Chalani,klud
od toho je fórum,aby sme diskutovali,ak sa na našich strojoch vyskytne nejaký problém,nikoho nechcem vystrašiť,je to proste fakt,že niektoré kusy X max 300 si berú viac oleja ako je bežné,preto sa niektorý z nás snažia prísť na to, kde je problém.
Ja som zistil zatial len to,že Yamaha žiadnu opravnú sadu nemá-sú už nejaké piestne sady iných výrobcov-napr. dával som tu link od Wossnera,ale nevedel som zistiť,či by prípadná výmena pomohla-a stojí to aj dosť peňazí,takže naslepo skúšať by malo zmysel len vtedy,ak by bolo treba dolievať až príliš často.
Fakt je tiež ten,že nadmerné spalovanie oleaj znižuje životnosť Lamda sondy (verzia Euro 5 má 2) a samozrejme kat. to tiež uberá na živote.
Je to známa vec,že treba častejšie pozrieť hladinu,ak je oleja dosť,zničenie motora nehrozí-je super,že je tam okienko,kontrola je jednoduchá,hocikedy,aj v obleku-stačí nájsť rovné miesto.
Nikde som netvrdil,že to viem opraviť-písal som,že viem zmontovať valec,piest a pozrieť-zmerať niektoré hodnoty.
Aj tak si ale myslím,že problém bude v len v jednej súčiastke-a to je ten delený stiarací krúžok,myslím si že ma malé pnutie-nevládze zotierať olej tak,ako napr. Forza 300 alebo 350,pretože tieto podobné motory olej proste neberú.
Dávam teda verejnú ponuku-ak je tu niekto (alebo niekoho poznáte) kto má spotrebu oleja príliš velkú,a chce to riešiť,a má skúter po záruke (alebo na záruku kašle) som ochotný motor vymontovať a zmontovať valec,piest a pozrieť,čo z tým.
Zostáva len jedna otázka-ak sa ukáže,že stierací krúžok je slabý-čo dať namiesto neho ?
Originál Yamaha sa kúpiť dá,ale to je ako z kaluže do blata-skúsiť sadu krúžkov od Wossnera ? budú sedieť na piest Yamaha ? alebo celú piestnu sadu Wossner za 330 dolárov ?
Treba aj tesnenie pod valec,pod hlavu,to tiež niečo stojí ...
Ešte doplním,že porovnávať motor X max 250 a X max 300 nejde,nemajú nič spoločné-teda majú,ale len to,že sú namontované v skútri značky Yamaha