Diskuze o skútrech nějvětších objemů.
08 zář 2017, 06:46
No nevím, já jsem u žádných mých předchozích motorek ani u aut žádné odvzdušnění při výměnách oleje neprováděl... Navíc o tomhle šroubku je psáno jen v servisním manuálu, v uživatelském v kapitole "výměna oleje" o něm není ani řeč. Takže si myslím, že kdyby bylo nutné při každé výměně oleje provádět nějaké odvzdušnění tak to napíšou hlavně tam
08 zář 2017, 17:28
Jj, taky jsem olej nikdy neodvzdušňoval, ale jen tak by mě to nenapadlo, někde jsem to musel číst.
08 zář 2017, 17:53
Majesty nemám, ale podle mě jediná logická odpověď na existenci šroubku je ta, že si tím potvrdíš, že čerpadlo tlačí olej pod víko
Olej se neodvzdušňuje.
08 zář 2017, 18:26
Taktiez nemam Majesty tak neviem, ale napr. u KTM 640 LC4 sa olej odvzdusnuje kedze je z casti aj v rame. A dokonca o tom netusil ani original KTM servis u nas. Odvtedy si radsej menim olej sam.
08 zář 2017, 18:35
Tam to asi bude mít souvislost s použitím stroje v terénu, kdy je nutné zajistit mazání za všech okolností. Naopak jsou ležaté čtyřtaktní motory, např. v zahradních sekačkách, které nemají žádné čerpadlo a olej rozstřikuje takové malé "míchátko" na klice. Tam je pak omezení v použití v náklonu, např. při sekání svahu. Je tam povolený nějaký max. sklon a naklápět se smí většinou jen na stranu výfuku.
Ale to už jsme OT.
15 zář 2017, 07:34
Ahojte, chtěl bych se zeptat zda níže popsaný jev je u Majesty vlastnost, nebo je někde chybka?
Když jedete na Majesty ustálenou rychlostí cca 30km/h a přidáte plyn - skůtr se jakoby na chvilku celý rozvibruje, než dosáhne cca 50km/h pak už je vše v pohodě. Je tento jev normální?
15 zář 2017, 09:06
Myslím, že se rozvibruje se řemen variátoru - je to vlastnost - každý model a kus to má trochu jinak ...
15 zář 2017, 09:17
Řemen variátoru? A to tak, že se roztřepou i zpětná zrcátka? Zkoušel jsem to na třech Majesty a u všech se tento jev v menší či větší míře projevoval. Tak nevím jestli to je v pořádku nebo ne...
15 zář 2017, 10:41
samozřejmě, že konkrétní zdroj vibrací se těžko určí po internetu, ale variátor, kde přenos síly probíhá třením mezi gumovým řemenem a pohyblivými řemenicemi (vpředu kvůli válečkům a vzadu kvůli pružině) bývá zdrojem obvykle
15 zář 2017, 10:56
Vím že po internetu se to špatně určuje:-) Jde mi o to, jestli vlastníci Majesty tento jev taky pozorují. Není těžké ho navodit: jet 30km/h,otočit plynem skoro do plna a vibrace jsou tu:-) Pociťoval jsem to u třech Majesty, které jsem zkoušel, všechny měly řemen, válečky veskrze nové. Proto začínám mít i pocit že to tak snad má být?
15 zář 2017, 11:15
Tento jav sa viac či menej prejavuje u všetkych skútroch.Takže ten tvoj pocit je správny a buď v kľude, je to vlastnosť daná konštrukciou variátora.Ovplyvňuje to dosť teplota a zahriatie motora.V zime je to cítiť viac a vlete menej alebo vôbec nie.Dá sa to eliminovať miernejším pridaním plynu čo sa vždy samozrejme nedá.Ďalej treba mať mierne otáčky a po zopnutí už pridať barz aj naplno.Takáto technika jazdy je asi najlepšia.
Naposledy upravil
forester dne 15 zář 2017, 11:40, celkově upraveno 1
15 zář 2017, 11:29
Achilova pata u Majesty je spojka. Zaneřádí se velmi rychle po vyčištění, aby bylo rozjíždění rel. plynulé, musel jsem každých 1000km spojku čistit, nebo je tu druhá varianta a tou je neřešit to tolik a jezdit. Pomohly slidery, na úkor spotřeby a vyšších rozjezd. ot. Je to tu vše už mnohokrát probírané, ale holt je to několik desítek stran zpět.
15 zář 2017, 11:35
Dekuji za informaci. Kdyz jsem mel moznost zkusit sousedovou Hondu S-wing 125, tak tam jsem právě nic takového nepozoroval, tak proto mi to připadalo zvláštní.
-- 15 zář 2017, 12:21 --
Jo, o těch rozjezdech jsem tady četl, to chápu že to dělá spojka. Ale když už jedu těch cca 30km/h a přidám, tak není už spojka dávno v záběru?
15 zář 2017, 13:28
palo-1 píše:Vím že po internetu se to špatně určuje:-) Jde mi o to, jestli vlastníci Majesty tento jev taky pozorují. Není těžké ho navodit: jet 30km/h,otočit plynem skoro do plna a vibrace jsou tu:-) Pociťoval jsem to u třech Majesty, které jsem zkoušel, všechny měly řemen, válečky veskrze nové. Proto začínám mít i pocit že to tak snad má být?
===========================
Variátor je předvěké zařízení složené ze závaží, kuželových soukolí a pružin, které žije svým vlastním rovnovážným životem. Všechno to kmitá a vibruje. Musíš mít trochu představivost.
To není mechanická převodovka, kde je vše dopředu dané zákony fyziky. Podívej se někde na řemenové náhony ve fabrikách z 19. století poháněných parním strojem.
Rada: a co takhle dát plnej až v 50-ti ? Já "plnej" při rozjedu ve městě nepoužívám a stejně jsem nejrychlejší
16 zář 2017, 10:35
Ok, děkuji všem za názory. Budu to tedy brát spíše jako vlastnost, než jako závadu