Yamaha Majesty 400

Diskuze o skútrech nějvětších objemů.

Re: Yamaha Majesty 400

Příspěvekod sago2 » 20 dub 2018, 19:54

Treba vyskúšať,ale veľmi o tom pochybujem,že to bude k prospechu veci skôr naopak,pretože malossi variator má iné stúpanie ako origo variator preto používajú lahšie valčeky ako sú v origo variatore.
sago2

100+
 
Reputace: 14
Příspěvky: 159
Registrován: 15 úno 2015, 14:32

Re: Yamaha Majesty 400

Příspěvekod uv-pen » 25 dub 2018, 10:04

Je to tak.
Tak ak chce niekto menit na svojej Yamahe Malossi variator tak mu ho kludne zamenim za seriovy. Mne to na cestovanie viac vyhovuje.
Valceky bez plosok 12g prevazene , polremenica bez poskodeni vsetko vo vybornom stave.
Bolo - Jawa 20, Jawa 21, Mustang, Honda XL 125, Suzuki DR 125, Honda XL 650, Suzuki SV 650, Dominator 650, X-Max 250, SR Max 300 2013, SR Max 300 2016, Kymco X-Town 300 2017 a momentalne Majesty 400 2006
Uživatelský avatar
uv-pen

50+
 
Reputace: 15
Příspěvky: 73
Registrován: 22 led 2013, 16:19
Bydliště: Zlaté Moravce
Skútr / moto: SR Max 300

Re: Yamaha Majesty 400

Příspěvekod uv-pen » 03 kvě 2018, 21:06

Kedze tuto majitelia Majesty viac jazdia a menej riesia problemy tak sem napisem neaky kratky report z pouzivania Majdy.
Stala sa mi technicka zavada a to ze mi nesla otvorti a zavriet sedacka. Otvorenie som ako tak prekonal silou a ale pri otocenim klucika neskakali vidlicky v kufri do spravnej polohy stale boli ako keby privrete. Tak som sa pustil vsetko rozkladat aby som sa dostal k mechanizmu kufra a pocas toho som si predstavoval kde ho asi tak budem zhanat. Samozrejme milion srobov, dole aj sedacka, plasty, viecko atd. jednoducho vsetko cela vana kufra. nakoniec som zistil ze do mechanizmu mi zapadol srobik ktory sa mi povaloval v odkladacom priestore. :evil: . Takze nenoste ziadne male srobiky v odkladacom priestore lebo ten mechanizmus je tak umiestneny a hlboky, ze ked vam tam nieco zapadne v zahranici tak tam stravite pol dna zhananim nastavcov na rozobratie. Inak zlozenie a rozlozenie mi trvalo presne 3/4 hodinu tak to nebolo az take hrozne. A hlavne mohol som si poobzerat motor , sanie a ram.
Mal som moznost dva krat tankovat plnu a prve vyratanie bolo 4,5l / 100km co som myslel ze ju pojdem zatlacit do lesa a zapalit. Ale potom si hovorim ze za to asi mohli tie jazdy 120-140km/h skusobne .
Cez vikend som si tak dal testovaciu jazdu do Terchovej a tam mi vysla spotreba 3,5l kochacim tempom dediny 60 mimo 100. To je uz na ten objem super ale treba s citom na plyn. inak pri 80 - 90 toci 4800 a pri 100 - 110 5100 ot. Chcel by som tam dat seriovy variator nakolko skutra vyuzivam hlavne na dlhsie cesty a preto ma nezaujima az tak okamzity vykon. Na americkych forach som dost cital, ze rozdiely v spotrebe su aj v jednotlivych rocnikoch. A tiez vyjadrenia, ze Malossi neak nezdvihne spotrebu nakolko oproti seriovke je tam rozidel len asi 300otacok na rychlostiach, ale zmena charakteru skutru viac uzivatelov bavi alebo nuti jazdit razantnejsie.
Vsimol som si jednu zvlastnost ktoru som nepozoroval pri mojich predoslych skutroch , neviem ci to ma na svedomi to ze tam je Malossi variator, ale ked napriklad idem v otackach 4800 co je 80tka, a drzim stale nezmenene otacky a pride dlhsia rovinka. Zacne samovolne zrychlovat pricom ale otacky su stale nezmenene z 80tky sa to vysplha na cca 90. a rovnako pri jazde 5100 otacok co je 100vka pri malossi tak sa to vie vysplhat na cca 110km/h. Je mozne ze otacky zostavaju rovnake,ale valceky este povystupia a zmeni sa prevodovy pomer ? je na to treba taku dlhsiu rovinku a nemenit otacky. Respektive mozno sa tak sprava aj seriovy varec alebo som si to len doteraz nikdy nevsimol a je to normalna vec. Zvycajne som ale bol zyvknuty co si pamatam nahodit otacky a pockat si kym si rucicka tachometra vysplha a potom sa zastavi.
Ak to je neaka anomalia tak spravim video :lol:
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Bolo - Jawa 20, Jawa 21, Mustang, Honda XL 125, Suzuki DR 125, Honda XL 650, Suzuki SV 650, Dominator 650, X-Max 250, SR Max 300 2013, SR Max 300 2016, Kymco X-Town 300 2017 a momentalne Majesty 400 2006
Uživatelský avatar
uv-pen

