Diskuze o skútrech nějvětších objemů.
Odeslat odpověď

[Vymazáno]

26 dub 2022, 09:24

Tento příspěvek již byl smazán kým vikino v 26 dub 2022, 09:25.
Důvod: chyby

Re: Yamaha X-max 300

26 dub 2022, 10:56

S tou zárukou to je trochu jinak. Zákonná dvouletá záruka samozřejmě stále platí i když si člověk dělá servis sám, jen je tady riziko, že v případě poruchy se může výrobce/prodejce vymluvit, že k ní došlo z důvodu špatné údržby a záruku neuznat a tím se prokazování, že tomu tak není přesouvá na kupujícího a ten, pokud chce i tak záruku uplatnit si musí zajistit odborný posudek, který řekne, že to není údržbou a pokud i tak neuspěje, tak to hnát až k soudu, což je samozřejmě nepříjemné a běh na dlouhou trať. Jiná situace je u záruky nad zákonný rámec to jsou ty tří a víceleté záruky, tam je potřeba si pořádně přečíst za jakých podmínek platí, tam je většinou servis v autorizáku podmínkou.

Re: Yamaha X-max 300

17 kvě 2022, 15:51

Nemá někdo nějaké zákulisní info, co chystá Yamaha s X-maxem pro rok 2023? Nové barvy, nebo něco zásadnějšího? :idea:

Re: Yamaha X-max 300

17 kvě 2022, 22:53

Usnuli na vavřínech , neinovují zhola nic, jen tu posranou €U normu. Tady prostě musím dát palec Hondě a proto si k Xmax 300 přiberu i ADV 350 a uvidíme, co zůstane v garáži, byť absolutně nechápu tu její šílenou spotřebu, oproti Xmax 300.

Odesláno z Fold3

Re: Yamaha X-max 300

18 kvě 2022, 05:28

...
Naposledy upravil vikino dne 04 bře 2023, 14:24, celkově upraveno 2

Re: Yamaha X-max 300

18 kvě 2022, 05:42

Pokud je něco dobre, vymakane, co byste chtěli měnit?? X-max 300 je za mně hodně povedený skútr, kterému k dokonalosti nechybí nic. Teda nějaké drobnosti bych přidal, například ruční brzdu, tempomat, lepší dálkové světlo a trochu zapracovat na těch vypouklych bocích, které dost zavazi spolujezdci. No a kdyby ještě trochu dokázali zvětšit prostor pod sedlem něco jak má Forza, tak by to bylo super. Možná by mohli zvýšit kubaturu na 350,zvlášť když už přestali dělat 400. Ale jinak i tak x-max 300 jezdí suprově i ve dvou, spotřeba pod 3 litry, což při dnešních šílených cenách benzínu je rozhodně velké plus.

Re: Yamaha X-max 300

18 kvě 2022, 07:18

Pochybujem,že chystajú nejaké zmeny pre rok 2023-len teraz postupne naskladňujú modely 2022,majú len pár kusov-tu v BA má byť na predajni aj v tej modrej icon blue,pôjdem dnes pozrieť,ako vyzerá naživo :)
https://www.styx.sk/eshop/yamaha-yp300r ... 1931.xhtml

Re: Yamaha X-max 300

18 kvě 2022, 10:28

petr311 píše:Pokud je něco dobre, vymakane, co byste chtěli měnit?? X-max 300 je za mně hodně povedený skútr, kterému k dokonalosti nechybí nic. Teda nějaké drobnosti bych přidal, například ruční brzdu, tempomat, lepší dálkové světlo a trochu zapracovat na těch vypouklych bocích, které dost zavazi spolujezdci. No a kdyby ještě trochu dokázali zvětšit prostor pod sedlem něco jak má Forza, tak by to bylo super. Možná by mohli zvýšit kubaturu na 350,zvlášť když už přestali dělat 400. Ale jinak i tak x-max 300 jezdí suprově i ve dvou, spotřeba pod 3 litry, což při dnešních šílených cenách benzínu je rozhodně velké plus.


Souhlas. Pokud je něco perfektní, netřeba to měnit... Nicméně dále v textu jste celkem pěkně shrnul, co mu k té dokonalosti chybí.
Já bych ještě zmínil konektivitu s telefonem, ale to by asi vyžadovalo komplet novou přístrojovku. Skútr vnímám především jako praktický dopravní prostředek, takže mi přijde fajn být cestou dostupný. Stačilo by mi info kdo volá a možnost případně odeslat předpřipravenou sms.

