Yamaha X-max 300

Diskuze o skútrech nějvětších objemů.

Re: Yamaha X-max 300

Příspěvekod Dano » 11 bře 2022, 18:27

je to možné,F 350 aj X max 300 (model 2021 a 2022) má Euro 5 - bolo by zaujímavé porovnať zabehnutý X max 300 Euro 4 zo zabehnutým X max 300 Euro 5 8)
už z údajov v TP je vidno,že ten Euro 5 je ladený na trošku nižšiu spotrebu,ale ktovie-možno na plnú čočku pôjdu rovnako dobre ...
ešte k benzínu-ja sa snažím tankovať len benzín E5 , ktorý obsahuje menej biosračiek :D je to dôležité hlavne pred odstávkou na zimu,biozložky sa vedia pokaziť :?
u nás Vervu nemáme, tak aspoň takto-zároveň platí,že sú to väčšinou palivá 100 oktánové (tankujem OMW Maxx motion alebo Shell V power) ničomu to nevadí,riadiaca jednotka si upraví zmes a predstih podla potreby,a v letných horúčavách to motoru len prospeje
Dano

500+
 
Reputace: 44
Příspěvky: 596
Registrován: 09 črc 2017, 18:13
Bydliště: BA-Rača
Skútr / moto: Yamaha X-max 300 matná čierna

Re: Yamaha X-max 300

Příspěvekod vikino » 11 bře 2022, 18:49

...
Naposledy upravil vikino dne 04 bře 2023, 14:27, celkově upraveno 1
vikino

500+
 
Reputace: 132
Příspěvky: 681
Registrován: 09 kvě 2014, 10:53
Skútr / moto: YAMAHA Xmax 300 (2023)

Re: Yamaha X-max 300

Příspěvekod David 5 » 11 bře 2022, 19:10

vikino: naprostý souhlas!
F350
Uživatelský avatar
David 5

250+
 
Reputace: 32
Příspěvky: 307
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Karviná

Re: Yamaha X-max 300

Příspěvekod Dano » 11 bře 2022, 19:47

ja mám v príručke jasne napísané:
používajte bezolovnatý benzín z oktánovým číslom vyšším ako 91 - nie je tam nič o tom,že benzín z oktánovým číslom 100 môže poškodiť motor-riadiaca jednotka si podla údajov z Lambda sondy a ostatných snímačov upraví zmes tak aby bola v Stechiometrickom pomere,článok napr:
http://www.alfatuning.sk/stechiometrick ... hp?lang=sk
pre motor je nebezpečné práve detonačné spalovanie,ktorému zabráni vysoké oktánové číslo:
https://autoride.sk/detonacne-spalovani ... -sposobuje
samozrejme pre motor skútra úplne stačí benzín 95 oktánový,ale u nás na SK je takýto benzín dopovaný biozložkou,takže sa dá kúpiť výlučne ako E10 - áno,keď som na výlete a iný nemajú,natankujem aj ten,nič sa nedeje,problém by mohol byť ak sa odstavý skúter na pár mesiacov,biozložka sa môže skaziť,v extrémnom prípade aj zalepiť vstrekovaciu trysku...
inak pozeral som včera zprávy na ČT 24 , ak som to správne pochopil,idú zrušiť pridávanie biozložky do benzínu a nafty-lebo to zvyšuje cenu palív :?
ideál by bol benzín 95 oktánový E5,ale taký u nás nemajú
Dano

500+
 
Reputace: 44
Příspěvky: 596
Registrován: 09 črc 2017, 18:13
Bydliště: BA-Rača
Skútr / moto: Yamaha X-max 300 matná čierna

Re: Yamaha X-max 300

Příspěvekod keto » 12 bře 2022, 12:09

vikino píše:
Dano píše:...,že sú to väčšinou palivá 100 oktánové (tankujem OMW Maxx motion alebo Shell V power) ničomu to nevadí,riadiaca jednotka si upraví zmes a predstih podla potreby,a v letných horúčavách to motoru len prospeje


S tymto nemozem suhlasit aj ked nie som odbornik, ale na inych mierstach som sa docital ze pouzivanie 100 oktanovych benzinov v motoroch, ktore su stavane na 95 oktanove benziny nie je to prave orechove. Hlavny problem je vyssia teplota a komponenty motora a vyfukoveho systemu nie su v tychto motoroch dimenzovane na vyssie teploty pri pouzivani 100 oktanovyx benzinov. Takze si myslim ze "nicomu to neskodi" nie je az take spravne tvrdenie.
Preto si myslim, ako som pisal vyssie, ze je lepsie pouzivat predpisane palivo s pridavkom napr. VIFu, ktory biozlozku dokaze eliminovat a potlacit tak celkovu degeneraciu benzinu v case.


