Diskuze o skútrech nějvětších objemů.
13 zář 2012, 20:07
TUNER píše:Nebavíme se tady o výdrži,ale o zrychlení
A nezkoušel jsi těžší válečky do toho Malosáckého jak by se to chovalo ?
čti pořádně, pár příspěvků zpátky píšu, že jsem měl v Malossim 15g a byl to děs. Strašně pomalý rozjezdy a bubnovalo to neskutečně. A to bubnování rozhodně není dobrý na silentbloky. I proto je můj názor, že rozjezdy by měly být ve vyšších otáčkách jak kvůli lepší akceleraci, tak i kvůli vibracím stroje a rozhodně jsou otáčky motoru konstatnější. Nemyslím si, že by v případě mého nastavení utrpěla životnost motoru. Rozhodně nemám rozjezdy jak závoďák.
Kolik otáček vám s origo variatorem točí motor při 100km/h? Mně mezi 4400 - 4500ot a spojka mi zabíra 2600 - 2800ot.
13 zář 2012, 20:23
TUNER píše:Jak pro koho....
Drtivá většina lidí nenajede na jednom skútru to co ty a raději budou mít živější stroj s řekněme když to hodně přeženu,o třetinu nižší životností,kterou stejně za dobu co skútra budou mít taky nenajedou .... A nemyslim si že by se životnost komponent nějak rapidně snižovala. Vždyť jde jen o rozjezd a to je pár vteřin kdy se lépe využije potenciál motoru.
Pokud to vemu ohledně spotřeby,tak jsem taky myslel po montáži J.Costy,že díky vyším otáčkam při rozjezdech to bude víc papkat.......ale světe div se,ono nic. Zřejmě to pak kompenzujou nižší otáčky při ustálené rychlosti,oproti originálu.....to jen příklad na své 250ce...Majesty 400 nemám,abych mohl chování objektivně posoudit,ale předpokládám,že to bude podobné.
Tak za prvé hranaté válečky nejsou žádnej zázrak teda né tak velkej jak by jste čekali a za druhé to že si tam dá nekdo sportovní variátor neznamená že životnost jde dolu. mam j-costu doma doladěnej a rozdíl je v rozjezdu a jiných otáčkách pod velkým plynem ale na druhou stranu když dám málo plynu jedu jako ze sérií pouze mám spojku poladěnou že mě zabírá při 3000tis.pod touto hranicí motor nemá palivo díky řídící jednotce a zbyteně se podtáčí a vybruje, jo a nevím jestli ta 150 se mnou držela krok
jo a dodatek máme tu 250 majesty a ta má muj bejvalej j-costa a do 100km/h jde vedle mě pak je znát větší krouták 400 a na rychlost ta 250 dělá 150 jako prd ( řídila to naše věruška a my ji sekundovali po dálnici)
13 zář 2012, 20:59
Spojka me zacina zabirat v 1800-2000.
ve 40 3200
v 50 tocim 3500
v 80 4000
ve 100 4800
ve 120 5500
ve 130 5900
ve 140 6400
ve 150 necelych 7000
ve 160 cca 7500
Pres 7600 jsem se nikdy nedostal a vse mam original bez uprav.
13 zář 2012, 21:12
janon: děkuji za tvůj příspěvek. Jsem rád, že moje Mařena s "tuningovým" variátorem Malossi a válečky 12g má stejné otáčky při určitých rychlostech, jako tvá M400 s výhradně originálními komponenty. A jsem i rád, že jsem si varec vyladil podle svého citu a je naladěn, jako u originálu.
Jo a ještě malinko k tuningu: jsem už starší člověk a sportovní úpravy a tunění jsou spíš pro ty mladší ročníky. Já stará škola zastávám názor, že objem ničím nenahradíš, proto nemám otuněnou 125, ale mám 400........... proto nemám otuněné auto 1.6, ale mám 2.2..... I já mám názor, že max. využívání výkonu otuněného stroje zkracuje životnost komponentů, ale pokud se zvýšeného výkonu použije jen vyjímečně třeba při rychlém bezpečném předjíždění, tak to stroji na životnosti neubírá.