50+
 
Reputace: 15
Příspěvky: 73
Registrován: 22 led 2013, 16:19
Bydliště: Zlaté Moravce
Skútr / moto: SR Max 300

Re: Yamaha Majesty 400

Příspěvekod BacaNR » 04 kvě 2018, 00:51

Ahoj ak chces mam doma 15g valceky 25x15 malo by to pasovat na tvoju majesty. Mozes ich vyskusat pripadne za flasu su tvoje , su cisto nove mal som ich k vyfuku na tmax ale nevyuzijem ich kedze nemam seriove vario :wink: pripadne dat kombinaciu 12 a 15g dalo by sa s tym pohrat :) som z NR tak nemas to daleko po ne
BacaNR

100+
 
Reputace: 8
Příspěvky: 105
Registrován: 12 čer 2013, 21:59
Skútr / moto: Tmax 500i,Malaguti madison RS250 ,Keeway matrix 70

Re: Yamaha Majesty 400

Příspěvekod uv-pen » 04 kvě 2018, 08:10

Baca pisem ti SS. Dakujem
Bolo - Jawa 20, Jawa 21, Mustang, Honda XL 125, Suzuki DR 125, Honda XL 650, Suzuki SV 650, Dominator 650, X-Max 250, SR Max 300 2013, SR Max 300 2016, Kymco X-Town 300 2017 a momentalne Majesty 400 2006
Uživatelský avatar
uv-pen

50+
 
Reputace: 15
Příspěvky: 73
Registrován: 22 led 2013, 16:19
Bydliště: Zlaté Moravce
Skútr / moto: SR Max 300

Re: Yamaha Majesty 400

Příspěvekod Stancek » 09 kvě 2018, 15:16

Čaute, před časem tu proběhla utajovaná konverzace, jak otevřít sedačku bez klíče. Byl by někdo, kdo to řešil ochotný mi napsat postup do SZ? Dostal jsem k té mojí zbořenince jen jeden klíč, tak člověk neví, kdy by se taková informace hodila....
Dál furt bojuju s přibržďováním předniho kola :-( , po výměně gumy furt destičky drhnou o kotouč. Jestli to dělalo i před tím jsem si nevšiml, dotáhl jsem to dom bez STK, tak jsem napřed popravil co bylo potřeba aby to prošlo a nejezdil jsem na tom. Všechno vyčištěný, pístky jsou jak zrcadlo, jdou do třmenu zasunout celkem lehce prstem, nová brzdovka, odvzdušněno a prd, při zmáčknutí brzdy se pístek vysune a při povolení brzdové páčky se nevrátí ani o kousek, možná desetinku. Když na pístek trošku přitlačím, tak se vrátí zhruba jak by měl. Všiml jsem si, že brzdová páčka maličko stlačuje pístek v pumpě, i když je volná. Když jsem ji odmontoval, tak se mi zdá, že kolo jde volneji, ale vypadá origo a kdyby pumpa pořád držela tlak v systému, tak bych asi nemohl pístky ve třmenu rukou zatlačit... Sakra už su z toho jelen :-/
Trochu mě zaráží, že ve třmenech nevidím prachovky na pístkách, viz foto.... na všem ostatních motorkách jsem prachovky myslím viděl... chybí mi tam?
Dík za odpovědi a nápady. S.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Uživatelský avatar
Stancek

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 15
Registrován: 25 srp 2015, 14:53
Skútr / moto: Yamaha Majesty 400 ; Kawasaki ZR7S

Re: Yamaha Majesty 400

Příspěvekod KaCzaba » 09 kvě 2018, 19:19

Nekdy to dela spatna hadice. Jako membrana. Tlak na pist povoli ale uz ho nenecha uvolnit.

