Yamaha Majesty 400

Diskuze o skútrech nějvětších objemů.

Re: Yamaha Majesty 400

Příspěvekod TomRaptor » 08 dub 2016, 20:41

Kluci moc všem děkuji za rady a názory. Pustím se do toho sám a vyměním jen gufera, prachovku a O-kroužek pod vrchní maticí. :shock:
To mě vyjde asi na 1.000,- Kč + olej. Člověk se musí pořád učit...
P.S. Dneska mi poslal jeden ze servisu z Ústí nad Labem cenovou nabídku na opravu tlumičů... 6.428,- Kč včetně práce a oleje... :lol:
Celý jsem se orosil...
Do telefonu mi vykládal, že je lepší koupit nové a že se repas nikdy nedělá... že nejsložitější je vyměnit ty bronzový futra atd... To píši jen na okraj abyste viděli, co je dneska možné potkat...
Najeto Cyborg Zen 50 - 11.000 km, Piaggio X9 Amalfi 180 - 23.000 km, Yamaha Majesty 400 - 40.000 km, Ø 4,1 l/100 km
Klub http://www.SkutrPlus.cz
Uživatelský avatar
TomRaptor

250+
 
Reputace: 8
Příspěvky: 297
Registrován: 03 dub 2010, 20:30
Bydliště: Teplice
Skútr / moto: Yamaha Majesty 400 K5
Tuning / úpravy: Vyhřívané hefty a sedadla, USB a 12V zásuvka, boční brašny.

Re: Yamaha Majesty 400

Příspěvekod crhy » 08 dub 2016, 21:30

Není to jednoduché, ale při slušné šikovnosti se to dá na majdě zvládnout. Dělal jsem to a dokonce tady v tom tématu i snad částečně popisoval - nutno dohledat.
Taky jsem měnil origo gufera, prachovky a O-kroužky z PD.
Ex: Majesty 400; X-max 250 ; PCX 150v3; Sixteen 125; Katana 50/70; 2x Babetta 210

Profil motorkáři: http://www.motorkari.cz/profil/?uid=253 ... ky&scr=300

Všeliké kvaltování toliko pro hovada dobré jest!
Uživatelský avatar
crhy

2500+
 
Reputace: 463
Příspěvky: 3240
Registrován: 29 kvě 2009, 20:13
Bydliště: Roudnicko
Skútr / moto: Honda SW-T400; Manet S.Maxi (1998)

Re: Yamaha Majesty 400

Příspěvekod KaCzaba » 08 dub 2016, 21:48

Je rec o prednich ci zadnich tlumicich?
KaCzaba

100+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 145
Registrován: 01 črc 2010, 09:43

Re: Yamaha Majesty 400

Příspěvekod Kubanec11 » 08 dub 2016, 22:01

Zdar všichni, vidim že se tu řeší tlumiče. Já jsem teď po repasi předních. Vyšlo to na 1000kč dělali sme to doma. Měnil jsem prachovky, gufera, ty kroužky který jistěj gufera a olej. Jinak zbytek tlumiče byl ok. Tak se uvidí.

-- 08 dub 2016, 21:13 --

Od doby, kdy jsem si Majesty přivezl řeším, že se mi rozvěcí kontrolka el. motoru. (ta oranžová)
Děje se tak většinou nad 5000 ot/min. když uberu plyn, zhasne. Předevčírem už nezhasla a když jsem dojížděl křižovatky, tak v cca 3000ot/min měl motor tendenci sám zrychlovat. resp. otáčky klesaly jak se jim hodilo. Zastavil jsem vypnul motor a zase chtěl nastartovat, ale to se mi povedlo až asi na 5. pokus, kdy se chvilku převaloval pod 1000ot/min nakonec se to srovnalo a od té doby se zase rozsvítí nad 5000ot/min
Dneska jsem to projížděl přes autodiagnostiku podle manuálu postupně od začátku dokonce.
V historii chyb mam č 12, 22, 24, 31 a 37. Pomůže někdo?
Uživatelský avatar
Kubanec11

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 23
Registrován: 22 lis 2015, 12:45
Bydliště: Kladno
Skútr / moto: Yamaha Majesty 400 2007

Re: Yamaha Majesty 400

Příspěvekod zdeny65 » 09 dub 2016, 07:53

janon píše:zdeny65: Chapu to spravne, ze kdyz se ti objevil olej v prostoru, kde je vzduchovy filtr sani, tak si vymenil gufero na klikove hrideli?

m.luzar: Objevuje se ti olej u vzduchoveho filtru, nebo okolo klikove hrideleve variatoru?

