adacarp píše:Keto ty máš teda zkušenosti lesk mat,já to bral tak že lesk mi víc ochrání ten lak proti případným škrábancům,případně to půjde lépe rozleštit.Mat beru tak že tam ta ochrana žádná není, proto to není praktické,a víc se poškrábe,v tom se mýlím?? Neberu teď estetiku věci co se komu líbí víc.Plus známý auto lakyrník taky moc mat rád nemá.
Podle mne mat nebo lesk jsou úplně stejně odolné, ona se vlastně ta matná barva vyrábí na stejném základě jako ta lesklá jen má navíc přísadu, která způsobuje ten matný povrch, rozdíl je pouze vizuální a samozřejmě i v povrchové drsnosti, běžná špína jde umýt kvalitním přípravkem docela dobře, ale přece jen něco hůř, než lesk, který umyje kde co dobře, ovšem takové zapatlání od šmíru je už složitější záležitost, lesk stačí otřít hadrou a tady je to potřeba umýt něčím, co umí odmašťovat, ale kdo by si patlal šmírou skútr, že? to je moje zkušenost s matným lakem na kole, kde to člověk zapatlá jedna dvě
Myju tímto
https://www.topautokosmetika.cz/SONAX-Xtreme-sampon-2v1-215300-1-L-d95.htma ošetřuji tímto
https://www.topautokosmetika.cz/Balicek-pro-lak-c-4-Xtreme-BrilliantShine-Detailer-287400-750-ml-mikrouterka-k-lesteni-416200-d86.htm#detail-anchor-descriptionTo jsou přípravky, z kterými mám dobrou zkušenost z mytí auta a tak s tím ošplíchnu tu a tam i skútr, jen nyní nedocílím na skútru ten lesk, který je tam na videu, ale vodu to odpuzuje stále stejně dobře
Na větší špínu a na mytí motoru používám tohle
https://obchod.bikerscrown.cz/e-shop/muc-off-bike-cleaner-1-litr_68553.html to se mi osvědčilo už na motorce, kde je těch odkrytých míst plných záhybů daleko více a člověk se tím nemusí tak patlat stačí nastříkat a chvíli počkat a pak opláchnout proudem vody ze zahradní hadice, není potřeba žádný velký tlak.
Jinak autolakýrníka chápu, ono opravovat nebo se trefovat do odstínu a struktury matného laku, aby byl k nepoznání od původního je jistě mnohem těžší, než do lesklého, také jeho nástřik bude vyžadovat zkušenou ruku, ve fabrice to dělá automat a ten se nemýlí
.