Včera sem se svezl na ADV 350 a působí na mě trochu moderněji, ale to je samozřejmě dost individuální. Motor a hlavně podvozek jsou na špičkové úrovni, ale ochrana před větrem je bohužel slabá. Na celoroční používání to za mě moc není. :(

Re: Yamaha X-max 300

18 kvě 2022, 10:57

Tak za mě třeba právě přístrojovka u x-max od r. 2018 je podle mě naprosto luxusní a je to poslední věc, kterou bych u x-max měnil. Zobrazuje vše potřebné pro jízdu, možná bych dal kontrastnejsi podsvícení palubního počítače, na slunku je trochu horší viditelnost, ale jinak zobrazuje dostatečné informace potřebné k provozu. Nejsem zrovna příznivcem těch velkých LCD displejů, jak jsou současné trendy, kde už se snad dají promítat i filmy nebo nevím co ještě, což tak akorát odvádí pozornost od řízení a stačí zlomek sekundy a neštěstí je na světě. Takovému nesmyslnému trendu podlehli i v Yamaze, takový LCD panel dali na nového T-maxe…

Osobně mám na maxovy namontovanou originál hrazdičku i s USB nabíjením, kde mám upevněný mobil, kde se mi zobrazuje navigace. Takže pokud náhodou se stane, že mi někdo volá, tak o tom vím, mohu bezpečně zastavit a hovor případně vyřídit. Případné sms nebo emaily lze vyřídit bezpečně nikoliv za jízdy, ale třeba při zastávce někde na benzínce apod., svět se určitě nezhroutí, pokud nakouknu na to, kdo mi psal jednou za hodinu apod. Ale chápu, že každý to má nastavený jinak, zejména mladší generace zřejmě preferuje různé blikající a velké LCD panely, kde mohou zobrazovat kde co, ale jak jsem říkal, při řízení moc prostoru nevidím na to věnovat se tady těm elektronickým vymoženost.

Co se týče ochrany tak x-max je v tomto na hodně dobre úrovni, zejména pokud se použije větší plexi např od Puig, případně největší od Givi, tak to je luxusní jízda.

No a srovnávat x-max s honda adv 350 mi zrovna nepřijde ideální. Spíše bych přirovnával když už tak k forze nyní už 350. Právě tady jsem psal výše, že by možná si zasloužil kapánek větší motor, tedy 350, aby držel x-max krok s konkurencí, ale to je jen takový detail…

Re: Yamaha X-max 300

18 kvě 2022, 14:15

"Tenhle svět prostě není pro starý..." :) Slovy klasika. Lehce tím narážím na požadavky nás starších vs požadavky mladších ročníků :) Stačí se podívat okolo. Starý se kochá, povídá si s ostatníma, mladý zlomený krk, čumíce do placky, aby mu neunikl žádný post na knize xichtů, tvítru či podobnému žroutovi času a generátoru emocí, povětšinou negativních. Já se třeba rád pokochám na spoře osvícené ručičky analogových měřáků mého focuse a mladí si stěžujou, proč to nemá tablet jak elektronka od Maska. A to samé je i u motorek. Mám rád klasiku, ale i trochu toho elektra. Ale ne moc. Jak psal Petr, a já s ním můžu jedině souhlasit, je lepší v klidu zastavit někde na benzince, dát si kafe a vyřídit potřebné, když už to musí být. Telefonování na čemkoliv, čehož řízení vyžaduje pozornost, je hazard. A to že má člověk handsfree? Výmluva. Rozhodují věci, které se řeší - emoce, ať už negativní nebo pozitivní. Odvedou pozornost a na průser je zaděláno. Ale moralizovat nebudu. To nechám na jiných.
Naposledy upravil dejavu dne 18 kvě 2022, 22:15, celkově upraveno 1

Re: Yamaha X-max 300

18 kvě 2022, 15:00

petr311 píše:Tak za mě třeba právě přístrojovka u x-max od r. 2018 je podle mě naprosto luxusní a je to poslední věc, kterou bych u x-max měnil. Zobrazuje vše potřebné pro jízdu, možná bych dal kontrastnejsi podsvícení palubního počítače, na slunku je trochu horší viditelnost, ale jinak zobrazuje dostatečné informace potřebné k provozu. Nejsem zrovna příznivcem těch velkých LCD displejů, jak jsou současné trendy, kde už se snad dají promítat i filmy nebo nevím co ještě, což tak akorát odvádí pozornost od řízení a stačí zlomek sekundy a neštěstí je na světě. Takovému nesmyslnému trendu podlehli i v Yamaze, takový LCD panel dali na nového T-maxe…