s tím zase nemůžu souhlasit já, na poslední Hondě jsem najezdil 65 000 km, než jsem ji prodal, žádná porucha a mašina šlapala jako hodinky a byla výlučně ježděná na Vervu100 jen výjimečně jsem tankoval něco jiného v případech, kdy nebylo zbytí
mechanik v Hondě mi přímo Vervu 100 doporučil s tím, že mnozí jeho zákazníci na ní jezdí a že je to na těch motorech po letech provozu pozitivně znát oproti motorům jezdících na běžný benzín
v manuálu je jasně psáno 91 oktanů a vyšší, nic o nějaké horní hranici, takže ty motory jsou na to stavěné a ne že ne, jiná by bylo, kdyby tam bylo výslovně napsáno, že jen ten a ten benzín, pak by to snad mohla být pravda
nemám nic proti požívání VIF, kde bylo testy prokázáno, že má příznivý vliv na úsady v motoru
Uživatelský avatar
keto

1000+
 
Reputace: 70
Příspěvky: 1142
Registrován: 24 zář 2010, 07:45
Bydliště: Ludgeřovice
Skútr / moto: Forza 350, NC 700X, SH 300i, Aprilia Scarabeo 200i

Re: Yamaha X-max 300

Příspěvekod vikino » 12 bře 2022, 12:25

...
Naposledy upravil vikino dne 04 bře 2023, 14:28, celkově upraveno 1
vikino

500+
 
Reputace: 132
Příspěvky: 681
Registrován: 09 kvě 2014, 10:53
Skútr / moto: YAMAHA Xmax 300 (2023)

Re: Yamaha X-max 300

Příspěvekod JardaB » 12 bře 2022, 14:36

vikino píše:
Dano píše:...,že sú to väčšinou palivá 100 oktánové (tankujem OMW Maxx motion alebo Shell V power) ničomu to nevadí,riadiaca jednotka si upraví zmes a predstih podla potreby,a v letných horúčavách to motoru len prospeje


S tymto nemozem suhlasit aj ked nie som odbornik, ale na inych mierstach som sa docital ze pouzivanie 100 oktanovych benzinov v motoroch, ktore su stavane na 95 oktanove benziny nie je to prave orechove. Hlavny problem je vyssia teplota a komponenty motora a vyfukoveho systemu nie su v tychto motoroch dimenzovane na vyssie teploty pri pouzivani 100 oktanovyx benzinov. Takze si myslim ze "nicomu to neskodi" nie je az take spravne tvrdenie.
Preto si myslim, ako som pisal vyssie, ze je lepsie pouzivat predpisane palivo s pridavkom napr. VIFu, ktory biozlozku dokaze eliminovat a potlacit tak celkovu degeneraciu benzinu v case.

=====
Tada sorry ... ještě v dnešní době tak mylné info ? Když nejsi odborník, proč se k tomu vyjadřuješ ? Když to nemáš ze své hlavy, kdes to četl?

*** Co udává oktanové číslo ? Vyjadřuje odolnost paliva ve směsi se vzduchem proti samozápalu a NIC JINÉHO !!! (který se projevuje jako tzv. „klepání“) při kompresi ve válci motoru. (řeknu to hodně laicky ... motor snese větší předstih spolu větší kompresí a nebude tzv. klepat jako stará škodovka - závorku neberte vážně)

*** Vyšší oktanové číslo neznamená větší spalné teplo paliva nebo vyšší teploty při hoření ... to zůstává shodné u paliva 95 i 100 oktanů. Motor nebude mít vyšší výkon (pokud nějakým nepatrným % nezapůsobí mazací přísada v palivu)

*** vliv lihu a jeho derivátů (biosložek) na spalovací proces nebudu rozebírat

*** paliva s vyšším oktanovým číslem jsou rozmanitě aditivována - nebudu rozebírat
==========

Odvozovat (nevím z čeho), že motor používající vysokooktanové palivo bude více tepelně zatížen a bude mu to škodit - to se nezakládá na pravdě. Tepelná zátěž motoru závisí od toho, jak tomu šlapeš za krk a částečně na teplotě okolí.
JardaB
Kymco New Downtown 350i
Maledictus piscis in tertia aqua.
Uživatelský avatar
JardaB

