Diskuze o skútrech nějvětších objemů.
29 srp 2013, 11:53
První to bych udělal. Sundal kolo a pořádně promazal a jak osu, ložiska tak náhon tachometru a zase složil. očistil bych brzdič, destičky zezadu prostřík meděným sprejem a zase složil.. a jel bych to projet. A pak bych řešil dál.
EDIT: koukám že jsem přišel s křížkem po funuse
29 srp 2013, 21:51
Dnes jsem otevřel variátor, abych vyměnil kontrastku a pružinky ve spojce a tím odstranil to "bušení" do řídítek...
Od posledního čištění jsem najel asi 3.000 km, ale tolik bordelu (černo-černého prachu) jsem ještě neviděl...
Nemám páru, odkud se bere - asi prach a guma. Tímto se omlouvám předchozímu majiteli...
Vše jsem vyčistil a pružiny vyměnil (šlo to jako po másle), zkontroloval a přeměřil řemen (MITSUBOSHI 30,0x913) má šíři 29,4 mm, spojku komplet rozebral - vyčistil gumové dorazy a čepy paken, aby se hladce pohybovaly - některé šly hodně ztuha... Přes zimu musím nechat přelepit obložení...
A výsledek po asi 4 hodinách práce...?
P A R Á D A !!! Doufám, že to už jinak nikdy nepojede...!
Naposledy upravil
TomRaptor dne 29 srp 2013, 22:53, celkově upraveno 1
29 srp 2013, 22:51
Po vycisteni je to vzdycky dobry, jen kdyby se tam nedelal ten prach.
30 srp 2013, 06:38
Můj poznatek.. pokud se Vám podaří zajistit dostatečné větrání variátoru většina prachu odejde spodními odfuky. Tak se to tak často nezasírá.. ale zase furt čistíte filtr na variátru, tak si vyberte
30 srp 2013, 07:51
Copa zkusit do úložného prostoru zabudovat takovej ten malej vysavač na 12 voltů a napojit ho nějak do prostoru variátoru aby vzniklý prach odsával ?
30 srp 2013, 09:02
Potom ještě mám další poznatek : když nebudete skůtr používat, tak se vám varec taky kupodivu vůbec nezadělá
Když jsem čistil varec po 3tis. a novým filtru, tak byl relativně čistý, možná by stačilo každý 3tis. km vyfoukat onen filtr.
30 srp 2013, 09:04
To s tím větráním je dobrej nápad, jen mám podezření že ta papírová vložka ta nepouští tolik vzduchu kolik by ho bylo třeba aby ten bordel vyletěl ven..A nějakej molitan se mi taky nezdá jako dobrý řešení.. Chtělo by to najít něco akorátního..
30 srp 2013, 10:42
Mam reseni vaseho problemu, ktere ma jen sama pozitiva a socialni jistoty. Sundat vsechny ty nesmyslne pres sebe poskladane plasty a kryty. Nejen ze bude vario a spojka krasne ciste, ale bude to i lehci a umelecky industrialni...
Naposledy upravil
janon dne 30 srp 2013, 10:56, celkově upraveno 2
30 srp 2013, 10:45
LOL
výraz "umělecky industriální" mě rozsekal
02 zář 2013, 09:15
Tak jsem konečně vyzkoušel originální variátor.. podotýkám že to byla jízda ve dvou o celkové váze osádky cca 200 kg. Takže se pokusím porovnat.
To co zde uvádím platí pro originál spojku ve stavu před smrtí, a ošumtělou polořemenící variátoru a unavenou kontrastkou.
-----------
Rychlejší rozjezdy
originál variátor (15gr.) : Do pohybu se dostává už ve 2500-3000 ot. ale dokud se nerozjede na 15 km/h tak lehce vibruje a je líný pak se vibrace sníží a skútr začne znatelně zrychlovat otáčky nepřesáhnou 4500 tis
Malossi (12gr.): Do pohybu se dostává ve 4,5-5000 ot. rozjezd je de fakto bez vibrací a po napočítání 4sec cca ve 30 km/h . začne skútr velmi znatelně zrychlovat a otáčky vyletí k 5500 ot.
Polini (12gr.) : Do pohybu se dostává od 5-6000 ot. rozjezd plynulý ale velmi svižný a sútr po napočítání 2 sec de fakto vystřelí, otáčky jsou kolem 6000 a víc.
------------
Plynulá a ustálená jízda po rovině ve 30km/h s následnou akcelerací
originál variátor (15gr.): otáčky na 3800-4200, při lehké akceleraci otáčky se pomalu zvedaji, reakce skútru plíživá, přítomny znatelné vibrace.
Malossi (12gr.): otáčky motoru na 3900-4500, při lehké akceleraci otáčky povyskočí cca na 5200+, reakce skútru okamžitá, lehké vibrací
Polini (12gr.): otáčky motoru cca na 4000-4500 při lehké akceleraci otáčky povyskočí cca na 5200+, reakce skútru blesková, bez zásadních vibrací
------------
Plynulá a ustálená jízda po rovině ve 100km/h s následnou akcelerací
originál variátor (15gr.): otáčky na 4900-5000, při lehké akceleraci otáčky povyskočí cca na 5500, reakce skútru okamžtá, bez zásadních vibrací
Malossi (12gr.): otáčky motoru na 5000-5100, při lehké akceleraci otáčky povyskočí cca na 5500, reakce skútru okamžitá, bez zásadních vibrací
Polini (12gr.): otáčky motoru cca na 5200-5400 při lehké akceleraci otáčky povyskočí cca na 6000-6500, reakce skútru blesková, bez zásadních vibrací
------------
Z toho mi pocitově z jízdy vychází že
Originál je konstruován na velmi klidnou jízdu (bez závodění na semaforech) kdy při klidných rozjezdech skoro zcela zmizí nepříjemné vibrace, s bonusem nizkých otáček a delší životnosti motoru. (Dle hodnocení batůžka cituji "Máša už neřve")
Malosssi je velmi podobný originálu ale s vyššími rozjezdovými otáčkami, a tím odstraněným neduhem a to vibracemi při akceleraci, ale s poněkud vyšší spotřebou než originál Variátor (dle batůžka "Máša chudinka řve při rozjezdech musíš zhubnout")
Polini je zcela nepodobný originálu, a dělá z Majesty velmi svižný a rychlý skútr, ovšem za cenu nepříjemně vysoké spotřeby a vysokých otáček což dle mého názoru vede k nadměrnému opotřebení. (Dle batůžka "Máša sice lítá ale řve")
Samozřejmě netvrdím že tohle bude stejné na všech Majesty 400, ale u mé tohle platilo.
Tedka budu zkoušet rozdíl mezi originál variátorem s 15gr. orig válečkami a originál variátorem a DR. Pully 13,5 gr.
02 zář 2013, 09:47
Pěkně zhodnoceno, myslím, že to v souhrnu odpovídá tomu, co se tady psalo x stránek
Na Dr. Pulley jsem zvědav...
02 zář 2013, 09:56
čoveče Honzo, moc pěkně jsi to popsal. Mám Malossi s 12g a chová se jak tebou popsaný originál - dokonce při 100km/h mi točí motor jen 4800ot/min. Nevím kde je chyba - řemen 29mm, spojka loni nová, pružinky na spojce střední tvrdost, kontrastka "zelenej cákanec". Jediné co mně napadá, jestli třeba nemám kratší řemen. Rád bych to dostal do stavu takového, jak popisuješ ty Malossi, jen už nevím co s tím. Porovnávali jsme s Joskou (prý má originál) zrychlení našich strojů a je zhruba stejná - nejdřív jsme to zkoušeli každý na své, pak jsme si je prohodili a vždy Majda pode mnou zrychlovala o malinko líp. Joska má totiž asi o 10kg víc jak já
02 zář 2013, 10:00
Možná, máš pod polořemenicí podložku ? a ještě já mám na spojce originální pružinky.. střední tvrdost asi bude ten důvod.