Osobně mám na maxovy namontovanou originál hrazdičku i s USB nabíjením, kde mám upevněný mobil, kde se mi zobrazuje navigace. Takže pokud náhodou se stane, že mi někdo volá, tak o tom vím, mohu bezpečně zastavit a hovor případně vyřídit. Případné sms nebo emaily lze vyřídit bezpečně nikoliv za jízdy, ale třeba při zastávce někde na benzínce apod., svět se určitě nezhroutí, pokud nakouknu na to, kdo mi psal jednou za hodinu apod. Ale chápu, že každý to má nastavený jinak, zejména mladší generace zřejmě preferuje různé blikající a velké LCD panely, kde mohou zobrazovat kde co, ale jak jsem říkal, při řízení moc prostoru nevidím na to věnovat se tady těm elektronickým vymoženost.

Co se týče ochrany tak x-max je v tomto na hodně dobre úrovni, zejména pokud se použije větší plexi např od Puig, případně největší od Givi, tak to je luxusní jízda.

No a srovnávat x-max s honda adv 350 mi zrovna nepřijde ideální. Spíše bych přirovnával když už tak k forze nyní už 350. Právě tady jsem psal výše, že by možná si zasloužil kapánek větší motor, tedy 350, aby držel x-max krok s konkurencí, ale to je jen takový detail…

Neberte to, prosím, zle. :) Rád bych zachoval zdejší přátelskou atmosféru, ale přijde mi, že si zase protiřečíte. Naprosto luxusní přístrojovka, která nepotřebuje měnit, by přece měla být perfektně viditelná i na slunci. Nejste příznivce LCD, ale přiděláte si na řídítka telefon...
Takový integrovaný LCD, třeba mezi analogovými budíky, může zobrazit klidně i tu navigaci. Žádný držák, nabíječka, telefon,... prostě sednu a jedu.
Pozornost při řízení je kapitola sama pro sebe. U integrované navigace se dá například nastavit, aby nešel zadávat cíl během jízdy a podobně.

Porovnání ADV a X-maxe bylo pro kolegu o pár postů výše (aldav).

dejavu píše:"Tenhle svět prostě není pro starý..." :) Slovy klasika. Lehce tím narážím na požadavky nás starších vs požadavky mladších ročníků :) Stačí se podívat okolo. Starý se kochá, povídá si s ostatníma, mladí zlomený krk, čumíce do placky, aby mu neunikl žádný post na knize xichtů, tvítru či podobnému žroutovi času a generátoru emocí, povětšinou negativních. Já se třeba rád pokochám na spoře osvícené ručičky analogových měřáků mého focuse a mladí si stěžujou, proč to nemá tablet jak elektronka od Maska. A to samé je i u motorek. Mám rád klasiku, ale i trochu toho elektra. Ale ne moc. Jak psal Petr, a já s ním můžu jedině souhlasit, je lepší v klidu zastavit někde na benzince, dát si kafe a vyřídit potřebné, když už to musí být. Telefonování na čemkoliv, čehož řízení vyžaduje pozornost, je hazard. A to že má člověk handsfree? Výmluva. Rozhodují věci, které se řeší - emoce, ať už negativní nebo pozitivní. Odvedou pozornost a na průser je zaděláno. Ale moralizovat nebudu. To nechám na jiných.

S tím telefonováním, byť s handsfree, naprosto souhlasím... jednak emoce plus zaměstnání mozku. Kdysi sem četl vědeckou práci o rozdílu náročnosti mezi posloucháním člověka "na živo" a telefonováním. Je v tom obrovský rozdíl způsobený kvalitou zvuku. Ta cesta (mikrofon-komprimace-přenos-reproduktor) oseká frekvenční rozsah a mozek se pak musí dost namáhat, aby porozuměl i jednoduché konverzaci. Pak je dost úsměvné, že zákon řeší držení telefonu nebo záznamového zařízení v ruce. :roll:

Re: Yamaha X-max 300

29 kvě 2022, 09:39

...
Naposledy upravil vikino dne 04 bře 2023, 14:25, celkově upraveno 1

Re: Yamaha X-max 300

29 kvě 2022, 11:24

V tomto su asi "konzerva", ale neřešit prachy, tak si ho polepím "vojenskou" zelenou :) Takové správné postapo :D

Re: Yamaha X-max 300

13 čer 2022, 07:35

...
Naposledy upravil vikino dne 04 bře 2023, 14:25, celkově upraveno 1

Re: Yamaha X-max 300

13 čer 2022, 10:27

krasny
Odeslat odpověď