Yamaha Majesty 400

Diskuze o skútrech nějvětších objemů.

Re: Yamaha Majesty 400

Příspěvekod Luca_69 » 29 srp 2013, 11:53

První to bych udělal. Sundal kolo a pořádně promazal a jak osu, ložiska tak náhon tachometru a zase složil. očistil bych brzdič, destičky zezadu prostřík meděným sprejem a zase složil.. a jel bych to projet. A pak bych řešil dál.

EDIT: koukám že jsem přišel s křížkem po funuse :-)
Honda SH 300
Zontes 350E
Uživatelský avatar
Luca_69

1500+
 
Reputace: 149
Příspěvky: 2146
Registrován: 02 zář 2007, 01:02
Bydliště: Dolní Počernice (Praha)
Skútr / moto: Honda SH 300 + Zontes 350E
Tuning / úpravy: jezdím

Re: Yamaha Majesty 400

Příspěvekod TomRaptor » 29 srp 2013, 21:51

Dnes jsem otevřel variátor, abych vyměnil kontrastku a pružinky ve spojce a tím odstranil to "bušení" do řídítek...
Od posledního čištění jsem najel asi 3.000 km, ale tolik bordelu (černo-černého prachu) jsem ještě neviděl... :shock:
Nemám páru, odkud se bere - asi prach a guma. Tímto se omlouvám předchozímu majiteli...
Vše jsem vyčistil a pružiny vyměnil (šlo to jako po másle), zkontroloval a přeměřil řemen (MITSUBOSHI 30,0x913) má šíři 29,4 mm, spojku komplet rozebral - vyčistil gumové dorazy a čepy paken, aby se hladce pohybovaly - některé šly hodně ztuha... Přes zimu musím nechat přelepit obložení... :idea:
A výsledek po asi 4 hodinách práce...? P A R Á D A !!! Doufám, že to už jinak nikdy nepojede...! :wink:
Naposledy upravil TomRaptor dne 29 srp 2013, 22:53, celkově upraveno 1
Najeto Cyborg Zen 50 - 11.000 km, Piaggio X9 Amalfi 180 - 23.000 km, Yamaha Majesty 400 - 40.000 km, Ø 4,1 l/100 km
Klub http://www.SkutrPlus.cz
Uživatelský avatar
TomRaptor

250+
 
Reputace: 8
Příspěvky: 297
Registrován: 03 dub 2010, 20:30
Bydliště: Teplice
Skútr / moto: Yamaha Majesty 400 K5
Tuning / úpravy: Vyhřívané hefty a sedadla, USB a 12V zásuvka, boční brašny.

Re: Yamaha Majesty 400

Příspěvekod janon » 29 srp 2013, 22:51

Po vycisteni je to vzdycky dobry, jen kdyby se tam nedelal ten prach. :mrgreen:
bylo Honda Lead 100 najeto 40 000 km (ja 12 000)
bylo Yamaha Majesty 400 najeto 206 000 km (ja 136 000)
bylo Honda Silver Wing 600 najeto 110 000 km (ja 92 000)
nyní Yamaha T Max 560 najeto 27 000 km (ja 14000)
Uživatelský avatar
janon

2500+
 
Reputace: 195
Příspěvky: 2745
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Praha

Re: Yamaha Majesty 400

Příspěvekod Luca_69 » 30 srp 2013, 06:38

Můj poznatek.. pokud se Vám podaří zajistit dostatečné větrání variátoru většina prachu odejde spodními odfuky. Tak se to tak často nezasírá.. ale zase furt čistíte filtr na variátru, tak si vyberte :-D
Honda SH 300
Zontes 350E
Uživatelský avatar
Luca_69

1500+
 
Reputace: 149
Příspěvky: 2146
Registrován: 02 zář 2007, 01:02
Bydliště: Dolní Počernice (Praha)
Skútr / moto: Honda SH 300 + Zontes 350E
Tuning / úpravy: jezdím

Re: Yamaha Majesty 400

Příspěvekod TUNER » 30 srp 2013, 07:51

Copa zkusit do úložného prostoru zabudovat takovej ten malej vysavač na 12 voltů a napojit ho nějak do prostoru variátoru aby vzniklý prach odsával ? :mrgreen:
Můj mazel je Škoda 130 - 1,8 T..........ostatní je druhořadý...:-D

Malaguti MAX 250ObrázekPiaggio X9 500ObrázekT-MaxObrázek
Uživatelský avatar
TUNER

2500+
 
Reputace: 202
Příspěvky: 3747
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Plzeň
Skútr / moto: Malaguti F12 50 + 250 - T-Max
Tuning / úpravy: F-12 50 - závoďák na okruhy - Phantom MAX do práce - T-Max pro radost :)

Re: Yamaha Majesty 400

Příspěvekod Luca_69 » 30 srp 2013, 08:43

Kuš :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Honda SH 300
Zontes 350E
Uživatelský avatar
Luca_69

1500+
 
Reputace: 149
Příspěvky: 2146
Registrován: 02 zář 2007, 01:02
Bydliště: Dolní Počernice (Praha)
Skútr / moto: Honda SH 300 + Zontes 350E
Tuning / úpravy: jezdím

Re: Yamaha Majesty 400

Příspěvekod crhy » 30 srp 2013, 09:02

Potom ještě mám další poznatek : když nebudete skůtr používat, tak se vám varec taky kupodivu vůbec nezadělá :wink: :mrgreen:
Když jsem čistil varec po 3tis. a novým filtru, tak byl relativně čistý, možná by stačilo každý 3tis. km vyfoukat onen filtr.
Ex: Majesty 400; X-max 250 ; PCX 150v3; Sixteen 125; Katana 50/70; 2x Babetta 210

Profil motorkáři: http://www.motorkari.cz/profil/?uid=253 ... ky&scr=300

Všeliké kvaltování toliko pro hovada dobré jest!
Uživatelský avatar
crhy

2500+
 
Reputace: 463
Příspěvky: 3240
Registrován: 29 kvě 2009, 20:13
Bydliště: Roudnicko
Skútr / moto: Honda SW-T400; Manet S.Maxi (1998)

Re: Yamaha Majesty 400

Příspěvekod Carcharot » 30 srp 2013, 09:04

To s tím větráním je dobrej nápad, jen mám podezření že ta papírová vložka ta nepouští tolik vzduchu kolik by ho bylo třeba aby ten bordel vyletěl ven..A nějakej molitan se mi taky nezdá jako dobrý řešení.. Chtělo by to najít něco akorátního.. :)
Uživatelský avatar
Carcharot

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 163
Registrován: 19 srp 2012, 19:03
Bydliště: Brno venkov
Skútr / moto: Honda NT 650 Deauville (bylo), nyní Yamaha FJ 1200
Tuning / úpravy: Netřeba ;)

Re: Yamaha Majesty 400

Příspěvekod janon » 30 srp 2013, 10:42

Mam reseni vaseho problemu, ktere ma jen sama pozitiva a socialni jistoty. Sundat vsechny ty nesmyslne pres sebe poskladane plasty a kryty. Nejen ze bude vario a spojka krasne ciste, ale bude to i lehci a umelecky industrialni... :mrgreen:
Naposledy upravil janon dne 30 srp 2013, 10:56, celkově upraveno 2
bylo Honda Lead 100 najeto 40 000 km (ja 12 000)
bylo Yamaha Majesty 400 najeto 206 000 km (ja 136 000)
bylo Honda Silver Wing 600 najeto 110 000 km (ja 92 000)
nyní Yamaha T Max 560 najeto 27 000 km (ja 14000)
Uživatelský avatar
janon

2500+
 
Reputace: 195
Příspěvky: 2745
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Praha

Re: Yamaha Majesty 400

Příspěvekod Luca_69 » 30 srp 2013, 10:45

LOL :lol: :lol: výraz "umělecky industriální" mě rozsekal
Honda SH 300
Zontes 350E
Uživatelský avatar
Luca_69

1500+
 
Reputace: 149
Příspěvky: 2146
Registrován: 02 zář 2007, 01:02
Bydliště: Dolní Počernice (Praha)
Skútr / moto: Honda SH 300 + Zontes 350E
Tuning / úpravy: jezdím

Re: Yamaha Majesty 400

Příspěvekod Joska2006 » 30 srp 2013, 22:27

Díky všem za rady. J.
Uživatelský avatar
Joska2006

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 46
Registrován: 26 bře 2012, 07:48
Skútr / moto: Yamaha Majesty 400, Honda Integra 750

