JardaB píše:No já neříkám jak by to se soudním znalcem z patřičného oboru dopadlo. V celé té kauze dosud nikdo neřekl (nedal si tu práci zjišťovat !!! a bránit se) co je příčinou vybočení spotřeby oleje v řádově nahoru, ke které dochází jen u jednotlivých kusů z výrobní série. Rozhodně to není bez příčiny a z luftu.
Strojařina je dost exaktní a měřitelný obor, jak co do kvality materiálu, výrobních tolerancí a montážních postupů. Pokud je na daném kusu problém, pak se poměrně jednoduše prokáže a dá použít jako důkaz u soudu...
Nic ve zlém, ale máš vůbec představu, kolik by taková sranda stála?? Kor při dnešních cenách?? Ano, souhlasím, ve strojařině lze opravdu měřit, zvážit atd. snad vše, nicméně to by znamenalo rozebrat skútr to posledního šroubku, vše měřit, testovat vážit atd. Tzn. práce na týdny, možná měsíce. Tady totiž nejde jen o to vzít šupléru nebo mikrometr a součástky poměřit. Musel bys zjišťovat i kvalitu použitých materiálů atd. ... Chtěl bych vidět, kdo by byl ochoten svůj stroj odstavit na bůhví jakou dobu, vynaložit na to vše desetitisíce, možná i více a s výsledkem nejistým... Možná tak leda se domluvit vícero majitelů se stejným problémem, ale to taky nevím, jestli by bylo reálné a vůbec ekonomicky rentabilní. Myslím, že daleko levněji vyjde si koupit bandasku oleje a prostě sem tam mu tu decku dát a neřešit to, dokud se ze skútru nestane vyloženě průtokáč. Něco jak jsem měl u Piaggio MP3 500, tam to papalo 0,1 na 1000km, možná i víc...
Takže za mně no stres, pokud fakt nemusíte olej dolévat stejně často jak benzín, tak bych neřešil a raději si užíval jízdu. Za mně X-Max 300 je dneska TOP skútr po všech stránkách.. Teda ne že by se nedaly ještě některé drobnosti doladit ...