Diskuze o skútrech nějvětších objemů.
Odeslat odpověď

Re: Yamaha X-max 300

01 dub 2024, 20:17

Takže měl jsem venku oba filtry (ten spodní pro sichr), vše v naprostém pořádku. Nikde ani kapka oleje. Tak jsem ho opatrně protáhl po okreskách a vypadá to dobře. Tak uvidíme časem, jak to dopadne s tou spotřebou. Doufám, že dobře :)

[Vymazáno]

14 dub 2024, 12:23

Tento příspěvek již byl smazán kým aldav v 14 dub 2024, 12:23.

Re: Yamaha X-max 300

15 dub 2024, 07:53

Kdyby měl někdo zájem o Xmax 300. Téměř už 2 roky mám doma ADV 350, ale Xmax 300 jsem si pořád nechaval, byl to prostě milácek . Život je ale dynamický, musí z domu, málo místa, chjo .... :-)
Odkaz na Bazoš je : https://motorky.bazos.cz/inzerat/184176 ... vod-cr.php

PRODÁNO



Obrázek

Odesláno z Fold5
Naposledy upravil aldav dne 25 dub 2024, 18:13, celkově upraveno 1

Re: Yamaha X-max 300

24 dub 2024, 15:28

Zdravím, prišiel som si po radu...
Po roku som kukol do vyrovnávacej nádržky nemrznúcej kvapaliny a zrejme tam nejaké to deci-dva chýba. Je oranžovej farby a pozeral som v eshopoch, keďže som predpokladal, že tam bude original yamalube nemrzka, že ta originál je takej zeleno modrej farby. Tak teraz neviem čo tam doliať... čistú destilku nie, to by som to zriedil čo tam je a miešať farby sa asi nepatri, či?
Vďaka za odpovedi...

Re: Yamaha X-max 300

24 dub 2024, 15:49

Změřit , kolik má stupňů, kolik roku tam je, dolít destilkou a nebo po x letech vyměnit. Nic víc, nic míň .

Odesláno z Fold5

Re: Yamaha X-max 300

25 dub 2024, 08:46

Také malé množstvo 1-2 dcl stačí doliať destilkou keďže sa vyparuje iba ona. Keď viac alebo celý objem tak alycol :

https://olejtrade.sk/produkt/motul-moto ... 4cQAvD_BwE

Re: Yamaha X-max 300

25 dub 2024, 09:12

Išlo mi o Vas názor ktoré kvapaliny je možne miešať, (https://www.autoviny.sk/testy/124156/ak ... zne-miesat), lebo pôvodne som chcel doliať nemrzku.
Ale ked pisete, ze male množstvo stačí doliať destilkou, tak dolejem destilkou. Diky.

PS: Aj tak mi to nedá, že v mojej ročnej Xmax 300 je oranžova nemrzka a origo Yamalube coolant je modrozelena kvapalina... hm. (do nových skútrov a motoriek dáva náplne výrobca, nie predajca, zaujimavé...).

Re: Yamaha X-max 300

25 dub 2024, 11:48

Ja som dolieval vždy aj väčšie množstvo, ale len destilku, tak nás učili. Nechcem vás na to navádzať ale po odmeraní sa nič nezmenilo. Počas prehrievania nemrznúcej zmesi sa odparuje IBA voda. Samozrejme to neplatí keď niekde vytečie z hadice alebo čerpadla potažmo slábnutia odolnosti vekom, čo v tvojom prípade nie je. Vtedy treba doplniť alycol do požadovanej odolnosti proti zamrznutiu. Tak ako píše aldavovič :D

Ináč pekný skútrik predáva, naozaj poznám osobne aj majitela ako aj skútrik :mrgreen:

Re: Yamaha X-max 300

10 črc 2024, 22:42

Zdravim, poradte aky stit na novy xmax 300? na skutri je od predaja original, predajca predava aj vacsiu velkost a vraj aj givi ma nieco este vacsie. ake mate s tym skusenosti? som zvyknuty na velke plexi

Re: Yamaha X-max 300

11 črc 2024, 06:17

Přiznám se, že jsem zatím XMAX viděl jen s tím pidi štítkem (oproti originálu). Takže si asi 90% lidí vystačí s origem, max šoupnout na tu vyšší pozici.

Re: Yamaha X-max 300

11 črc 2024, 20:31

marex222 píše:Zdravim, poradte aky stit na novy xmax 300? na skutri je od predaja original, predajca predava aj vacsiu velkost a vraj aj givi ma nieco este vacsie. ake mate s tym skusenosti? som zvyknuty na velke plexi

Ahoj. Pokud jsi zvyklý na velké plexi, tak není nad čím mudrovat a poradím ti jdi rovnou do velkého od Givi. Nic lepšího nevymyslíš. Ten original je tam jen tak na okrasu, příliš funkční není. Měl jsem i od Puig, ale stále to nebylo ono, až od Givi splnilo to co od plexi očekávám.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Yamaha X-max 300 Variator