Jo přesně tak.V hadičce byl olej.Netušil jsem odkud se vzal.Pak jsem sundal varec a u klikovky trochu mastnoty.Nebyla to trága,ale jak sem natočil a přidal,tak šla kapka za kapkou.Po výměně absolutně bez problémů.Ale nedoporučuju dávat gufero neorigo za osm pětek.Není obyč,jak by se zdálo.Je to dvojbřit a levotočivý.
zdeny65

250+
 
Reputace: 46
Příspěvky: 399
Registrován: 31 črc 2015, 19:44
Bydliště: Starý Vestec
Skútr / moto: Bylo-klasika,Yamaha Majesty 400,možná FJR 1300
Tuning / úpravy: CNC páčky,vestavěný systém nabíjení,nově laděný zadní tlumiče pérování,tankvak

Re: Yamaha Majesty 400

Příspěvekod m.luzar » 09 dub 2016, 07:56

janon píše:zdeny65: Chapu to spravne, ze kdyz se ti objevil olej v prostoru, kde je vzduchovy filtr sani, tak si vymenil gufero na klikove hrideli?

m.luzar: Objevuje se ti olej u vzduchoveho filtru, nebo okolo klikove hrideleve variatoru?

Olej je v airboxu ,pokusim se sehnat budik na mereni komprese a hned se ukaze

Odesláno z mého GT-I9301I pomocí Tapatalk
Uživatelský avatar
m.luzar

10+
 
Reputace: 2
Příspěvky: 19
Registrován: 31 bře 2016, 08:24

Re: Yamaha Majesty 400

Příspěvekod zdeny65 » 09 dub 2016, 08:06

Kubanec:Na sto procent to bude snímač otáček na klikovce.
zdeny65

250+
 
Reputace: 46
Příspěvky: 399
Registrován: 31 črc 2015, 19:44
Bydliště: Starý Vestec
Skútr / moto: Bylo-klasika,Yamaha Majesty 400,možná FJR 1300
Tuning / úpravy: CNC páčky,vestavěný systém nabíjení,nově laděný zadní tlumiče pérování,tankvak

Re: Yamaha Majesty 400

Příspěvekod Kubanec11 » 09 dub 2016, 08:16

Děkuju zdeny65, v podstatě sme došli ke stejnýmu závěru, ale raději se zeptám. Večer jsem hledal kterej je to kabel abych to mohl proměřit a nějak z toho nejsem moudrej. Ale už jsem to robil po tmě, takže na to dneska kouknu ještě jednou. Nemáte někdo fotku toho kde je to čidlo a jak ho vyměnit, aniž bych nemusel rozebírat celý vstřikování klapku atp? Nebo je to nevyhnutelné? Hlavně mi neříkejte, že se kvůli tomu musí rozhodit motor.
Uživatelský avatar
Kubanec11

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 23
Registrován: 22 lis 2015, 12:45
Bydliště: Kladno
Skútr / moto: Yamaha Majesty 400 2007

Re: Yamaha Majesty 400

Příspěvekod KaCzaba » 09 dub 2016, 08:32

Rekl bych ze bude tam kde se neco toci na klice. Vetsinou rotor altiku a zapalovani. Vlevo mas varec, tam tezko, tak sundej pravy viko na motoru. Ale nekdy byva snimac schovan uvnitr rotoru. Nekdy ho vidis z venku. Mluvim vseobecne. Majdu jsem jeste nekuchal. Nekdy je ten snimac jen povoleny...
KaCzaba

100+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 145
Registrován: 01 črc 2010, 09:43

Re: Yamaha Majesty 400

Příspěvekod Kubanec11 » 09 dub 2016, 08:45

No všeobecně to vim, ale potřeboval bych to viděl konkrétně na majdě, protože to v tom 400stránkovym manuálu nejssem schopnej najít.
Uživatelský avatar
Kubanec11

