Yamaha Majesty 400

Diskuze o skútrech nějvětších objemů.

Re: Yamaha Majesty 400

Příspěvekod TomRaptor » 27 srp 2013, 11:42

K barvě origo kontrastky a pružinek...

Kontrastka a pruzinky.jpg
...nějaké to zelené cáknutí tam je... (koupeno u PD)
Edit: Mám 5-ti paknu a na spojkových pružinkách ani na kontrastce ve skútru taky není žádný cákanec...
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil TomRaptor dne 28 srp 2013, 11:49, celkově upraveno 3
Najeto Cyborg Zen 50 - 11.000 km, Piaggio X9 Amalfi 180 - 23.000 km, Yamaha Majesty 400 - 40.000 km, Ø 4,1 l/100 km
Klub http://www.SkutrPlus.cz
Uživatelský avatar
TomRaptor

250+
 
Reputace: 8
Příspěvky: 297
Registrován: 03 dub 2010, 20:30
Bydliště: Teplice
Skútr / moto: Yamaha Majesty 400 K5
Tuning / úpravy: Vyhřívané hefty a sedadla, USB a 12V zásuvka, boční brašny.

Re: Yamaha Majesty 400

Příspěvekod Carcharot » 27 srp 2013, 12:06

Jo, tak to bude ono, přesně takovej ,,cákanec" zelené je tam na té pružině vidět, takže je tam origo.. no takže výměna pružin spojky nutná :)
Uživatelský avatar
Carcharot

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 163
Registrován: 19 srp 2012, 19:03
Bydliště: Brno venkov
Skútr / moto: Honda NT 650 Deauville (bylo), nyní Yamaha FJ 1200
Tuning / úpravy: Netřeba ;)

Re: Yamaha Majesty 400

Příspěvekod crhy » 28 srp 2013, 11:37

Hm, zajímavé, já co jsem vyndal z majdy, tak žádný takový cákanec nemá a tu, co jsem pořídil u partsdepotu taky žádný nemá, možná je to rokem výroby, mám pětipaknu, nevím a asi je to i jedno. Důležité, že pružina je origo a nová - neunavená. 8)
Ex: Majesty 400; X-max 250 ; PCX 150v3; Sixteen 125; Katana 50/70; 2x Babetta 210

Profil motorkáři: http://www.motorkari.cz/profil/?uid=253 ... ky&scr=300

Všeliké kvaltování toliko pro hovada dobré jest!
Uživatelský avatar
crhy

2500+
 
Reputace: 463
Příspěvky: 3240
Registrován: 29 kvě 2009, 20:13
Bydliště: Roudnicko
Skútr / moto: Honda SW-T400; Manet S.Maxi (1998)

Re: Yamaha Majesty 400

Příspěvekod Rex » 28 srp 2013, 20:29

tak jsem poprvé měnil zadní pneu a mám problém - u plechovky mi to je jasné, ale tady ne. Když jsem sundaval brzdič z kotouče tak to šlo ztuha. Dost jsem si s tím pohrál, ale nepřišel jsem čím to je a v servisku jsem se nic nedolouskal. Šlo to opravdu dost ztuha - jako by bylo trochu zabržděno,Teď když jsem to chtěl dát zpět tak přesně jak jsem předpokládal při demontáži, nejde to tam nasadit. Jako vždy předpokládám že v tom bude nějaký fígl tak asi povolit odvzdušňovák? Rozdělat a vyčistit celý brzdič? Nevím, zatím jsem to před chvílí už nechal být. Kdo to už sundaval a co s tím teď mám udělat? Dík za rady.
Rex

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 17
Registrován: 08 črc 2013, 15:23
Skútr / moto: Yamaha Majesty 06

Re: Yamaha Majesty 400

Příspěvekod Luca_69 » 28 srp 2013, 20:35

rexi: při zatlačování pístku zadní brzdy je potřeba tím pístkem točit a tlačit zároveň :-)

já na to použil místo spec přípravku roztažené kombinačky , jejich čelisti jdou vložit do prolisu v pístku a tím pádem jde otáčet a tlačit zároveň.
Honda SH 300
Zontes 350E
Uživatelský avatar
Luca_69

1500+
 
Reputace: 149
Příspěvky: 2146
Registrován: 02 zář 2007, 01:02
Bydliště: Dolní Počernice (Praha)
Skútr / moto: Honda SH 300 + Zontes 350E
Tuning / úpravy: jezdím

Re: Yamaha Majesty 400

Příspěvekod Rex » 28 srp 2013, 20:48

díky za reakce. no právě na ten pístek jsem čučel i v servisním manuálu. Před demontáží zadní brzdila a teď to vypadá, že ten pístek se ani nehne. Jo a ještě by jsem se zeptal - čím ten pístek ošetřujete. Vypadá to že je trochu zaoxidovaný tak by jsem ho zkusil trochu něčím ošetřit.
Rex

