Diskuze o skútrech nějvětších objemů.
28 črc 2015, 12:35
TomRaptor: jak se můžou vyhřát pružiny ve spojce? V ní taková telpota není. Vyhřát se může tak akorát zvon. Kdyby tam byla teplota, že by se měla vyhřát pružina, tak ti dřív ukápne pakna
29 črc 2015, 07:39
Do výletu na magistrálu bylo vše OK a od té doby je z Majdy při rozjezdu naklepávač... Jinak jezdí Majda skvěle...
Podle Tebe se vyhřát pružinky nemůžou, pakna neukápla, zvon se nevyhřál... Aby se pružinky vyhřály, tak nemusí svítit. Tak čím to teda je? Jsem zvědavý na Tvůj tip...
29 črc 2015, 10:42
Co si mám představit pod výrazem "naklepávač", jako že ti to při rozjezdech vibruje? Popiš to trochu detailněji. Co tomu může být nevím, je třeba to rozebrat a skouknou. Píšeš, že kontrastku a spojkové pružiny mají najeto 20000km, to si myslím, že by měly být v dobré kondici. V jakém stavu je řemen a spojkový zvon?
Jedno vím ale jistě, že teplem vytvořeným prokluzem spojky spojkové pružiny nevyhřeješ a je mi jasný, že se nemusí rozpálit do červena.....
29 črc 2015, 11:07
Toto už se zde řešilo snad milionkrát. Vyčistit a odmastit zvon, lehce zdrsnit pakny - odmastit acetonem. Pomůže to, ovšem né na dlouho, to že se to při rozjezdu klepe jak ratlík, je u sériového stroje běžné, dokonce se klepe i X max. Malinko pomůžou Dr. Pulley. Zvýší se tím rozjezdové ot. a vibrace nejsou tak znatelné. Honda se mi v sérii naopak rozjížděla naprosto bez vibrací. Holt někdo to umí vyladit, někdo méně. Yamaha s tím má jak se zdá celkem problém.
Radím neřešit, jezdit a při prvním rozjezdu po ránu přidat trochu více plynu.
29 črc 2015, 12:05
Přesně tak, jak píše Crhy... psalo se to tu milionkrát...
Vše jsem rozebral vyčistil, odmastil, zdrsnil... to je klasika, kterou je nutné občas udělat. Řemenice, řemen, obložení spojky, pakny, zvon, variátor, přítlačný talířek, vodítka, válečky... vše OK. Z toho jasně plyne, že zbývají jen kontrastka a pružinky spojky, které zcela jasně dostaly teplotou zabrat a jsem si celkem jistý, že prostě změkly - stačí málo a je všechno jinak. Prostě je vyměním a uvidí se...
Co si máš představit pod pojmem "naklepávač" ? Spojka zabírá moc brzo - cca 3000 ot/min, Majda vibruje a jde pomaleji do otáček. Pokud se rozjíždíme ve dvou, nebo do kopce, tak je to samozřejmě výraznější. (A ranní přidání plynu opravdu nepomáhá...
)
S origo novými pružinkami jezdila sametově hladce, takže jí dopřeju vychvalované díly od Malossi a bude zase fajn.
29 črc 2015, 12:40
Mallosi pružinky jsem Tome na pětipakně měl a nakonec jsem stejně dával origo. I ty nejměkčí pružinky, byly totiž moc tvrdé. A o kvalitě produktů fy Mallosi by jsem se raději nezmiňoval. Origo kontrastka a pružinky jsou nejlepší volba. Lépe to u majdy prostě nikdo nevymyslí.
Celkové sladění spojky a variátoru byla jedna z mála věcí, které mě na YP400 opravdu štvaly. Potom ještě těžkopádnost a váha stroje. Ale se vším se dá žít
29 črc 2015, 14:21
Jj, obcasne skubani, poskakovani pri rozjezdech U majesty znam a s laskou na ne vzpominam, reseni toho "problemu" je pravidelne cistit a odmastovat. Ale stejne, se to po case zase drive, ci pozdeji vrati. Po nekolika mesicich reseni tohoto problemu jsem to vzdal a jezdil. Proste je to vlastnost tohoto stroje a nikoli zavada. Kdo chce tento problém odstranit musí si koupit jiny stroj nejlepe 2V. Tam ty rozjezdy jsou opravdu sametovy, nekdy az moc sterilni...