Odesláno z mého MHA-L29 pomocí Tapatalk
KaCzaba

100+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 145
Registrován: 01 črc 2010, 09:43

Re: Yamaha Majesty 400

Příspěvekod Stancek » 12 kvě 2018, 09:15

Čau, hadice bude asi dobrá, když mi jdou pístky zasunout rukou lehce, tak kapalina musí proudit nahoru do nádobky dobře. Ale už si to asi nějak sedá, pořád to trošku "šouhá", ale brzda po jízdě není nijak moc teplá, jak byla hned po výměně kola. Budu jezdit a uvidím co to bude dělat.
Uživatelský avatar
Stancek

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 15
Registrován: 25 srp 2015, 14:53
Skútr / moto: Yamaha Majesty 400 ; Kawasaki ZR7S

Re: Yamaha Majesty 400

Příspěvekod Giorgo » 17 kvě 2018, 15:17

Ahoj....nečetl jsem vlákno zpětně, ale otevřít sedačku bez klíče jde velice jednoduše.
Vyloupni............................................................................................................................................................................................ a máš otevřeno... Už jsem byl šikovnej několikrát a zabouchnul si klíče pod sedadlem..

:wink:
Naposledy upravil Giorgo dne 18 kvě 2018, 12:48, celkově upraveno 1
Giorgo

0+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 2
Registrován: 26 dub 2018, 07:20
Skútr / moto: YP 400 , SH150

Re: Yamaha Majesty 400

Příspěvekod mirsil » 17 kvě 2018, 16:35

SZ = soukromá zpráva ;-)
Profil motorkari.cz / Montážní návody / Rajče / Youtube / 739 226 818 WhatsApp Mirek
Uživatelský avatar
mirsil

1500+
 
Reputace: 222
Příspěvky: 1832
Registrován: 24 úno 2008, 08:07
Bydliště: Zahnašovice ZL
Skútr / moto: SB 650 K9 exe. Do 11/2011 Malaguti Madison 150
Tuning / úpravy: V profilu motorkari.cz

Re: Yamaha Majesty 400

Příspěvekod Giorgo » 18 kvě 2018, 12:49

Omlouvám se...
Giorgo

0+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 2
Registrován: 26 dub 2018, 07:20
Skútr / moto: YP 400 , SH150

Re: Yamaha Majesty 400

Příspěvekod lubomir.skultety » 18 kvě 2018, 16:47

Prosim sz jak na to, taky uz se mi to povedlo.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Uživatelský avatar
lubomir.skultety

25+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 43
Registrován: 10 bře 2016, 21:23

Re: Yamaha Majesty 400

Příspěvekod Stancek » 25 kvě 2018, 06:56

Čau, co mám vyloupnout? Prosím do SZ.
Další věc, se kterou si nevím rady, nemůžu povolit závažíčko na řidítkách :-( Je to na 8 imbus, vypadá to že je normálně našroubovaný, ale ať to rvu imbusem i s nasazenou trubkou, ani se nehne. Mám bobka, že spíš ohnu řidítka. Je tam nějaká finta? Levý závit, nějaký zajišťovací červík, nebo něco podobnýho?
Dík za odpovědi. S.
Uživatelský avatar
Stancek

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 15
Registrován: 25 srp 2015, 14:53
Skútr / moto: Yamaha Majesty 400 ; Kawasaki ZR7S