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 23
Registrován: 22 lis 2015, 12:45
Bydliště: Kladno
Skútr / moto: Yamaha Majesty 400 2007

Re: Yamaha Majesty 400

Příspěvekod KaCzaba » 09 dub 2016, 09:02

Google neukaze obrazky? Ja ridim jsem v praci...tak to neni moc bezpecny :-D
KaCzaba

100+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 145
Registrován: 01 črc 2010, 09:43

Re: Yamaha Majesty 400

Příspěvekod janon » 09 dub 2016, 09:10

zdeny65: Nechci se nikoho dotknout. Ale tim, ze si vymenil gufero na klikovce si urcite neodstranil unik oleje do vzduchoveho filtru. Konstrukce motoru je zamerne takova, ze pri dlouhodobych vyssich otackach, se zvysi tlak oleje v motoru a jako bezpoecnostni prvek je tzn. odfuk oleje do prostoru vzduchoveho filtru a do tebou zminene hadicky. To ze se obcas (vetsinou po delsi rychkle jizde po dalnici) objevi trochu oleje je vlastnost motoru, ne zavada.

Sam jsem netesne gufero na klikove hrideli menil dvakrat jednou v 60t km a podruhe ve 110t km a v olej se mi ve vzduchovem filtru objevoval obcas i po vymene gufera na klice.
Naposledy upravil janon dne 09 dub 2016, 09:21, celkově upraveno 2
bylo Honda Lead 100 najeto 40 000 km (ja 12 000)
bylo Yamaha Majesty 400 najeto 206 000 km (ja 136 000)
bylo Honda Silver Wing 600 najeto 110 000 km (ja 92 000)
nyní Yamaha T Max 560 najeto 27 000 km (ja 14000)
Uživatelský avatar
janon

2500+
 
Reputace: 195
Příspěvky: 2745
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Praha

Re: Yamaha Majesty 400

Příspěvekod Kubanec11 » 09 dub 2016, 09:13

Ukazuje z toho spoustu. Když to tam napíšu tak mi těch obrázků ukáže asi 500.
Uživatelský avatar
Kubanec11

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 23
Registrován: 22 lis 2015, 12:45
Bydliště: Kladno
Skútr / moto: Yamaha Majesty 400 2007

Re: Yamaha Majesty 400

Příspěvekod janon » 09 dub 2016, 09:34

Kubanec11: Jestli mas servisni manual, seznam kodu zavad je na strane 298. Ve zkratce to vypada na vadny snimac polohy klikove hridele, vadne cidlo teploty nasavaneho vzduchu atd.

KaCzaba: Gufero jsem vymenil bez prachovky pouze jednou a po par mesicih (3) to zacalo znovu rosit, nasledne jsem zacal menit komplet gufero a prachovku a od te doby nic nerosi. A jelokoz je cena smesna uz to neresim a menim komplet. To odstrojovani je na pytel.
Naposledy upravil janon dne 09 dub 2016, 09:40, celkově upraveno 3
bylo Honda Lead 100 najeto 40 000 km (ja 12 000)
bylo Yamaha Majesty 400 najeto 206 000 km (ja 136 000)
bylo Honda Silver Wing 600 najeto 110 000 km (ja 92 000)
nyní Yamaha T Max 560 najeto 27 000 km (ja 14000)
Uživatelský avatar
janon

2500+
 
Reputace: 195
Příspěvky: 2745
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Praha

Re: Yamaha Majesty 400

Příspěvekod TomRaptor » 09 dub 2016, 09:36

To: Kubanec11
Na straně 254 (5-50) přeloženého servisního manuálu najdeš tohle:
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Najeto Cyborg Zen 50 - 11.000 km, Piaggio X9 Amalfi 180 - 23.000 km, Yamaha Majesty 400 - 40.000 km, Ø 4,1 l/100 km
Klub http://www.SkutrPlus.cz
Uživatelský avatar
TomRaptor

250+
 
Reputace: 8
Příspěvky: 297
Registrován: 03 dub 2010, 20:30
Bydliště: Teplice
Skútr / moto: Yamaha Majesty 400 K5
Tuning / úpravy: Vyhřívané hefty a sedadla, USB a 12V zásuvka, boční brašny.

PředchozíDalší

Zpět na Maxi skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 návštevníků

cron