06 srp 2024, 13:02

Dobrý den pánové,
Vlstním x max 300 s nájezdem 40 000km. A nyní mi začakl problém s řemenem.
5emen se sjíždí jednostraně a to na straně vvriátoru má jiný, větší úhel než na straně polořemenice a prokluzuje. Po servisních úkonech co jsem provedl, válečky, vodítka, kontrasní pružina atd. + nový řemen Bando. Problem nezmizel, a nový řemen vydržel jen 500km a začal šílene prokluzovat a přehřívat se.
Tak žádám o radu co mám ještě vyměnit. Variátor nevykazuje vůli na čepu. Měřil jsem mikrometrem a jsou tam 0,02 do mínusu, čep a poutro 0,03 do plusu. Tak nevím v čem je zakopaný pes.
Jen ze zoufalství, že potřebuji jezdit do práce jsem řemen otočil, takl aby ten vetší úhel šel na polořemenici a před zavřením dkříně variatoru jsem nastartoval motor a na řemen nanesl kalafunu jako u plochých řemenů. Trochu to zabralo, ale nic moc.
Jen pro orientaci. Origo servisy mají čas až za 1,5 měsíce a já potřebuji jezdit.
Nejaká užitečná rada se skušeností by prospěla.
děkuji

Re: Yamaha X-max 300

06 srp 2024, 16:24

Předpokládám že všechny díly co se dávali nové jsou origo?Dodržena byla tuhost konstantky a gramáž válečků.Na čepu trochu vůle být musí,kvůli tepelné roztažnosti.Znovu to rozdělat kontrola varia,jak tam chodí lehce válečky plus tu boční stranu co se oni opírají když se vario točí,jestli tam nejsou už vyjeté hranky,kontrola jak polořemenice chodí na čepu,kontrola jestli nejsou vyjeté polořemenice.Sundat konstantku a zkusit jestli zadní polořenenice chodí lehce,nikde nezadrhává,dal bych tam nové mazivo.Odmastit všechny polořemenice,umýt řemen od kalafuny a musí to vše zase chodit jak má Když už u toho budeš sundej aj pakny spojky a lehce mázni ty trny na kterých jsou nasazeny a jemně je lízni jemným smirkem,sundej z nich to lesklé.Toť vše a musí to chodit,jiného nikdo nic nevymyslí.

Re: Yamaha X-max 300

07 srp 2024, 08:22

Dobrý den dekuji za odpověď.
Vámi popsaný postup ohledně variatoru jsem provedl. Válečky chodí lehce, Slidery drží v tom zadním plechu, Nove slidery jsem spasoval s hliníkem. Trošku to šlo ztuha při slačení na maximum. Tak jsem je popiloval a ne jen tak od oka ale použil jsem modř, ať zjistím kde to přesně drhne. Na styčných plochách s řemenem nejsou drážky. Ještě mě napadlo změřit úhly těch styčných ploch. Jestli se to nehádá v rámci obvodových rychlostí. Idkdyž mi příjde že je to něká parabola nebo kruhová výseč. (tvar té té hladké ploch v řezu). Polořemenice jsem měl také rozebrané. Chodí lehce, jen trošku otlaky u těch klolíků pro omezování momentu.Vyměnil jsem gufera a o kroužky + obě ložiska jehlové a kuličkové. Sice né od tnt jak byl originál. SKF -jehla, ZVL C3 kulička. Mazivo s molykotem pro teloty až 200°C. Úhly pro řemen jsem neměřil, Když to tu píšeš tak je trochu přetočím. Jestli se nepletu tak úhel řemene je 28°.Spojku jsem také dělal, vyměna pružinek + očištění. Vneší průměr 147,5mm - orovnáno na soustruhu. Spojkový zvon 150,2mm. Tak nevím, Podotýkám, že vše je originál. A jestli si Yamaha myslí že po 40 000km stroje jeho majitel nasype cca 20 000czk do variatoru a řemenic tak jsou to dost prasata. Když vím, že echt čínko-korejský skůtr 350, najede v poho 80 000 km na original sadu převodů, jen se mění řemen a válečky. Tak nevím kde je chyba. Možná jsem to trochu přehnal s ježděním, 20 000km/rok v ostrém tempu. Ale v návodu není napsané, že je to stroj jen do obchodu a spátky a to jen v neděli. D

-- 07 srp 2024, 08:41 --

ještě dotaz,
Má tady nekdo skušenost s opravou předních tlumičů. Pročetl jsem celé vákno o 300ccm a řeší se tu jen voda do chladiče a olej a spotřeba.

Re: Yamaha X-max 300

07 srp 2024, 09:51

No, to si nemyslí jenom Yamaha, ale i Honda. Na SHčko125 originál vychází taky tak :D

Jsem se na to vyprdl, a na zkoušku vzal ve Scootlandu variátor + další díly od Malossiho. Měnili jsme to komplet včetně spojky, jenom polořemenice zůstala původní. Žena brblá, že to jede a bzučí jinak. Má to teď o fous lepší start i maximálku. Tak jsem zvědav kolik s tím najede, origo vydržel zhruba 30.000 km.

Samozřejmě je možnost pořídit kupř. Maxona, na toho variátor stojí pár tisíc, tuším že tři. Ovšem vydrží tak 5. Tisíc.... :wink:
Naposledy upravil Medvěd dne 09 srp 2024, 18:10, celkově upraveno 1
Odeslat odpověď