Pročetl jsem celé toto vlákno, ale kloudnou odpověď jsem nenašel - tlumiče. Mám xmaxe krátce, ale podvozkově je to dost bída. Nastavení zadních tlumičů (předpětí) jsem vyzkoušel, nic moc se extra nezměnilo. Začal jsem tedy tím nezákladnějším - zkontrolovat SAG.
Pro rekapitulaci - vzadu je zdvih tlumičů 80mm, vepředu 110mm. Základní poučka říká, nastavit SAG na 25-33%. Nevím kde teda udělali inženýři chybu, ale u mě to vypadá takto (tlumiče OK, najeto 1800km):
(nejmenší předpětí)
1.stupeň = SAG 67,5%
2.stupeň = SAG 62,5%
3.stupeň = SAG 57,5%
4.stupeň = SAG 52,5%
5.stupeň = SAG 47,5%
(nejvyšší předpětí)
Měřeno při zatížení cca 110kg. V ideálním sestavení by to podle mě mělo být tak, že na nejvyšší předpětí a maximální zátěži 160kg bude ten SAG někde kolem těch 30%, a při nejmenším předpětí a zátěži řekněme 70kg bude zase kolem 30%. Tak by to dávalo smysl.
Neumím si potom představit, kdo jezdí ve dvou lidech na hranici plné zátěže, jak to může tlumit, to tam musí zbývat tak 20mm zdvihu pro propružení, než bude zadek nadorazu. A to je jenom základní SAG, nemluvě o samotném tlumení.
Ve předu je situace prakticky stejná, se zátěží 110kg je SAG 50%, to budu ještě řešit později.
Potom je tady jedna skupina lidí, co tvrdí, jak Xmax dobře péruje a tlumí, druhá skupina to popisuje že to není dobré (a podle mě má pravdu). Pak tu někdo psal, že ubral tlaku v pneumatikách -0,2bar a tím se vyřešili všechny neduhy
, tož nevím teda.
Zkoumal jsem, jestli Yamaha nenabízí nějaký jejich "tovární" upgrade tlumičů, ale nic jsem nenašel. Ať hledám jak hledám, tak jediné co jsem našel je YSS, ale není to úplně za lidové ceny. Má to někdo namontované aby řekl, že to nejsou vyhozené peníze?