Diskuze o skútrech nějvětších objemů.
30 srp 2017, 15:43
Tam za normálních podmínek žádný tlak není. Jen se musí někam vejít ohřátá roztažená chladící kapalina.
30 srp 2017, 20:36
Víčko na chladiči je nejvyžší místo chladící soustavy. Těsně pod ním bývá vývod do expanzomatu. Expanzomat je nádobka beztlaková vyrovnávací.
31 srp 2017, 07:05
Nemusí to být nutně nejvyšší místo. U skútrů a motorek možná ano (kde je to dáno konstrukcí), ale u většiny aut je nejvyšší místo radiátor topení, kde bývá i odvzdušňovací ventil. Pokud tedy odvzdušnění není automatické.
31 srp 2017, 07:08
Jeste by ch si dovolil jeden dotaz. Zejmena pri studenem startu hned po nastartovani otacky vyleti tak na 3000 a hned spadnou na 2000 a v pohode drzi. Je tento jev normalni ze otacky tak vyleti? Co mam zkusenost ze strikackama tak po startu otacky na uroven volnobehu. Kdyz na skutru clovek sedi tak po nastartovani citi jak trochu zabere spojka a skutr ma tendeci popojet.
07 zář 2017, 14:17
Ahojte, mám možná banální dotaz: jak je u Majesty řešena kontrola tlaku oleje když na přístrojovce není žádná kontrolka mazání? Upozorní mě něco na nedostatečné mazání? U všech ostatních motorek jsem kontrolku "olejničky" měl, tak jsem překvapený že Majesty jí nemá.
07 zář 2017, 16:22
Tlak oleje nemeri, jen odpocita 5000km od posledniho resetu a rozsviti se oil na displayi
07 zář 2017, 17:51
Jo to vím, že se objeví OIL po 5000km což je upozornění na výměnu oleje. Ale absence kontrolky mazání mi nepřijde jako šťastné řešení. Co když přestane fungovat olejové čerpadlo, nebo nastane jiný problém vedoucí k sníženi tlaku oleje to se potom motor ihned bez jakéhokoli varování zadře?
07 zář 2017, 19:17
Toto je tak úžasně skvělý stroj, že tato situace nemůže nastat
07 zář 2017, 19:26
No spíš mě udivuje že x let staré stroje tuto kontrolku běžně mají a moderní stroj jako je Majesty je o tuto výstrahu ochuzena. I když mám pocit že ani burgman ji nemá..
07 zář 2017, 21:07
Stary yamahy, motorky, nekdy do roku 1999 nemely taky tlakove cidlo mazani. Kontrolku sice ano, ale jen na hladinu oleje ve vane. Ostatni znacky mely bezne hlidany tlak. Takze je dost mozny ze to tak ma i majesty.
Odesláno z mého SM-N910F pomocí Tapatalk
07 zář 2017, 21:20
xmax taky nema kontrolku ani cidlo akorát sroubovaci merku..
07 zář 2017, 21:44
Díval jsem se na nějaká videa tak ani nové xmaxy kontrolku tlaku oleje opravdu asi nemají. Nechápu to, správný tlak oleje a jeho kontrola je přece jedna z primárních věcí. Rozsvítí se kontrolka tak okamžitě vypínám motor, teď zjistím že se něco děje až nastanou nějaké škody vlivem nízkého tlaku...
Šroubovací měrka mi akorát řekne že mám dost oleje, ale pokud se stane něco s olejovým čerpadlem tak mi to je k ničemu a motor nemaže.
07 zář 2017, 21:56
Ta kontrolka ti je ma dve veci. Ked uz by sa ti mala rozsvietit tak je v motore nieco velmi zle. A pravdepodobnost takeho fatalneho zlyhania je velmi mala. Vyrobca usetril na cidle a este ma aj zisk z nahradnych dielov ked by sa to pokazilo. Kontrolka ti nepovie ze pri 5000ot mas maly tlak oleja. Navyse maloobjemove skutre nemaju na klukovom mechanizme klzne loziska. Tak ze tlak cerpadla nieje podstatny. Dolezite je aby tam kde ma ten olej aspon kvapkal.
A schvalne co take sa ti ma stat stym cerpadlom?
07 zář 2017, 22:22
No doufám, že s olejovým čerpadlem se po dlouhou dobu nestane nic
Jen tak teoretizuju. V servisním manuálu je napsáno, že při každé výměně oleje, se má povolit šroubek na hlavě motoru, nastartovat a pokud pod šroubkem prolíná olej tak je vše v pořádku. Pokud ne, tak tam píšou že je malý tlak a zřejmě závada v olejovém čerpadle. Tak toto mě přivedlo na myšlenku že by to mělo být snad nějak lépe hlídáno, než povolováním šroubku.. Kdyby si to chtěl někdo opravdu hlídat, tak bude povolovat šroubek před každou vyjížďkou?
07 zář 2017, 23:42
Mam pocit, ze sroubek na hlave je odvzdusneni a proto pisou jen po vymene oleje.