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 17
Registrován: 08 črc 2013, 15:23
Skútr / moto: Yamaha Majesty 06

Re: Yamaha Majesty 400

Příspěvekod tomikm » 28 srp 2013, 21:06

pokud ti to orezlé místo nezaleze do třmenu po montáži nových destiček, tak to prostě nečím mechanicky očisti. Pokud to místo do třmenu zachází, vem hooodně jemný smirek a opatrně to jím ošlechti, aby dobře těsnil a nevytékala ti brzdovka a nesnižovala se účinnost brzdy. Jestli si dobře pamatuju, je na zadních destičkách čep, který se musí vsadit do výřezu na pístku.
Hlavně musí brzda po sestavení perfektně a volně fungovat, musí i dobře odbržďovat.
tomikm

250+
 
Reputace: 5
Příspěvky: 278
Registrován: 07 črc 2012, 16:14
Bydliště: Tábor

Re: Yamaha Majesty 400

Příspěvekod TomRaptor » 28 srp 2013, 21:19

To: Rex
Jirko, s tím sajrajtem v brzdách a jejich omezenou funkčností, v TV radil Pepa Sršeň, namíchat si do skleničky Jar s vodou v poměru 1:1, vzít si gumový rukavice a kartáček na zuby a pořádně a kompletně brzdiče vyčistit. Pak vypláchnout a měly by šlapat, jako nový...
P.S. Osobně to mám vyzkoušené a funguje to.
Najeto Cyborg Zen 50 - 11.000 km, Piaggio X9 Amalfi 180 - 23.000 km, Yamaha Majesty 400 - 40.000 km, Ø 4,1 l/100 km
Klub http://www.SkutrPlus.cz
Uživatelský avatar
TomRaptor

250+
 
Reputace: 8
Příspěvky: 297
Registrován: 03 dub 2010, 20:30
Bydliště: Teplice
Skútr / moto: Yamaha Majesty 400 K5
Tuning / úpravy: Vyhřívané hefty a sedadla, USB a 12V zásuvka, boční brašny.

Re: Yamaha Majesty 400

Příspěvekod tomikm » 28 srp 2013, 21:26

píše o oxidaci (což je rez) a tu kartáčkem a jarovou vodou neodstraní. Tím vydrbe třmen od špíny a prachu.
tomikm

250+
 
Reputace: 5
Příspěvky: 278
Registrován: 07 črc 2012, 16:14
Bydliště: Tábor

Re: Yamaha Majesty 400

Příspěvekod Rex » 28 srp 2013, 23:07

tak díky za názory. Jo Tome, kdyby jsi to viděl, tak by jsi asi s tím Jarem praštil o celý brzdič. :mrgreen:
Teď jsem s tím skončil a musím říci, že takhle festově mi naposledy fungoval píst na brzdiči u stodvacky kterou jsem tedy nešetřil ani v nejmenším a bouchal jsem do něj gumovou paličkou. Než jsem docílil toho, že se píst trošinku otočil roztrhal jsem si montérky i ty hadry mezi koleny a málem vyvrátil ruku, ale že by se alespoň náznakem zatlačil jsem nepozoroval. Očistil jsem to jen drátěným kartáčem a hadrem. Jinak nakonec když jsem to rozhýbal tak po otočení pístku o 180 stupňů to již vypadalo, že se jako by zasunul a šlo to nasadit na brzdový kotouč, ale jak to brzdí vyzkouším zítra. Alespoň jsem zjistil co musím přes zimu udělat.
Rex

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 17
Registrován: 08 črc 2013, 15:23
Skútr / moto: Yamaha Majesty 06

Re: Yamaha Majesty 400

Příspěvekod TomRaptor » 28 srp 2013, 23:14

To: tomikm
Píše "trochu"... to jsem měl taky a koukali byste, jak ta směs parádně funguje. :shock:
Má se to čistit pořádně a ne, jako primadona s ubrouskem... :lol:
Ono totiž čistit brzdový píst dráťákem, nebo smirkem je asi to poslední, co ty brzdy snesou a s tím bych byl opatrný... :lol:

To: Rex
Jirko o zadní brzdě se píše v servisním návodu v části 4 ( přesněji 4-42 ) a tam píší, že to máš zatlačit a zároveň točit ve směru hodinových ručiček do roviny s brzdovou čelistí...
Pokud ses nesnažil to zatlačit na krev třeba hasákem, tak to nemusí být v háji... pokud ano... tak Ti držím palce. :shock:
Naposledy upravil TomRaptor dne 29 srp 2013, 20:11, celkově upraveno 1
Najeto Cyborg Zen 50 - 11.000 km, Piaggio X9 Amalfi 180 - 23.000 km, Yamaha Majesty 400 - 40.000 km, Ø 4,1 l/100 km
Klub http://www.SkutrPlus.cz
Uživatelský avatar
TomRaptor

250+
 
Reputace: 8
Příspěvky: 297
Registrován: 03 dub 2010, 20:30
Bydliště: Teplice
Skútr / moto: Yamaha Majesty 400 K5
Tuning / úpravy: Vyhřívané hefty a sedadla, USB a 12V zásuvka, boční brašny.

