od František1 » 07 srp 2024, 08:22
Dobrý den dekuji za odpověď.
Vámi popsaný postup ohledně variatoru jsem provedl. Válečky chodí lehce, Slidery drží v tom zadním plechu, Nove slidery jsem spasoval s hliníkem. Trošku to šlo ztuha při slačení na maximum. Tak jsem je popiloval a ne jen tak od oka ale použil jsem modř, ať zjistím kde to přesně drhne. Na styčných plochách s řemenem nejsou drážky. Ještě mě napadlo změřit úhly těch styčných ploch. Jestli se to nehádá v rámci obvodových rychlostí. Idkdyž mi příjde že je to něká parabola nebo kruhová výseč. (tvar té té hladké ploch v řezu). Polořemenice jsem měl také rozebrané. Chodí lehce, jen trošku otlaky u těch klolíků pro omezování momentu.Vyměnil jsem gufera a o kroužky + obě ložiska jehlové a kuličkové. Sice né od tnt jak byl originál. SKF -jehla, ZVL C3 kulička. Mazivo s molykotem pro teloty až 200°C. Úhly pro řemen jsem neměřil, Když to tu píšeš tak je trochu přetočím. Jestli se nepletu tak úhel řemene je 28°.Spojku jsem také dělal, vyměna pružinek + očištění. Vneší průměr 147,5mm - orovnáno na soustruhu. Spojkový zvon 150,2mm. Tak nevím, Podotýkám, že vše je originál. A jestli si Yamaha myslí že po 40 000km stroje jeho majitel nasype cca 20 000czk do variatoru a řemenic tak jsou to dost prasata. Když vím, že echt čínko-korejský skůtr 350, najede v poho 80 000 km na original sadu převodů, jen se mění řemen a válečky. Tak nevím kde je chyba. Možná jsem to trochu přehnal s ježděním, 20 000km/rok v ostrém tempu. Ale v návodu není napsané, že je to stroj jen do obchodu a spátky a to jen v neděli. D
-- 07 srp 2024, 08:41 --
ještě dotaz,
Má tady nekdo skušenost s opravou předních tlumičů. Pročetl jsem celé vákno o 300ccm a řeší se tu jen voda do chladiče a olej a spotřeba.