31 črc 2015, 20:11
Zdar chlapi.
Mám docela dilema,proto bude trochu počtení.
Loni jsem koupil Majdu.Je to dle TP rv.2007.No ,ale řemen to má 931x30 ,to je ale od rv.2009 a výš.Pak to mělo pětipaknovou spojku,ta je taky dle manuálu od rv.2008 a výš.No navíc to má hmotnost 219 kg a to souhlasí taky z rokem od 2009.Nedalo mi to a tak jsem to nechal převážit a opravdu to sedí.Tak jsem z toho jelen.
Jelikož si rád všechno zkontroluju,tak jsem po koupi zahájil demontáž variátoru jako celku.Spojkový pakny totálka,řemen origo Mitsuboshi,dá se říct,jako nový.Spojkový zvon.totálka.Tak jsem všechno koupil nový.No a hlavní důvod je to,že jsem objednal novou kontrastku a pružiny do spojky na rok 2009.Ale oproti roku 2007 je ta pružina vyšší,jak ta co tam je.A spojkový pružiny jsou na průměru drátu taky tenší.Jediná verze,co mě napadá,že ten,kdo mi to prodal(potažmo servisman,kterej byl totální prase),netušil to,že si možná servisák vzal něco dobrýho a vyměnil to za šrot.
Tak tedy otázka zní:mám tam dát ty součásti na rv.2009?Neudělám tím náhodou víc škody,jak užitku?Konkrétně u kontrastky.Ta je o necelých 30mm vyšší.
Dík za každou rozumnou radu.
31 črc 2015, 20:38
Akosi priiel nabtoze je o 3cm dlhsia? Si porovnal zo starou?
01 srp 2015, 06:45
Když jsem dával novou spojku,tak jsem jí měřil.
01 srp 2015, 12:38
Zkoušel jsi pro jistotu
www.rokvyroby.cz tam zadej VIN a uvidíš. To ostatní jako petipakna je jen lepší bonus.
Odesláno z mého LG-D802 pomocí Tapatalk
01 srp 2015, 12:39
Kontrastku bych dal orig k tvemu roku výroby.
Odesláno z mého LG-D802 pomocí Tapatalk
02 srp 2015, 06:29
Tak se tam opravdu nevejde.Sice se tam dá natlačit,ale pak už by nebylo místo na rozevření řemenic.Tak mám teď pružinu na rok 2009 volnou,kdyby byl zájem.
Luko,vím,co mám za rok.Ale jestli jsi četl můj příspěvek,tak prostě nechápu,že řemen musím objednávat až na rok výroby 2009,proč mám moto těžší o 8 kilo.
Jedině co mě napadá,že byl přehozenej komplet variátor,včetně všech deklů.
03 srp 2015, 16:19
zdeny65: Vychazel bych primarne z VINka a objednaval vsechbny ND podle VIN. Do velkeho TP, data pisou lide a ti jsou jak vime chybujici tvorove. Navic do velkého TP, se pise rok první registrace a to nemusi vzdy byt rok vyroby skutra. Servis take delaji lide, takze i zde, bych to bral s jistou rezervou. Napriklad ja mam ve velkem TP rok vyroby (rok prvni registrace) 2009 a podle VIN je skutr vyrobeny v roce 2007 a tudiz objednavam ND na 2007 a nikdy nebyl problem.
04 srp 2015, 06:50
janon:No teď mám jistotu,že pružina je opravdu na rok 2007-8.Já měl právě problém s řemenem.Podle vin tam měl být kratší,myslím snad 911 mm.No a já tam mám 931.No a to je až rok 2009.No a pak babo raď.Jakou máš délku řemene ty?