Re: Yamaha Majesty 400

Příspěvekod Rex » 29 srp 2013, 05:02

právě než jsem na to šel, tak jsem do serviska nahlédl a zkoušel to tak jak uvádějí. S brzdiči mám své zkušenosti také, ale tady to mne tak trochu zarazilo, protože na předním kole šel pístek v pohodě. Prostě mne zarazil ten psaný postup - u předního mačkat rukou a tady kleštěmi. Ale hasákem Tome - to by jsem šel jen na nějakou kačenu a navíc, přeci jenom každý máme své zkušenosti a fígle jak na věc. Ale s tím Jarem to stejně pak ještě omydlím.
Rex

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 17
Registrován: 08 črc 2013, 15:23
Skútr / moto: Yamaha Majesty 06

Re: Yamaha Majesty 400

Příspěvekod Joska2006 » 29 srp 2013, 09:18

Ahoj Všem. Omlouvám se, ale potřebuji se ještě jednou vrátit k jednomu tématu. Nedávno se tu psalo o podivném kňouravém zvuku (jako zarezlý setrvačník u autíčka) při jízdě. Začíná to tak v 45km/h a ve 130 už to moc neslyším, ale kŇourá také. Kolega "sprite" to měl také a bylo to plastem u svetel. To já vyloučil. Není to závislé ani na motoru, ani na větru. Jde to asi někde z pravé přední části, ale znáte to, nedá se to moc poznat. Po delší jízdě - asi teplotou - to přestane.... Prosím čí by to mohlo být. Co nějaká čerpadla, nebo dynamo???????? dík Joska.
Uživatelský avatar
Joska2006

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 46
Registrován: 26 bře 2012, 07:48
Skútr / moto: Yamaha Majesty 400, Honda Integra 750

Re: Yamaha Majesty 400

Příspěvekod TomRaptor » 29 srp 2013, 09:24

To: Rex
OK - jen jsem Ti napsal, co vím a co jsem dělal já - Ty si psal, že v servisce si nic "nedolouskal"... Jen jsem se Ti snažil pomoct... :?
Pokud ses s tím rval, jak si psal, tak si nejspíš serval ten mechanismus a ničím to už nanapravíš... na předku jsou obyčejné pístky.
P.S. Stejný princip brzdiče mám u Scénica na zadku - chce to trpělivost a jde to v pohodě...

To: Joska2006
To vypadá na snímač k tachometru...
Najeto Cyborg Zen 50 - 11.000 km, Piaggio X9 Amalfi 180 - 23.000 km, Yamaha Majesty 400 - 40.000 km, Ø 4,1 l/100 km
Klub http://www.SkutrPlus.cz
Uživatelský avatar
TomRaptor

250+
 
Reputace: 8
Příspěvky: 297
Registrován: 03 dub 2010, 20:30
Bydliště: Teplice
Skútr / moto: Yamaha Majesty 400 K5
Tuning / úpravy: Vyhřívané hefty a sedadla, USB a 12V zásuvka, boční brašny.

Re: Yamaha Majesty 400

Příspěvekod crhy » 29 srp 2013, 09:45

Ano, jak říká TomRaptor, dále se podívej na ložiska v předním kole, a ještě se mrkni na pístky na brzdách, jestli se ti vracejí - o jarové vodě a zubním kartáčku už tu zmínka byla, ještě jukni, jestli se ti někdě nepovolil nějaký plast. :wink:
Ex: Majesty 400; X-max 250 ; PCX 150v3; Sixteen 125; Katana 50/70; 2x Babetta 210

Profil motorkáři: http://www.motorkari.cz/profil/?uid=253 ... ky&scr=300

Všeliké kvaltování toliko pro hovada dobré jest!
Uživatelský avatar
crhy

2500+
 
Reputace: 463
Příspěvky: 3240
Registrován: 29 kvě 2009, 20:13
Bydliště: Roudnicko
Skútr / moto: Honda SW-T400; Manet S.Maxi (1998)

PředchozíDalší

Zpět na Maxi skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků