Dano píše:bude tam vstrekovanie,pozri na tento nákres,klasika-jedna tryska v sacom potrubí,v nádrži je čerpadlo paliva-ceny sú sakra ostré
ale podla nákresu môžeš aspoň vidieť,ako postupovať.
príčiny trhania,slabého výkonu atď môže byť viac-slabý tlak paliva (bežná chyba starého čerpadla paliva) treba odmerať za chodu motora tlakomerom (treba vedieť,kolko má mať) netesnosti v sacom potrubí,ale aj taká "drobnosť" ako nesprávne vôle ventilov (kedy boli kontrolované naposledy ?) ďalej potencimeter-snímač polohy škrtiacej klapky,nastavovač-ventil volnobehu,zapalovanie-dostatočne silná iskra,správna sviečka ...
problémov môže byť mraky,super by bolo,ak má niekto, a vie tam napichnúť diagnostiku-no nebude to jednoduché-stará "vražda" vie potrápiť
https://www.partsdepot.cz/originalni-di ... 00/527543/
Paráda. Děkuji za radu a doporučený postup.
Mám odkaz na člověka, který diagnostiku v okolí má.
Motor má jen problém dvoufázového poklesu otáček. To samozřejmě může být opotřebováním nebo špínou, ale spíš podezřívám chybné impulzy z automatického sytiče nebo tak něco (což může souviset s netěsností třeba). Jinak předpokládám, že tam jiný problém nebude. Na povely plynovou rukovětí motor reaguje pružně. Na vůle ventilů plánuji kouknout automaticky - dokonce mám podezření, že jsem je po nákupu kontroloval a byly v normě.
Subjektivně si myslím, že výkon motoru při cukání, akceleraci a rozjíždění problém nebude. Nepůsobí to jako problém motoru. Tam právě spíš podezřívám variátor. Mám z něj dojem, že neumožní motoru dosáhnout potřebných otáček k hladkému a svižnému rozjezdu. Jako kdybych se rozjížděl na trojku. Záznamy z otáčkoměru ale nemám a v téhle zimě je asi teď pár dnů ani neudělám.
-- 09 pro 2022, 12:53 --
JardaB píše:To zjistíš jen že do stroje sáhneš a metodou pokus omyl se o něco pokusíš.
Nějaký posun nemůžeš čekat, musíš něco začít dělat počínaje kontrolou aku a nabíjení, komprese, přisávání vzduchu, kalibrace klapky .... a Dano tě snad posunul nebo nečteš ?
V tom je ten problém. Když skůtr rozeberu, tak ho nemůžu testovat při jízdě.
Proto také ten předběžný průzkum.
Snažím se zjistit, co ještě otestovat, než to rozeberu.
Danovi samozřejmě děkuji za zamyšlení a určitý návod. Díky němu mi došlo, že si mám ještě ověřit, jestli skutečně bídná akcelerace nesouvisí s motorem, ale spíše s přenosem síly na zadní kolo. A že bych si měl udělat několik měření, při kolika otáčkách se rozjíždím. (U motorek s manuální převodovkou to člověk neřeší a tak mě to vlastně ani nenapadlo sledovat)