Diskuze o skútrech nějvětších objemů.
07 srp 2024, 13:24
František1,vypadá že jste strojař nebo k tomu máte blízko.Dle toho co jste psal,zadní řemenice u spojky ok,předek vario,slidery myslíte ty 3 plastová vodítka varia?proč se nové origo upravovali musí tam sednout jak prdel na hrnec,něco tam bude asi špatně,čep vůli nemá,vyjeté řemenice nejsou potud ok,válečky chodí hladce ale zkontrolujte ne dráhu kde se odvalují,ale aj tu stěnu která je směrem od Vás když držíte vario v ruce a koukáte na válečky o ní se totiž opírají když se točí.Vše musí mít trochu vůli kvůli roztažnosti jak čep tak aj slidery,koukněte někde na video kontrola varia.dle mě po smrti není dá ještě min 20tis.Psal jste vše origo,tak doufám že jo,válečky konstantka pružiny spojky to vše tvoří jeden vyladěný celek,někde si uhnete a už to nemaká jak má.Řemen bando co jsem koukal asi origo ale není.Já na forze měnil po 30tis,nový origo Honda vydržel 15 a bylo totál poněm,asi páteční kus,tím chci říct že ne každý origo výrobek se povede.Olej ve vidlicích jsem měnil po 30ti tis,černý byl jak bota,u forzy to není problém má jen spodní brýle,u Maxe jelikož má myslím dvoje brýle jako motorka tak možná se bude muset odplastovat nevím jak tam je místa k povolení trubek,dát nový olej ale musíte vědět jeho hladinu od vrchu trubky forza má 57mm,dáte nové gufero prachovku a pohoda,tam žádná záludnost nebude je to jednoduchá vidlice.Jo cena nového varia je mazec,ale přesně jak píše Medvěd skútr má potom jiný zvuk a bzučí jak vosa,já ho zkoušel na forze taky,dal jsem na něm asi 300km a šel pryč,do města bych to ještě snesl,ale když na tom člověk cestuje tak dle mého hrůza.
07 srp 2024, 15:15
O strojařích - no tak nějak, šel sem okolo. středně těžký průmysl se zaměřením na opravy převodovek a větších celků zařízení a výroba nových.
Automotiv nebo jak to říct motomotiv je mi dost vzdálený, kolikrát nechápů jak to může jezdit nebo fungovat když to tláskají celkem neurčitým způsobem. Třeba o u mého výrobku - strojního celku do nepřetržitého provozu jsem velmy smutný, když se po 10 letech najde nějaká chyba a přestane to fungovat.
Tak zkusím x tou demontáž a opravu variatoru. Uvidí se co dál. Když to nezabere tak koupím celou sadu z bouraného x maxe a bude.
K tlumičům: mrkl jsem na rozpad dílů a ty kluzné kroužky se také mění prventivně nebo se čeká až se něco pokazí.
Až x maxe sjedu do mrtě, tak si koupím motorku. Tu jsem měl před tím, než jsem se zhlédl ve skůtru, ať se nemusím patlat s řetězem, zřejmě to byla chyba.
I tak děkuji za odpovědi
07 srp 2024, 16:27
Kluzáky nechte těm nic nebude,jen to vše rozdělat umýt a dát nový olej gufero a prachovku.Hodně lidí to dělá až když teče gufero,kór u skútru,u motorky tam mění olej víc lidí pravidelně.Ten varec musí makat tam bude jen ňáká drobnost,vše to důkladně okoukněte,můj tip na dálku je že to dělá řemen,když náhodou dáte nový dejte mu šanci tak 500km ať si sedne a přizpůsobí se řemenici jak má,hlavně pozor ať ho po utažení polořemenice varia máte volný.Skutr je fajn a do 50km okolo baráku nemá konkurenci plus odveze mraky věcí,cestovat se na tom taky dá,byl jsem nejdál v Talinnu a dalo se,ale aj motorka má své kouzlo.Jste daleko od Pardubic?
