Honda CH125 Spacy,Suzuki Sixteen125,Yamaha X-Max250
To, že vikino chce pro svůj skůtr to nejlepší, tak na tom přeci není nic špatného, naopak - člověk, který po něm koupí skůtr může být maximálně spokojen. Dávám do převodů všech skůtrů, co jsem kdy měl jen převodový olej... Kupodivu si ani po letech nikdo na nic nestěžuje...
Už to tu začíná být jak na trhu. Takže Motorový olej se lije do motoru, převodový olej do převodovek, fritovací do friťáku, hydraulický do hydrauliky, atd,atd. A když si najdete na yotube jedno video, kde zrovna nějaký Indonesán tuní X-maxe včetně změn převodových kol (zubů) tak zjistité, že na ty čtyři kolečka co jsou v převodovce u X-maxu a jdou tam krásně vidět řešíte fakt kraviny. Jezdětě, na garančku jeďte do servisu, tam vám něco nalejou (teda možná pokud ho vůbec vymění).
Ty čtyři ozubená kolečka jsou také právě jen převodovka a protože ten Indonésan nenosí hlavu jen aby mu nepršelo do krku, tak nalil převoďák. Ještě jsou tam ovšem i ložiska a o ty jde především.