13 zář 2012, 21:13
Při 50- 3400-3600
při 100-4800-5000
v max bylo 167
13 zář 2012, 21:22
tomikm píše:TUNER píše:Nebavíme se tady o výdrži,ale o zrychlení
A nezkoušel jsi těžší válečky do toho Malosáckého jak by se to chovalo ?
čti pořádně, pár příspěvků zpátky píšu, že jsem měl v Malossim 15g a byl to děs. Strašně pomalý rozjezdy a bubnovalo to neskutečně. A to bubnování rozhodně není dobrý na silentbloky. I proto je můj názor, že rozjezdy by měly být ve vyšších otáčkách jak kvůli lepší akceleraci, tak i kvůli vibracím stroje a rozhodně jsou otáčky motoru konstatnější. Nemyslím si, že by v případě mého nastavení utrpěla životnost motoru. Rozhodně nemám rozjezdy jak závoďák.
Kolik otáček vám s origo variatorem točí motor při 100km/h? Mně mezi 4400 - 4500ot a spojka mi zabíra 2600 - 2800ot.
Myslím že čtu pořádně. Psal jsi o 15 gramech což je oproti 12 gramum MOC velkej skok. Reakce ale byla na Lucu,kterej má Malosáckej varec a pokud se mu zdá že moc točí,tak jsem se ho ptal jestli nezkoušel těžší válečky...nic víc nic míň
Pokud i těch 12g myslíš že je moc,tak je zkus odlehčit. Nebo z těch 15g který už nejspíš nepoužiješ udělat 3 ks 11g a 3 ks 10g a různě kombinovat s těma 12g a zkoušet co bude nejlepší. Na přesnou váhu pak můžeš doladit i ty ostatní a máš hned 2 sady s váhou jakou potřebuješ
ESO RIMER píše:Tak za prvé hranaté válečky nejsou žádnej zázrak teda né tak velkej jak by jste čekali a za druhé to že si tam dá nekdo sportovní variátor neznamená že životnost jde dolu. mam j-costu doma doladěnej a rozdíl je v rozjezdu a jiných otáčkách pod velkým plynem ale na druhou stranu když dám málo plynu jedu jako ze sérií pouze mám spojku poladěnou že mě zabírá při 3000tis.pod touto hranicí motor nemá palivo díky řídící jednotce a zbyteně se podtáčí a vybruje, jo a nevím jestli ta 150 se mnou držela krok
jo a dodatek máme tu 250 majesty a ta má muj bejvalej j-costa a do 100km/h jde vedle mě pak je znát větší krouták 400 a na rychlost ta 250 dělá 150 jako prd ( řídila to naše věruška a my ji sekundovali po dálnici)
O hranatejch válečkách jsem nic nepsal,nebo to je reakce na co ?
Ohledně variátoru to byla zase reakce na janona,kterej oponoval na to že výdrž s akcelerací a tedy vyšíma otáčkama úzce souvisí. Osobně si taky nemyslim že by byla životnost nějak měřitelně kratší,proto ve skútru mam co tam mam.....
S tou Majesty 250 a 150 km/h bych tolik nepřeháněl....nebo to je jen nějaká pseudo tacho hodnota ? Pseudotachohodnotu 150 mi to ukáže taky,ale nejsem blázen abych si myslel že to tolik skutečně jede.
janon : hodnoty dle tacha nebo dle GPS ? Jen aby bylo jasno jak na to koukat
13 zář 2012, 21:33
Hodnoty dle tacho 2 skutru. ta 250 má tacho do 140
a věř nebo nevěř já na té své majesty 250 r.v 2002 měl taky 150
Naposledy upravil
ESO RIMER dne 13 zář 2012, 21:39, celkově upraveno 1
13 zář 2012, 21:39
tuner: netušil jsem, že se ptáš Lucy. Napsal jsem svou zkušenost s Malossim (kdybys pořádně četl, uvádím, že Malossiho mám i já a o hrana tých válečkách psal duky5 a Eso reagoval na něho) gramáží 12 a 15 a věř tomu, že to fakt velkej skok je, ale k dobrýmu. Ty 15g jsou pro Malossi fakt moooooc těžký, 12g je skoro ideál. To, že bych z 15 udělal 11 jsem přemýšlel, ale mám trochu obavu, abych moc neztenčil stěnu válečku a ten by to nemusel vydržet.
