Vďaka za info-to som netušil,že X max 300 má vôlu vymedzenú podložkami,naozaj by som rád vedel,či v značkových servisoch tú vôlu pri 20 000 km skutočne aj kontrolujú/nastavujú,viem aké je to pri autách,ktoré majú tento spôsob-je z tým pekná patália,najprv odmerať,potom v prípade potreby vypočítať,objednať správnu hrúbku.
Uvidíme,ak si ho nechám,tak to určite pozriem-mierky mám v hrúbke po 0,02 mm.
K tej spotrebe olej-už som to tu písal x krát-sťažujú sa na to aj majitelia,ktorý si ho kúpili nový,po prvom servise ktorý je pri 1000 km im dali olej Yamalube,po najazdený ďalších 3000 km si všimli,že hladiny je už len v cca polke okienka.
Je možné,že ten sudový olej Yamalube je dosť biedna kvalita,to napovedá aj zastaraná norma API SG.takýto olej patrí do traktora,a nie do moderného motora skútra.
Ja to idem vyskúšať čoskoro,čakám kým bude na tacho 10 000 km,ide tam podstatne lepší olej vo všetkých parametroch,mám pripravený:
100% synthetic
Elf moto race SAE 10w-60
API SN
norma JASO MA2 (lepší by bol JASO MB, ale taký sa robí len v SAE 10w30 alebo 10w-40)
ja chcem práve vyskúšať,či pomôže ten vysoký rozsah tepelnej stability na zníženie spotreby oleja-info jasne potom pridám.
A ešte doplním-nie je to skutočne len ojedinelý prípad,servisný technik Yamahy v Žiline mi potvrdil,že sa o tom vie,pripravuje sa opravný kit-vraj bude zvolávačka.
Ale či a kedy,to sa nevie-je možné,že problém sa týka len nejakej výrobnej série,možno sa to nechá tak-nech to pomaly upadne do stratena