vikino píše:Dano píše:...,že sú to väčšinou palivá 100 oktánové (tankujem OMW Maxx motion alebo Shell V power) ničomu to nevadí,riadiaca jednotka si upraví zmes a predstih podla potreby,a v letných horúčavách to motoru len prospeje
S tymto nemozem suhlasit aj ked nie som odbornik, ale na inych mierstach som sa docital ze pouzivanie 100 oktanovych benzinov v motoroch, ktore su stavane na 95 oktanove benziny nie je to prave orechove. Hlavny problem je vyssia teplota a komponenty motora a vyfukoveho systemu nie su v tychto motoroch dimenzovane na vyssie teploty pri pouzivani 100 oktanovyx benzinov. Takze si myslim ze "nicomu to neskodi" nie je az take spravne tvrdenie.
Preto si myslim, ako som pisal vyssie, ze je lepsie pouzivat predpisane palivo s pridavkom napr. VIFu, ktory biozlozku dokaze eliminovat a potlacit tak celkovu degeneraciu benzinu v case.
s tím zase nemůžu souhlasit já, na poslední Hondě jsem najezdil 65 000 km, než jsem ji prodal, žádná porucha a mašina šlapala jako hodinky a byla výlučně ježděná na Vervu100 jen výjimečně jsem tankoval něco jiného v případech, kdy nebylo zbytí
mechanik v Hondě mi přímo Vervu 100 doporučil s tím, že mnozí jeho zákazníci na ní jezdí a že je to na těch motorech po letech provozu pozitivně znát oproti motorům jezdících na běžný benzín
v manuálu je jasně psáno 91 oktanů a vyšší, nic o nějaké horní hranici, takže ty motory jsou na to stavěné a ne že ne, jiná by bylo, kdyby tam bylo výslovně napsáno, že jen ten a ten benzín, pak by to snad mohla být pravda
nemám nic proti požívání VIF, kde bylo testy prokázáno, že má příznivý vliv na úsady v motoru