08 srp 2024, 07:16
Děkuji, Jsem dost daleko od Pardubic,
Variátor: Neponírám, ty styčné plochy pro řemen byly trošku vymačkané. Neprikládal jsem tomu, ale velkou chybu. Při měření nožovým pravítkem to bylo tak ca cigeretový papírek. Což je 0,0nic pro řemen, ale pro jistotu jsem je upnul do soustruhu a chvíli měřil. Polořemenice měla úhel 14,2°, coř by asi šlo. Ale variator mel ˇuhel skoro 16 a dost previdelně. Tak jsem nelenil a přetočil to na podobný úhel má polořemenice. Plochu pak zaleštil. Z tí úhlové deformace plochy pro řemen způsobila to zadrhávání tech plastových kluzáků. Trochu se to zbortilo. Obrobené plochy zaleštěny pastou, čep variatoru zkrácen o 1,5mm. Namontováno a dán nový řemen, tentokrát originál Yamaha. a to nejleší ze včerejšího den byla zkouška. Jel jsem to zkusit jen se zavřenou skříní variatoru a přichyceným otevřeným airboxem. Skůtr jel celkem obstojně, Řemen citelně perokluzoval, To že se to má nechat trochu sednout a zaběhnout vím. Tak jsem vše smontova a jel to zabíhat, Napřet po okresce a pak po dálnici ¨mezi Olomoucem a Ostravou, dohromady 150km. Zatím to vypadá, že se oprava variatoru povedla. Nechám to ještě chvíli tak 1000km a pak se mrknu co to dělá. Děkuji za podporu.
08 srp 2024, 14:38
No tak hlavně že to už chodí jak má,ještě otázka.Proč jste zkracoval čep o 1,5mm?,kvůli odebrání materiálu z variátoru,aby řemen opět chodil při plném výkonu až na kraj varia?
08 srp 2024, 15:46
zkracování čepu. Vše má své rzměry, když jsem odbral na řemenici tak jem musel odebrat i na čepu aby byl stejný rozměrová řetězec ja v originále. Nechtěl jsem zsištovat co to udělá když odeberu na řemenic a řemen bude níže.
Prostě jsem si nakreslil v catu a +- zakráti čep. ikdyž to jsou nepartné rozměry vzhedem nepřesnoti řemenu tak jsem se snažil vráti řemen do původní polohy dle originálu. Nějaký vývoj a výskum co to udělá opravdu dělat nechci.
08 srp 2024, 16:11
Děkuji má domněnka byla správná,pokud by jste to neudělal,klesla by maximální rychlost.
02 říj 2024, 13:00
Borci, má tu někdo variátor od Malossi? Chtělo by to lepší zátah
Tak sbírám zkušenosti
03 říj 2024, 12:34
Jezdi jak to je a nevyméšlaj číčoviny. Peníze si ušetří na Vánoce, bo jen drsní chlapi dokážou přiznat, že se rádi vrátili k originálu.
Odesláno z Fold5
03 říj 2024, 12:51
aldav: O nikom takovém jsem neslyšel.
Zelenáč: [YouTube]https://youtu.be/6cMBXCjzOOk?feature=shared[/YouTube]
03 říj 2024, 19:05
OndraCB: Dík
07 říj 2024, 19:33
Ahoj, to video mají udělaný pěkně. Měl jsem KN filtr na Silvušce FJS 600. Můžu zodpovědně prohlásit, že nárůst výkonu se nedostavil, a spotřeba zůstala naprosto stejná. Jediná výhoda tohoto filtru je v tom, že je nafurt. Vyčistíš, naolejuješ a jedeš dál.
08 říj 2024, 10:04
V mezičase jsem měl čas proletět spoustu videí a článků na netu a máš recht. Žádná divočina se nekoná. Takže asi zůstanu u klasiky
20 říj 2024, 20:07
Ano, nejlepší je, přijít si na to sám
Odesláno z Fold5