1500+
 
Reputace: 237
Příspěvky: 1740
Registrován: 17 črc 2015, 14:17
Bydliště: Tábor
Skútr / moto: Kymco Downtown 350
Tuning / úpravy: deflektor z Číny, USB na řidítkách, Maxia 56

Re: Yamaha X-max 300

Příspěvekod vikino » 12 bře 2022, 15:34

...
Naposledy upravil vikino dne 04 bře 2023, 14:28, celkově upraveno 1
vikino

500+
 
Reputace: 132
Příspěvky: 681
Registrován: 09 kvě 2014, 10:53
Skútr / moto: YAMAHA Xmax 300 (2023)

Re: Yamaha X-max 300

Příspěvekod Dano » 12 bře 2022, 20:09

V pohode,od toho fórum je,aby sa diskutovalo-aj debata o benzíne je o.k.
Hlavne že sme si vysvetlili,že použitie benzínu z vyšším oktánovým číslom motoru v žiadnom prípade neuškodí-práve naopak,tieto prémiové palivá majú nízky obsah biozložky (ak ju aj majú,je kvalitná) a navyše majú aditíva,ktoré zabezpečujú čistotu palivového systému.
Ešte doplním,že je lepšie tankovať prémiové palivá,ako benzín E10 a kvôli vyššiemu obsahu biozložky pridávať VIF alebo podobné aditívum-pretože to nedáva zmysel.tie prémiové palivá už tieto aditíva obsahujú,netreba zo sebou voziť flaštičky 8)
Áno,istá nevýhoda tam je-sú drahšie,ale z dlhodobého hladiska sa aj tak oplatia :wink:
Dano

500+
 
Reputace: 44
Příspěvky: 596
Registrován: 09 črc 2017, 18:13
Bydliště: BA-Rača
Skútr / moto: Yamaha X-max 300 matná čierna

Re: Yamaha X-max 300

Příspěvekod aldav » 12 bře 2022, 21:18

Válku, hlad a bídu na vás Jako v dnešní době fakt řešíte neskutečné číčoviny. Popadám se za břicho, když čtu na FB , že někdo včera ujel 40 km kolem komína, protože konecne sluníčko. Srdcař jezdí celý rok. Na XMax 300 mám najeto 33.000 km a je mi u prdele kolik to žere beneli a u oleje se vejdu do vymeny. Nejvíc byli překvapení, když jsem po výměně oleje byl za 14 dní zpátky a chtěl zase výměnu. Bodejť by ne , byl jsem v Albanii až u Recka. Mimochodem jezdím denně , i když leje a celou zimu , kromě ledu na silnici, ale jsem v oblasti do 300 m nad mořem. Jako chápu vás, u nás to neni spotřebák jako v Talošce a u Frantíků, ale nic se nemá přehánět , svojí chudobu si vlastně i těmito příspěvky programujete. Sorry za nevyžádaný vstup a přeji jakoukoliv cestu bez újmy na zdraví.

Odesláno z mého Fold3
Uživatelský avatar
aldav

500+
 
Reputace: 94
Příspěvky: 650
Registrován: 09 zář 2012, 01:19
Bydliště: Brno
Skútr / moto: X-MAX 300/2017/45.000 km, ADV 350/2022/18.000 km
Tuning / úpravy: Rychlé pruhy

Re: Yamaha X-max 300

Příspěvekod forester » 12 bře 2022, 22:37

Dano píše:u nás Vervu nemáme, tak aspoň takto-zároveň platí,že sú to väčšinou palivá 100 oktánové (tankujem OMW Maxx motion alebo Shell V power)
:D

Tak asi si nebol ďalej ako je Senec (25km) alebo Malacky(43km) a je ešte ďalších 8 čerpačiek Benzina na Slovensku. V Malackách na konci smer Velké Leváre je Benzina kde maju VERVU 100 ako aj v Senci na konci smer Šamorín s benzínom VERVA 100. Na obydvoch som už tento benzín tankoval a keď idem okolo vždy dám Vervu 100 na prečistenie spal.priestoru. Naposledy som natankoval Vervu 100 v Rožňove a myslím že chod motoru sa skultivoval ale možno iba placebo zaúčinkovalo.

