Ono ty tanečky kolem minerál, polo syntetika plná syntetika jsou dnes k ničemu a o oleji vůbec nic neříkají, je to dnes více měně jen obchodní značení, které o samotném reálném složení a kvalitě oleje nic neříkají
Je potřeba se podívat na specifikace podle norem a podle toho olej kupovat, specifikace doporučené výrobcem jsou uvedené v každém manuálu k dané motorce, autu.
Někdy se do určitého motoru pak praxí zjistí, že mu více chutná olej jiné specifikace, než byla ta od výrobce a nebo se doporučuje jiná specifikace pro motory s už velkým nájezdem, kde se logicky už udělaly provozem větší vůle, na které je lepší použít hustší olej.
Takže ty debaty běží a poběží asi stále, obzvláště u motorů, které žerou olej, kde se pak spekuluje a zkouší oleje jiné. Ovšem je pak ve hře otázka, zda jde o konstrukční problém daného motoru, tedy že olej žerou motory s malým nájezdem nebo zda jde o motory, které na to začnou trpět až při větším nájezdu.
Pokud chce člověk více zjistit, tak jedině z testů, které se občas dělají a dají se dohledat, kde běžně polo syntetika porazí plnou syntetiku atp. takže opravdu se na ty názvy neupínat.
Mezi oleji stejné specifikace dle norem jsou kvalitativní rozdíly hlavně v použitých přísadách, které brání tvoření úsad a jinak vylepšují vlastnosti olejů nad rámec norem, proto se vyplatí kupovat oleje zavedených značek, které už ten koktejl mají vychytaný.
Samozřejmě nejvíce jde ovlivnit životnost motoru jeho správným provozováním a olejům se zde přisuzuje až moc velký význam a hlavně je potřeba v případě častých krátkých jízd, kdy motor v součtu stráví více času v nezahřátém režimu zkrátit interval jeho výměny oproti doporučenému od výrobce.