Re: Yamaha Majesty 400

Příspěvekod Luca_69 » 02 zář 2013, 09:15

Tak jsem konečně vyzkoušel originální variátor.. podotýkám že to byla jízda ve dvou o celkové váze osádky cca 200 kg. Takže se pokusím porovnat.
To co zde uvádím platí pro originál spojku ve stavu před smrtí, a ošumtělou polořemenící variátoru a unavenou kontrastkou.
-----------
Rychlejší rozjezdy
originál variátor (15gr.) : Do pohybu se dostává už ve 2500-3000 ot. ale dokud se nerozjede na 15 km/h tak lehce vibruje a je líný pak se vibrace sníží a skútr začne znatelně zrychlovat otáčky nepřesáhnou 4500 tis
Malossi (12gr.): Do pohybu se dostává ve 4,5-5000 ot. rozjezd je de fakto bez vibrací a po napočítání 4sec cca ve 30 km/h . začne skútr velmi znatelně zrychlovat a otáčky vyletí k 5500 ot.
Polini (12gr.) : Do pohybu se dostává od 5-6000 ot. rozjezd plynulý ale velmi svižný a sútr po napočítání 2 sec de fakto vystřelí, otáčky jsou kolem 6000 a víc.
------------
Plynulá a ustálená jízda po rovině ve 30km/h s následnou akcelerací
originál variátor (15gr.): otáčky na 3800-4200, při lehké akceleraci otáčky se pomalu zvedaji, reakce skútru plíživá, přítomny znatelné vibrace.
Malossi (12gr.): otáčky motoru na 3900-4500, při lehké akceleraci otáčky povyskočí cca na 5200+, reakce skútru okamžitá, lehké vibrací
Polini (12gr.): otáčky motoru cca na 4000-4500 při lehké akceleraci otáčky povyskočí cca na 5200+, reakce skútru blesková, bez zásadních vibrací
------------
Plynulá a ustálená jízda po rovině ve 100km/h s následnou akcelerací
originál variátor (15gr.): otáčky na 4900-5000, při lehké akceleraci otáčky povyskočí cca na 5500, reakce skútru okamžtá, bez zásadních vibrací
Malossi (12gr.): otáčky motoru na 5000-5100, při lehké akceleraci otáčky povyskočí cca na 5500, reakce skútru okamžitá, bez zásadních vibrací
Polini (12gr.): otáčky motoru cca na 5200-5400 při lehké akceleraci otáčky povyskočí cca na 6000-6500, reakce skútru blesková, bez zásadních vibrací
------------
Z toho mi pocitově z jízdy vychází že
Originál je konstruován na velmi klidnou jízdu (bez závodění na semaforech) kdy při klidných rozjezdech skoro zcela zmizí nepříjemné vibrace, s bonusem nizkých otáček a delší životnosti motoru. (Dle hodnocení batůžka cituji "Máša už neřve")
Malosssi je velmi podobný originálu ale s vyššími rozjezdovými otáčkami, a tím odstraněným neduhem a to vibracemi při akceleraci, ale s poněkud vyšší spotřebou než originál Variátor (dle batůžka "Máša chudinka řve při rozjezdech musíš zhubnout")
Polini je zcela nepodobný originálu, a dělá z Majesty velmi svižný a rychlý skútr, ovšem za cenu nepříjemně vysoké spotřeby a vysokých otáček což dle mého názoru vede k nadměrnému opotřebení. (Dle batůžka "Máša sice lítá ale řve")

Samozřejmě netvrdím že tohle bude stejné na všech Majesty 400, ale u mé tohle platilo.

Tedka budu zkoušet rozdíl mezi originál variátorem s 15gr. orig válečkami a originál variátorem a DR. Pully 13,5 gr.
Honda SH 300
Zontes 350E
Uživatelský avatar
Luca_69

1500+
 
Reputace: 149
Příspěvky: 2146
Registrován: 02 zář 2007, 01:02
Bydliště: Dolní Počernice (Praha)
Skútr / moto: Honda SH 300 + Zontes 350E
Tuning / úpravy: jezdím

Re: Yamaha Majesty 400

Příspěvekod zik » 02 zář 2013, 09:47

Pěkně zhodnoceno, myslím, že to v souhrnu odpovídá tomu, co se tady psalo x stránek :) Na Dr. Pulley jsem zvědav...
Honda SH 300i (2014), dříve Yamaha Majesty 400 (2009), Honda SH 125i (2007), Suzuki Burgman 400 (2001)
Uživatelský avatar
zik

250+
 
Reputace: 27
Příspěvky: 279
Registrován: 30 bře 2008, 12:23
Bydliště: Brno / Třebíč
Skútr / moto: Honda SH 300i (2014)

Re: Yamaha Majesty 400

Příspěvekod tomikm » 02 zář 2013, 09:56

čoveče Honzo, moc pěkně jsi to popsal. Mám Malossi s 12g a chová se jak tebou popsaný originál - dokonce při 100km/h mi točí motor jen 4800ot/min. Nevím kde je chyba - řemen 29mm, spojka loni nová, pružinky na spojce střední tvrdost, kontrastka "zelenej cákanec". Jediné co mně napadá, jestli třeba nemám kratší řemen. Rád bych to dostal do stavu takového, jak popisuješ ty Malossi, jen už nevím co s tím. Porovnávali jsme s Joskou (prý má originál) zrychlení našich strojů a je zhruba stejná - nejdřív jsme to zkoušeli každý na své, pak jsme si je prohodili a vždy Majda pode mnou zrychlovala o malinko líp. Joska má totiž asi o 10kg víc jak já :lol:
tomikm

250+
 
Reputace: 5
Příspěvky: 278
Registrován: 07 črc 2012, 16:14
Bydliště: Tábor

Re: Yamaha Majesty 400

Příspěvekod Luca_69 » 02 zář 2013, 10:00

Možná, máš pod polořemenicí podložku ? a ještě já mám na spojce originální pružinky.. střední tvrdost asi bude ten důvod.
Honda SH 300
Zontes 350E
Uživatelský avatar
Luca_69

1500+
 
Reputace: 149
Příspěvky: 2146
Registrován: 02 zář 2007, 01:02
Bydliště: Dolní Počernice (Praha)
Skútr / moto: Honda SH 300 + Zontes 350E
Tuning / úpravy: jezdím

PředchozíDalší

Zpět na Maxi skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Bing [Bot] a 12 návštevníků

cron