10w-40 sa uvádza len u nás,na predošlej strane som písal,čo tam majú v USA:
SAE 10w-40 , 10w-50 , 15w-40 , 20w-40 o dokonca už naozaj hustý 20w-50
a máš pravdu,najlepšie by bolo vyrobiť jeden typ oleja 0w60 , ale to je problém-kopírujem kúsok z článku:
Oleje typu 0Wx (napr. 0W10 alebo 0W20) sú veľmi riedke aj za studena, poskytujú teda autám najmä v zime dobré schopnosti štartovať a zamedzujú opotrebovaniu motora pri krátkych trasách, keď auto permanentne jazdí so "studeným" olejom. Takéto oleje sú často predpísané pre hybridy. Jeden z najbežnejších olejov je 5W30. Ten je výborným kompromisom, ktorý poslúži drvivej väčšine áut. Ak však radi jazdíte športovo, oplatí sa zvážiť hustejší olej. Pri ostrej jazde totiž teplota oleja dosahuje aj 120-130°C. Vtedy je viskozita riedkych olejov až príliš nízka a môže sa stať, že sa olejová vrstva "pretrhne", čo spôsobí nadmerné opotrebovanie komponentov motora. Hustejší olej je voči tomuto fenoménu odolnejší. Pri bežnej jazde síce spôsobuje väčšiu spotrebu paliva, lebo má väčší hydrodynamický odpor, ale pri "paľbe" vo vysokých teplotách je stále schopný ochrániť motor. Podľa dĺžky a intenzity záťaže vám môže postačovať aj olej 5W40, avšak okruhové autá alebo extrémne namáhané motory často používajú aj oleje 10W50 či 10W60. To už je samozrejme extrém, ktorý v bežnej premávke ledva dostanete na pracovnú teplotu. Možno sa pýtate, či by nebol najlepším kompromisom olej 0W60? Nuž, v niektorých prípadoch by aj teoreticky bol, keby existoval
. Vyrobiť olej, ktorý by mal takú stabilnú viskozitu naprieč tak širokým teplotným pásmom, totiž zatiaľ nie je možné.
je to celkom dobre vysvetlené-0w-60 nie je možné vyrobiť,ale 10w-60 áno,a navyše sa dá kúpiť za dobrú cenu,tak to idem vyskúšať.