Ináč tankujem len v Rakúsku kde nie je iný benzín ako E5.Tak to vyzerá že iba na SK chceme byť ekologickejší ako je Brusel :D
Honda PCX - 2010, predaný, 24 tis km
Honda Shadow - Black Spirit VT750C2B,2011,predaný,40 tis km
Yamaha X-Max 250 - 2012, predaný,84000 km
Honda Forza 300 - 2018, predaný 29000 km
Honda Hornet CB600F 2013, predaný 32000 km
Uživatelský avatar
forester

2500+
 
Reputace: 670
Příspěvky: 5565
Registrován: 14 čer 2010, 16:04
Bydliště: Bratislava
Skútr / moto: Honda ADV 350

Re: Yamaha X-max 300

Příspěvekod Dano » 13 bře 2022, 08:43

no priznám sa,že to mi nejako ušlo,že aj u nás sa dá natankovať Verva-inak je zaujímavé,že už má označenie E10:
neobsahuje klasický biolieh, ale je postavená na báze ETBE (etyltercbutyléter)
ETBE má priaznivý vplyv na výhrevnosť paliva, lepšiu oxidačnú stabilitu a neviaže na seba vodu, ktorá negatívne pôsobí na výkon motora a koróziu.
od 1.1.2021 bol podiel ETBE navýšený a vďaka tomu sa výkonnostné parametre ešte zlepšili, po novom je vďaka tomu Verva 100 na stojanoch označená európskym značením E10.

ešte jedna zaujímavá info pre tých,ktorý na zimu skúter odstavia:
STN 656500 udáva dobu používateľnosti benzínu podľa normy STN EN 228 tri mesiace. Vervu 100 je možné skladovať a bez problémov potom používať dlhšiu dobu. Závisí to však na podmienkach skladovania. Všeobecne platí, že PHM by sa mali skladovať v uzatvorenej nádobe, bez kontaktu s denným svetlom a za stálej teploty. Z praxe vieme, že Vervu 100 je možné mať v nádrži napr. v skútri či motocykli cez zimu a na jar nie je problém naštartovať.
Dano

500+
 
Reputace: 44
Příspěvky: 596
Registrován: 09 črc 2017, 18:13
Bydliště: BA-Rača
Skútr / moto: Yamaha X-max 300 matná čierna

Re: Yamaha X-max 300

Příspěvekod mirsil » 13 bře 2022, 11:06

Já mám, co se týče skladovatelnosti, výbornou zkušenost i s Efectou 95 od Benziny, která je už v základu aditivovaná Vifem. Zrovna včera jsem po pěti měsících oprášil stroj, otočil klíčkem a motor chytl na drc s pravidelným chodem. Během těch pěti měsíců žádný start, benzínu v nádrži třetina, nevytápěné prostory, 80tis. najeto. A tak je tomu, kromě kilometrů, každý rok, takže to nebude s tou skladovatelností tak horké.

Odesláno z mého SM-S908B pomocí Tapatalk
Profil motorkari.cz / Montážní návody / Rajče / Youtube / 739 226 818 WhatsApp Mirek
Uživatelský avatar
mirsil

1500+
 
Reputace: 222
Příspěvky: 1832
Registrován: 24 úno 2008, 08:07
Bydliště: Zahnašovice ZL
Skútr / moto: SB 650 K9 exe. Do 11/2011 Malaguti Madison 150
Tuning / úpravy: V profilu motorkari.cz

Re: Yamaha X-max 300

Příspěvekod josuk » 14 bře 2022, 21:53

btw Benzina je spíš ORLEN a poté co zařízli koramo Kolín a zčásti Litvínov, místo mogulu jen horší platinum... Nevím nevím. Vif má taky novou recepturu..je řidší..prý kvůli častějšímu přímému vstřikování.. doba se asi mění..co bylo bylo..:-)
Uživatelský avatar
josuk

1000+
 
Reputace: 597
Příspěvky: 1419
Registrován: 14 pro 2012, 10:38
Bydliště: Praha
Skútr / moto: zimní X Max 250 a Honda ADV 350
Tuning / úpravy: na zimu deka a zimní gumy

Re: Yamaha X-max 300

Příspěvekod aldav » 14 bře 2022, 22:16

Dokud nebyl VIF modrý , tak mně přišlo že funguje, od nové doby si tím nejsem jistý. Nikdo mě nepřesvědčí, že nová receptura, třeba nanuku s rostlinným tukem, je lepší než s živočišným.

Odesláno z Fold 3
Uživatelský avatar
aldav

500+
 
Reputace: 94
Příspěvky: 650
Registrován: 09 zář 2012, 01:19
Bydliště: Brno
Skútr / moto: X-MAX 300/2017/45.000 km, ADV 350/2022/18.000 km
Tuning / úpravy: Rychlé pruhy

PředchozíDalší

Zpět na Maxi skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Seznam.cz a 10 návštevníků

cron