Diskuze o skútrech nějvětších objemů.
08 dub 2016, 20:41
Kluci moc všem děkuji za rady a názory. Pustím se do toho sám a vyměním jen gufera, prachovku a O-kroužek pod vrchní maticí.
To mě vyjde asi na 1.000,- Kč + olej. Člověk se musí pořád učit...
P.S. Dneska mi poslal jeden ze servisu z Ústí nad Labem cenovou nabídku na opravu tlumičů... 6.428,- Kč včetně práce a oleje...
Celý jsem se orosil...
Do telefonu mi vykládal, že je lepší koupit nové a že se repas nikdy nedělá... že nejsložitější je vyměnit ty bronzový futra atd... To píši jen na okraj abyste viděli, co je dneska možné potkat...
08 dub 2016, 21:30
Není to jednoduché, ale při slušné šikovnosti se to dá na majdě zvládnout. Dělal jsem to a dokonce tady v tom tématu i snad částečně popisoval - nutno dohledat.
Taky jsem měnil origo gufera, prachovky a O-kroužky z PD.
08 dub 2016, 21:48
Je rec o prednich ci zadnich tlumicich?
08 dub 2016, 22:01
Zdar všichni, vidim že se tu řeší tlumiče. Já jsem teď po repasi předních. Vyšlo to na 1000kč dělali sme to doma. Měnil jsem prachovky, gufera, ty kroužky který jistěj gufera a olej. Jinak zbytek tlumiče byl ok. Tak se uvidí.
-- 08 dub 2016, 21:13 --
Od doby, kdy jsem si Majesty přivezl řeším, že se mi rozvěcí kontrolka el. motoru. (ta oranžová)
Děje se tak většinou nad 5000 ot/min. když uberu plyn, zhasne. Předevčírem už nezhasla a když jsem dojížděl křižovatky, tak v cca 3000ot/min měl motor tendenci sám zrychlovat. resp. otáčky klesaly jak se jim hodilo. Zastavil jsem vypnul motor a zase chtěl nastartovat, ale to se mi povedlo až asi na 5. pokus, kdy se chvilku převaloval pod 1000ot/min nakonec se to srovnalo a od té doby se zase rozsvítí nad 5000ot/min
Dneska jsem to projížděl přes autodiagnostiku podle manuálu postupně od začátku dokonce.
V historii chyb mam č 12, 22, 24, 31 a 37. Pomůže někdo?
09 dub 2016, 07:53
janon píše:zdeny65: Chapu to spravne, ze kdyz se ti objevil olej v prostoru, kde je vzduchovy filtr sani, tak si vymenil gufero na klikove hrideli?
m.luzar: Objevuje se ti olej u vzduchoveho filtru, nebo okolo klikove hrideleve variatoru?
Jo přesně tak.V hadičce byl olej.Netušil jsem odkud se vzal.Pak jsem sundal varec a u klikovky trochu mastnoty.Nebyla to trága,ale jak sem natočil a přidal,tak šla kapka za kapkou.Po výměně absolutně bez problémů.Ale nedoporučuju dávat gufero neorigo za osm pětek.Není obyč,jak by se zdálo.Je to dvojbřit a levotočivý.
09 dub 2016, 07:56
janon píše:zdeny65: Chapu to spravne, ze kdyz se ti objevil olej v prostoru, kde je vzduchovy filtr sani, tak si vymenil gufero na klikove hrideli?
m.luzar: Objevuje se ti olej u vzduchoveho filtru, nebo okolo klikove hrideleve variatoru?
Olej je v airboxu ,pokusim se sehnat budik na mereni komprese a hned se ukaze
Odesláno z mého GT-I9301I pomocí Tapatalk
09 dub 2016, 08:06
Kubanec:Na sto procent to bude snímač otáček na klikovce.
09 dub 2016, 08:16
Děkuju zdeny65, v podstatě sme došli ke stejnýmu závěru, ale raději se zeptám. Večer jsem hledal kterej je to kabel abych to mohl proměřit a nějak z toho nejsem moudrej. Ale už jsem to robil po tmě, takže na to dneska kouknu ještě jednou. Nemáte někdo fotku toho kde je to čidlo a jak ho vyměnit, aniž bych nemusel rozebírat celý vstřikování klapku atp? Nebo je to nevyhnutelné? Hlavně mi neříkejte, že se kvůli tomu musí rozhodit motor.
09 dub 2016, 08:32
Rekl bych ze bude tam kde se neco toci na klice. Vetsinou rotor altiku a zapalovani. Vlevo mas varec, tam tezko, tak sundej pravy viko na motoru. Ale nekdy byva snimac schovan uvnitr rotoru. Nekdy ho vidis z venku. Mluvim vseobecne. Majdu jsem jeste nekuchal. Nekdy je ten snimac jen povoleny...
09 dub 2016, 08:45
No všeobecně to vim, ale potřeboval bych to viděl konkrétně na majdě, protože to v tom 400stránkovym manuálu nejssem schopnej najít.
09 dub 2016, 09:02
Google neukaze obrazky? Ja ridim jsem v praci...tak to neni moc bezpecny
09 dub 2016, 09:10
zdeny65: Nechci se nikoho dotknout. Ale tim, ze si vymenil gufero na klikovce si urcite neodstranil unik oleje do vzduchoveho filtru. Konstrukce motoru je zamerne takova, ze pri dlouhodobych vyssich otackach, se zvysi tlak oleje v motoru a jako bezpoecnostni prvek je tzn. odfuk oleje do prostoru vzduchoveho filtru a do tebou zminene hadicky. To ze se obcas (vetsinou po delsi rychkle jizde po dalnici) objevi trochu oleje je vlastnost motoru, ne zavada.
Sam jsem netesne gufero na klikove hrideli menil dvakrat jednou v 60t km a podruhe ve 110t km a v olej se mi ve vzduchovem filtru objevoval obcas i po vymene gufera na klice.
Naposledy upravil
janon dne 09 dub 2016, 09:21, celkově upraveno 2
09 dub 2016, 09:13
Ukazuje z toho spoustu. Když to tam napíšu tak mi těch obrázků ukáže asi 500.
09 dub 2016, 09:34
Kubanec11: Jestli mas servisni manual, seznam kodu zavad je na strane 298. Ve zkratce to vypada na vadny snimac polohy klikove hridele, vadne cidlo teploty nasavaneho vzduchu atd.
KaCzaba: Gufero jsem vymenil bez prachovky pouze jednou a po par mesicih (3) to zacalo znovu rosit, nasledne jsem zacal menit komplet gufero a prachovku a od te doby nic nerosi. A jelokoz je cena smesna uz to neresim a menim komplet. To odstrojovani je na pytel.
Naposledy upravil
janon dne 09 dub 2016, 09:40, celkově upraveno 3
09 dub 2016, 09:36
To: Kubanec11
Na straně 254 (5-50) přeloženého servisního manuálu najdeš tohle:
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.