Diskuze o skútrech nějvětších objemů.
18 srp 2015, 07:18
ještě doplním plněný pro pevnost 50 % skleněného vlákna (zkratka GF Glass fiber)
18 srp 2015, 07:32
Kolik ma bezpecnou teplotu nez zacne byt mekky ci se deformovat? Reknu to opacne. Bude pro nej 200°C bezpecnych?
18 srp 2015, 08:01
Myslím,že je u něj okolo 230°C,kdy začíná tavení materiálu.
Naposledy upravil
zdeny65 dne 18 srp 2015, 08:06, celkově upraveno 1
18 srp 2015, 08:05
Tak to striknu morkou cestou radsi. Diky moc
18 srp 2015, 08:13
Asi tak,nějaký tepelný úpravy bych pro jistotu vyloučil.On je to zvláštní materiál.Když se zlomí,tak na lomu vypadá jako litina.Když jsem zkoušel páječkou na letování cínem,tak sice se trochu nataví,ale nespojí se.Vysoká teplota pro něj znamená to,že zkřehne a je náchylný na lom.Něco asi jako byl kdysi dávno použit materiál na kliky u dveří-jak se tomu říkalo bakelit.
18 srp 2015, 09:41
To jsem si presne myslel
Ze to zkrehne.
18 srp 2015, 11:27
Chlapci poradi nekdo jak vymenit gufero na klikovce?:-)urcite to tu nekde je ale je to na 2 tejdny to prochazet vsechno!!
18 srp 2015, 12:38
Nedávno jsem to dělal.Velice jednoduše.Vysuneš pouzdro,který je na klikovce(je to ta část,co je přez obrys vnitřního průměru gufera)Jestli půjde ztuha,tak si vem kousek hadříku,nebo se dá i za pomocí šmirglu,který obtočíš okolo.Pak na vnitřní průměr gufera nasadíš menší imbusový klíč,opřeš o druhou stranu gufera a vytlačíš ho ven.Imbus klíč proto,že šroubovák je moc dlouhý a blbě se s ním manipuluje.
Pouzdro,to cobylo na klikovce zalapuj pastou,aby bylo co nejvíce hladký.Nesmí mít žádný drážky,příčně,do šroubovice.Bude mít vyleštěný plošky od původního gufera,ale to je možná tisícina mm.Pak namaž olejem,vnitřek pouzdra jemně vazelínou,nasaď na hřídel.Gufero namaž olejem vnitřek i obvod,který je ve styku z karterem,karter rovněž zlehka mázni olejem.Nezapomeň pořádně očistit i plochu na karteru.Pak ho rovnoměrně prsty namáčkni do karteru.Pak přez nějaký plast rovnoměrně po obvodu zaklepávej gufero do karteru.Vyvaruj se toho,aby jsi ho zarážel šikmo!Strhneš hranu a je to na další výměnu.Stačí jemnější pokepy,žádný bušení do vrat!!!Až budeš z hranou gufera,před hranou karteru(přibližně 1,5 mm)tak pro konečné usazení použij něco opravdu rovnýho-hranolek(nejléle kousek tvrdýho plastu-já teda použil soustružnický nůž polepený na jedné ploše kouskem plastu)a doklepej gufero na hranu karteru.Proto ten hranolek,protože zabrání tomu,aby se gufero zkřížilo a nebo zaklepalo pod hranu.
Zní to asi složitě,ale nevím,jak je kdo zručný.Pak mázni pouzdro olejem a proti směru hod.ručiček ho pozvolna otáčej a zamáčni do gufera až nadoraz.
To je asi všechno.
Ještě poznámka,kdyby gufero šlo ven hodně ztuha,tak trochu nahřej okolí horkovzduškou a pod klíč,nebo jiný páčidlo si podlož něco tvrdýho,aby sis neudělal defekt na karteru.
18 srp 2015, 15:31
To: KaCzaba
Tak mi to nedalo a šel jsem do garáže...
Odmontoval sedlo spolujezdce a pod velkým šroubem, co drží madlo na rámu, jsem viděl přesně to, co jsem si myslel - stříbřitá barva hliníkové slitiny. Na poklep to vydávalo zvuk kovové slitiny a že tam jsou zalisovaná mosazná pouzdra také není nic neobvyklého...
Ale pak jsem do toho rýpnul šroubovákem a v ruce mi zůstala šedočerná plastová špona! Takže je to opravdu plast!
P8181268.JPG
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
18 srp 2015, 15:37
A kam si jako myslíte, že jdou všechny ty posbíraný PETky?
18 srp 2015, 16:09
Díky za vyčerpávající odpověď.....složitě to teda vypadá!!:)
-- 18. 8. 2015 16:16 --
Popřípadě najdu tenhle postup v servisním manuálu?
19 srp 2015, 05:54
V manuálu nic není.Možná složitě,ale napsat jen:vypač šroubovákem starý,naklepni nový,smontuj zbytek a jedeš,asi nebude to pravý?Ono to v principu to tak je,ale gufero,navíc jen 7mm vysoký dokážeš zničit během chvilky.Pak když smontíš všechno a zjistíš,že olej teče dál,sice možná míň a pětikilo za gufero je v čudu,tak radši nic nepodcenit.
19 srp 2015, 08:27
TomRaptor píše:To: KaCzaba
Tak mi to nedalo a šel jsem do garáže...
Odmontoval sedlo spolujezdce a pod velkým šroubem, co drží madlo na rámu, jsem viděl přesně to, co jsem si myslel - stříbřitá barva hliníkové slitiny. Na poklep to vydávalo zvuk kovové slitiny a že tam jsou zalisovaná mosazná pouzdra také není nic neobvyklého...
Ale pak jsem do toho rýpnul šroubovákem a v ruce mi zůstala šedočerná plastová špona! Takže je to opravdu plast!
P8181268.JPG
Ja mam to madlo prasknute a stale je to velmi pevne, v lome to je skor take strieborno/sede ale bude to plast
19 srp 2015, 10:06
Nechal jsem se zlákat zkušenostmi ostatních a objednal jsem válečky Dr. Pulley. Bohužel výsledný dojem byl z mého pohledu spíš negativní, takže jsem včera vrátil klasiku... Rozjezdy fajn, bylo to bez vibrací, ale to je tak všechno - jinak ve všech rychlostech vyšší otáčky (sliboval jsem si od nich snížení otáček ve vyšších rychlostech). Váhu jsem zvolil stejnou jako u sériových válečků - 18 gramů.
Jinak se na všech "kostičkách" udělal jakoby vryp - viz modrá šipka na obrázku (nejsou to moje válečky, je to jen pro ilustraci), ale nemám tušení, od čeho.
pulley.png
Tak kdyby měl někdo zájem, tak jsou k dispozici (najel jsem na nich sotva 1 000 km).
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
19 srp 2015, 21:24
Hej hoši olej menite striktne po tech 4000-5000 km?rozhoduje i cas ?ja najedu tak 2500-3000 za rok to by znamenala vymena jednou za dva roky, ja jestli to je jako u auta ze se meni bud po najezdu km nebo po roce myslite ze to staci kdyz si ho budu menit po tech 2 letech( delam to dycky komplet i s filtrem nee ob jednu vymenu):-)diiiky moc!!!