Diskuze o skútrech nějvětších objemů.
26 bře 2021, 10:39
Tak nevím odkud čerpáte ty informace o intervalu výměny oleje u X-Max 300 - 6.000, 10.000 nebo snad 12.000km??? Nevím co máte v manuálu napsané vy, ale já tam mám na straně 7-5 napsaný interval 5.000km, kontrolka taky tak upozorňuje, takže dávám to do servisu co 5.000km.
26 bře 2021, 11:09
ja mám na strane 7-5 len tabulku,kde je napísané:
Motorový olej pri - prvom intervale a v prípade,keď začne blikať alebo svietiť indikátor výmena oleja.
Nič viac-ale dík za info,že to píše každých 5000 km.
Pozerám teraz aj nejaké zahraničné fóra,o spotrebe oleja píšu napr aj tu:(cez prekladač)
X-max 300 2017 mám od apríla 2018. Prvá služba po 1 000 km v júni a spotreba oleja takmer nulová. Potom bola výmena oleja vykonaná s Castrol Power1 Racing 10W-50. Dnes s 3000 km je hladina oleja v strede medzi značkami. Zdá sa mi to príliš veľa ...
Ps.: Castrol odporúča presne tento olej
alebo:
Ahoj všetci
Chcel som sa opýtať na vaše skúsenosti v oblasti „spotreby“ oleja. Jazdím na vozidle Yamaha X-Max 300. Výmena oleja bola vykonaná pred 4 000 km a doliala na maximum. Teraz je hladina oleja v strede. Nie je to pre mňa veľké prekvapenie, ale je to tak trochu. Pred X-Max 300 som mal Forzu 125. Bol takmer vždy na obmedzovači na diaľnici, ale nemal viditeľnú spotrebu oleja.
Ako som už povedal, nepríde mi to zlé ani nepríjemné, ale stále zaujímavé, že tam Honda s vyššími otáčkami nepotrebovala „nič“. Čakal by som, že to bude kvôli rýchlosti naopak.
29 bře 2021, 18:26
Ahoj. Omlouvam se, ze se opakuju, ale stale sleduji a stve me skutecnost, ze mam pri jizde riditka mimo osu palubky, nebo palubku mimo osu riditek (tot otazka jestli tak nebo tak). Jeden clovicek mi zde potvrdil, ze to take tak ma. Co vy ostatni? Krasne je to videt i na hranach zasobniku brzdove kapaliny, kdyz se prez ne podivam vlevo/vpravo smerem k torxum, ktere jsem oznacil. POsledne jsem popisoval zlutou osu, ktera ma jiny presah u budiku otacek a jiny u budiku rychlosti. Krive urcite nesedim, rychlost, vitr, apod v tom nema roli, moto je nova - 700km najeto. Ze servisvniho manualu jsem nevycetl, ze by se to nejak mohlo dat seridit. Jestli to tedy vubec lze. Dekuji za vase postrehy
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
29 bře 2021, 19:11
Kedže som pedant a puntičkár tak toto by mi dosť vadilo a hneď vypichlo oči. Takže u mňa nič také nexistuje. Keď pojdeš na garančku normálne to nahlás ako závadu, neser sa s tým. Určite to ide nadstaviť ale to by som nechal na servis.
29 bře 2021, 19:15
xma30.jpg
tím, že má 300 vidle až nahoru, je tam tahle součástka
https://www.ebay.ie/itm/Yamaha-X-MAX-125-300-2017-top-yoke-clamp-triple-B74-F3435-00-/233088854395takže na hřídeli se to otáčet nedá, je to spojené s vidlemi, takže to může být akorát nahoře špatně přišroubované, imho to na funkci nemůže mít žádný vliv
(u 250 byl nahoře kužel a drobný čudlík, který zapadl do výřezu.. to tu není)
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
29 bře 2021, 19:25
Cili pokud se povoli vidle, a stredova matka, tak by se to melo dat deoreticky seridit? Uvazuji spravne? Nebo mohou byt jen obe vidlice usazene mimo osu a stalo by za to povolit 2+2 srouby na kterych drzi (samozrejme nejdrive sundat predni kolo)?
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
29 bře 2021, 20:03
jee já ti na tu jednu fotku asi někde z internetu zase naletěl..
maxi-skutry-f5/yamaha-x-max-300-t13816-990.html#p348286 samozřejmě horní brejle, jsou horní brejle.. ohnout řídítko položením není problém..
29 bře 2021, 20:49
To je moje fotka
Vpravo za motorkou je 50M prodluzka na bubnu a kompresor. Vlevo skrin na naradi a krabice s dlazdbou na schod, cili muj vstup do garaze. Mohu poslat stejny vyrez ale bez moto
. Fakt si nedelam prdel, a pád motorka nemela, a resim tu vec na vazno. Jen pres zimu se nejezdilo, a ted jsem ji vyndal, a zacal jezdit. A chci se poradit, nez pujdu na garancku a budu to reklamovat. Jen tak pro usmev pripomenu, kdyz jsem po koupi resil skakajici gumu. To rozjezdite, to je normalni... ve finale jsem se propsal az na tech. reditele Yamaha CR, a to jste meli videt, jak se vec zacala resit, az se vyresila.
30 bře 2021, 09:38
Vyskúšal si,či na rovnej ceste drží pekne priamy smer? nemá snahu sa trochu stáčať na stranu- vyskúšaj pri jazde rovno ubrať a hned potom pridať plyn,či nebudeš cítiť jemné zavlnenie-môj drží stopu ako na kolajniciach,v pohode môžem pridať-ubrať aj v náklone,zvolenú stopu drží parádne.
Pôjdem dnes pojazdiť,pozriem aká je poloha riaditok voči budíkom pri jazde rovno-potom napíšem.
30 bře 2021, 09:42
Bouky, ještě zkus jednu věc. na zadní kolo připevni rovnou latu. A zkontroluj, jak jsou na tom kola. Zkusím udělat nákres:
1 by se měla rovnat 2
30 bře 2021, 16:55
bude to asi ďalšia vychytávka X max 300,bol som sa previezť,mám to takisto ako píšeš "mam pri jizde riditka mimo osu palubky, nebo palubku mimo osu riditek " cesta bola rovná,bezvetrie,doteraz som si to ani nevšimol,budú to asi len plasty na riaditkách,alebo plasty na budíkoch mimo osi skútra
30 bře 2021, 17:18
Dekuji vsem za overeni a rady. Lat (dlouhou vodovahu)jsem dal (manzelka musela pridrzet zadek bez stojanku), a neukazalo to zadny rozdil. Na kvalitni silnici se to chova v pohode, stopu to drzi. Jestli je to vychytavka, tak pekne blba
. Pokud nekdy budu shazovat plasty, tak se na to blize podivam, co by s tim slo udelat. Kazdopadne me ceka garancka, tak to v servisu nakousnu.
30 bře 2021, 17:31
No som zvedavý,akú "fundovanú" odpoveď" dostaneš,ja som si dosť užil také,že "na spotrebu oleja sa ešte nikto nesťažoval" alebo "nič také sme si pri výmenách oleja v záruke nevšimli" a pod.
Tie plasty napraviť asi nepôjdu,je to všetko pevne primontované na držiakoch,s tým nepohneš.
Po zábehu sa občas pozri pod výfuk na okienko stavu oleja,a daj vedieť,či drží hladinu alebo postupne klesá ako na mojom.
30 bře 2021, 19:35
s Geislerkou , bych měl
dlouhý klidně ruce obě dvě