13 zář 2012, 21:53
ESO RIMER píše:Hodnoty dle tacho 2 skutru. ta 250 má tacho do 140
a věř nebo nevěř já na té své majesty 250 r.v 2002 měl taky 150
No jestli podle jednoho nebo deseti tachometrů je uplně jedno...vypovídající hodnota je tím pádem NULA.
Že ti na tvé Majdě ukázal tachometr 150 klidně uvěřim,ovšem pro mě tahle hodnota je nicneříkající. Moje "stodvacítka" taky ukázala na tachometru 230.....ale nikdy jsem si nedovolil tvrdit když se mi někdo zeptá kolik to jede,že to jede 230. Skutečnou hodnotu znam a nepotřebuju si honit ego že to jede tolik kolik ukazuje tachometr,když vim že to je nesmysl ...
tomikm : ty 12g jsou z alu nebo bronzový vnitřky? ty 15g předpokládam bronz se slabší stěnou.
13 zář 2012, 21:56
tuner - mě 125L v základu jela taky 170 a kdo tomu uvěří, pak jsem tam hodil fáčko a vypovídající hodnota je pro koho nula pro tebe
jo a na honení tryčka jsem už starej ,to je pryč když za náma cvakala rakev,
13 zář 2012, 22:27
Hele, zase je pravda že já mám najeto 26000km za sezónu ze sériovejma komponentama a bez problémů. Měním jenom olej plus menší kontrolní servis u ESORIMERA. Ale ten rozjezd je vážně tragickej na 400ccm - dává mě Dacia Logan do kopce. Mám tak nějak domluvenou funglovou majdu příští rok za dobrý peníz co u nás leží v Yamaze už druhý rok(není se čemu divit za ty hrachy). Nevím jak to klucí japonští udělali ale ta má rozjezd pořádnej. Hodný právě těch 400ccm. Kdyby to tak nebylo, tak jdu radši do něčeho italštějšího za menší peníz. Majda si mě získala tou jistou spolehlivostí (ůžasná dovolená rakousko-itálie-švícarsko-chorvatsko-slovinsko) no srdcovka.
13 zář 2012, 22:31
No jela a ukzovala je něco hodně odlišného,proto bych to asi uzavřel neboť jsme s tím už hodně OT....
13 zář 2012, 22:33
ok tuner - ale já tenkrát neměl nic jineho než tacho - gps pro mě bylo něco z říše snů
jinak kamile to ti přeji a doufám že se ukážeš
14 zář 2012, 06:54
jak jste tady psali o tech otackach v jednotlivych rychlostech, tak ty same otacky pozoruji i ja u svy majdy. Nicmene, mam dotaz na janona nebo dalsi zasvecene. Stejne, jak pise janon, tak i me to v cca 40kmh toci kolem 3200rpm. Pokud klesnu treba na 30kmh, uz tocim na hranici 3000rpm. A vememe si priklad, ktery se mi nedavno stal. Jedu s pritelkyni takovou mensi posumavskou jizdu a predemnou prudka vracecka a hned za ni velkej kopec nahoru. Do ty zatacky jsem jel opatrne neco kolem 30 - 40 kmh a pak nastal ten zlom. Chtel jsem pridat, jenze skutr do kopce a jeste k tomu ve dvou a jeste k tomu s otacky kolem 3000rpm chudinka mel co delat, aby kopec vytahnul. Coz o to, problem byl akorat se dostat z nizsich otacek, jakmile se dostanu pres 4000rpm, tak majda dostane druhej dech, ale tech 3000RPM je pro ni ve dvou do kopce uz moc, motor chudak bubnuje do riditek. Stalo se vam to taky? Prave kvuli temhle chvilim jsem uvazoval o lehcich valeccich, aby ty otacky trochu stouply.
14 zář 2012, 09:49
TUNER: Tachometrovych u GPS si odecti v celem spektru cca 9%.
hradecak: Jj, je tam takovehle hluche misto, uz od vyroby.