Re: Yamaha Majesty 400

Příspěvekod uv-pen » 27 kvě 2018, 08:36

Akurat preberam k zivotu na tripe po Bosne, Ciernej Hore, Kosove, Macedonsku a Albansku moje nove stare Majesty 06.
Vdaka BacaNR skusam kombinaciu valcekov v Malossi varci 4x12g a 4x15g na striedacku.
Zatial to vyzera dobre otacky sa sice velmi nezmenilo je tam mierny pokles pri rovnakych rychlostiach ale Malossi varce tym ze maju ine stupanie su asi neni tak citlive na zmenu vahy. Ale Majesty je kultivovane a ide sa velmi dobre. Pred cestou som zhodil stary stvrdnuty dopraskany potah a pod molitan si vytvaroval 35mm styrodur na pridvihnutie sedadla. Calunnik mi natiahol novy potah na obe sedadla, cele to stalo 40€ ale komfort jazdy je niekde uplne inde pre mna hlavne za to ze sedim bedrami nad kolenami a aj nohy lepsie vystriem. Inak mam 182cm a nikdy som kolenom nezavadil o rucnu brzdu ani o nic na volante ako casto citavam ze ludom bola Majesty mala.
Paradna vec je ze sa mozem okrem kufra zbalit aj na sedadlo spolujazdca kedze sa neotvara a tiez to perfektne v noci svieti.
Spotreba po 1400km tripe je okolo 4l. 4,2 najviac po ostrej jazde cez Durmitor pass a 3,6 najmenej cez kochanie sa Kosovom.
Inak sa jazdi skoro permanentne 110 - 115 a otacky 5000.
Gumy boli este dobre aj ked z roku 2005 takze povodne, ale uz som ich pojazdil v zakrutach az na minimalny poserkruzok tak drzia dobre.
Prave sme v Macedonsku a smer jazero Ochrid a odtial sa presuvame do Albanska.
Takze zatial Majda nesklamala klop klop a ide vyborne. S Original varcom by som mal este mensiu spotrebu ale aj dynamiku. Ak zostane doma uvidim ci ho vymenim. Ale ako lacny cestovny stroj to bola dobra kupa.
Bolo - Jawa 20, Jawa 21, Mustang, Honda XL 125, Suzuki DR 125, Honda XL 650, Suzuki SV 650, Dominator 650, X-Max 250, SR Max 300 2013, SR Max 300 2016, Kymco X-Town 300 2017 a momentalne Majesty 400 2006
Uživatelský avatar
uv-pen

50+
 
Reputace: 15
Příspěvky: 73
Registrován: 22 led 2013, 16:19
Bydliště: Zlaté Moravce
Skútr / moto: SR Max 300

Re: Yamaha Majesty 400

Příspěvekod uv-pen » 30 kvě 2018, 09:16

Takze Majda prezila. 3000km bez zavahania, olej nepozrala, ziadne prehrievanie. Co sa tyka spotreby tak dojazd je pri kludnej jazde realny 300km kym zacne blikat rezerva toto sa mi podarilo 4x. Je to vidiet uz na prvom dieliku nadrze. Ak vydrzi okolo 65km vychadza mi spotreba okolo 4.1l ak zmizne po okolo 90km je spotreba cca 3.6l
Vcera sme dali cestu Sarajevo - Zlate Moravce, cas 11 hodin a zastavky obed,kava,tankovanie. Cca 660km.
Inak kolega bol na Sr Maxe 300. Takyto skuter som mal pred Majesty.
Prislo mi ze motor a variator Aprilie je lepsie vymysleny ako Majesty. Jasne ze vykonovo som ho dal dole a ujst mi nevedel. Ale on jazdi za 3l rovnako nalozeny a je jedno ci je to mesto alebo sa toci 110 unho cez 7tis otacok, na Majesty 5100ot. Jasne su to ine vahove kategorie ale mne motanie a rozbiehanie po meste spravi aj pol litra a na Aprili asi tak 2deci. Mozno sa tu da hovorit o zivotnosti co kolko ktory motor nabeha.
Jasne ale, ze Majda je pohodlnejsia na cestovanie, lepsi podvozok, prejazdy zakrut, ulozny priestor, svietivost, ochrana pred vetrom.
Bolo - Jawa 20, Jawa 21, Mustang, Honda XL 125, Suzuki DR 125, Honda XL 650, Suzuki SV 650, Dominator 650, X-Max 250, SR Max 300 2013, SR Max 300 2016, Kymco X-Town 300 2017 a momentalne Majesty 400 2006
Uživatelský avatar
uv-pen

50+
 
Reputace: 15
Příspěvky: 73
Registrován: 22 led 2013, 16:19
Bydliště: Zlaté Moravce
Skútr / moto: SR Max 300

PředchozíDalší

Zpět na Maxi skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 návštevníků

cron