zik píše:Tak vzhledem k tomu, že chceme na konci června vyrazit na Majesty do Švédska, pustil jsem se do výroby nosičů na kufry, na které už jsem se tady vyptával
Jako zdroj jsem využil zkušenosti Hurtika z Maxíků (viz
tady), lehce jsem upravil schéma, abych na Yamaze neměl logo Suzuki
... No a výsledek je tady.
Děkuju zikovi za inspiraci, dokumentaci i zkušenosti z provozu. Díky nim jsem rovnou zvolil tloušťku plechu 4 mm.
Syn Honza přišel s nápadem udělat každý držák z jednoho kusu plechu. Vyrobil jsem maketu pravého držáku z překližky a hliníkových úchytů, Honza to pak nakreslil a nechali jsme vypálit a naohýbat prototyp. Jediný problém byl způsobený chybou v jednom ohybu. Levý držák už pak byl po upozornění v pořádku. Následovala návštěva práškové lakovny (zinkový základ a polomatná černá).
Za slabé místo považuju závity M5 v madle; proto jsem tam aspoň dal nerezové šrouby s vyšší pevností.
Šrouby v horních třmenech zadních tlumičů je třeba nahradit rozměrem M10x70. Na tento šroub také přijde distanční trubička (pod úchyt držáku); její délka závisí na použitých maticích a podložkách.
Zkušební provoz znamenal 8 hodin jízdy s plnými kufry a s manželkou mimo dálnice. Cestou byly klasické letní objížďky po silnicích nevalné úrovně. Kromě lehkého povolení oněch šroubů M5 nenastaly žádné problémy.
Přikládám fotky a kompletní dokumentaci v PDF a DXF. Je to na Maječku r. v. 2007; nevím, jestli se jiné ročníky nějak rozměrově liší.
Pokud by někdo neměl možnost výroby nebo se tím nechtěl zabývat, jsem schopen to zajistit.
Potěší mě, když toto řešení přijde někomu vhod.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.