Yamaha Majesty 400

Diskuze o skútrech nějvětších objemů.

Re: Yamaha Majesty 400

Příspěvekod tomikm » 14 srp 2013, 11:40

dnes jsme s Joskou2006 opět debatili na téma jestli šroubovat měrku nebo ne a při tom jsem vytáhl měrku s jeho i mého skútru a ejhle, jeho měrka je o 1cm delší. Setkal jste se s tím někdo? Já mám rok 2004 a on myslím 2006. :shock:
tomikm

250+
 
Reputace: 5
Příspěvky: 278
Registrován: 07 črc 2012, 16:14
Bydliště: Tábor

Re: Yamaha Majesty 400

Příspěvekod Luca_69 » 14 srp 2013, 12:29

škoda že jste nebyli na srazu, tam jsem to názorně předváděl.. a několikrát. :-)

P.S. Až si něco do kufru zabouchnete tak mě zavolejte já Vám řeknu co s tím :-)
Honda SH 300
Zontes 350E
Uživatelský avatar
Luca_69

1500+
 
Reputace: 149
Příspěvky: 2146
Registrován: 02 zář 2007, 01:02
Bydliště: Dolní Počernice (Praha)
Skútr / moto: Honda SH 300 + Zontes 350E
Tuning / úpravy: jezdím

Re: Yamaha Majesty 400

Příspěvekod Sprite » 14 srp 2013, 12:33

Taky jsem se včera shodou okolností zase ptal v jednom servise poblíž Olomouce, kde dělají jen skůtry a kam jezdíme na servis s Aprilií, jak měřit. Jen tak pro zajímavost, co řeknou tady :D A mechanik mi říkal, že obecně u skůtrů se skutečně meří se zašroubovanou měrkou. Kromě Kymca. Jediné Kymco prý vyšroubované :) Tak si vyber. Každopádně já mám při zašroubované přesně MAX, při vyšroubované kousek pod MAX, tak mi říkal, že je to fuk. Ať tak či onak, oleje je tam v obou případech dost. :wink: Takže už to neřeším.

Taky jsem se ptal na ten můj zvuk při rozjezdu ( modří vědí :D - mimochodem vypozoroval jsem, že když jedu sám a rozjíždím se opatrně, tak to neudělá, ale jakmile jedeme ve dvou, tak vždy. A navíc to začalo dělat to, že když popojíždím v koloně, tak kolem 2tis otáček se začne celý skůtr třepat a jakoby kopat a poskakovat ) a říkal, že si myslí, že ten zvuk je od řemene nebo od válečků. Prý by chtěli vyměnit. Ale na nic to prý nemá vliv, jezdit můžu, jen může prasknout řemen a dojezdím :? Jinak na rozdíl od Scootlandu, kde měli problém s tím, že mám variátor Polini a dělali s tím vědu, tak tady v pohodě, drží dokonce válečky Polini skladem a na můj dotaz, jestli mám dát Polini pryč a koupit radši origo variátor (přijde mi, že to dost točí a mám větší spotřebu), mi bylo řečeno, že by to byl krok zpět a že výměnou válečků a řemene by se mohli ty otáčky i spotřeba zlepšit. Tak uvidíme, až to na jaře vyměním :)
Naposledy upravil Sprite dne 14 srp 2013, 12:53, celkově upraveno 2
Uživatelský avatar
Sprite

100+
 
Reputace: 8
Příspěvky: 110
Registrován: 15 črc 2013, 18:52

Re: Yamaha Majesty 400

Příspěvekod Luca_69 » 14 srp 2013, 12:34

Tomiku to jsme si nikdy nevšiml... to musím zjistit. :-)

Sprite.. vybrace při rozjedu = zahumusená spojka.

škoda že je zkušenost nepřenositelná, by jsi měl s tím míň práce. :-) P.S. Já mám doma dobře schovaný variátor polini.. a fakt si ho montovat nebudu. Takže kdyby jsi chtěl..je ten můj k mání.

Prosím nezakládej dva příspěvky pod sebe. Pokud chceš něco dodat, použij editaci již vytvořeného příspěvku. Díky Kyblos
Naposledy upravil KYBLOS dne 14 srp 2013, 16:11, celkově upraveno 1
Důvod: Sloučeny dva příspěvky pod sebou
Honda SH 300
Zontes 350E
Uživatelský avatar
Luca_69

1500+
 
Reputace: 149
Příspěvky: 2146
Registrován: 02 zář 2007, 01:02
Bydliště: Dolní Počernice (Praha)
Skútr / moto: Honda SH 300 + Zontes 350E
Tuning / úpravy: jezdím

Re: Yamaha Majesty 400

Příspěvekod Sprite » 14 srp 2013, 12:49

Já Polini mám, takže druhý opravdu nechci :) Což nechápu, proč tam ten "starší" Ital dal zrovna Polini. Ale chtěl jsem koupit nový Malossi, nebo originál. A zatím mi všude řekli, že by to byla škoda, že Polini patří k nejkvalitnějším a že se často mění, když se poškodí právě originál. Tak nevím :? Asi v něm vyměním ty válečky až se bude měnit řemen a uvidím. Snad se ty otáčky i spotřeba skutečně zlepší.. Říkali, že originál by byl skutečně krok zpátky, ať to nedělám. A že Malossi a Polini je kvalitou srovnatelné, takže je zbytečné Polini vyhodit a kupovat Malossi.

Jinak s tím olejem jsem si vzpoměl, jak jsem nedávno byl v autoservise a zvyklý kontrolovat olej např. ráno před odjezdem, když je všechen steklý jsem jim říkal, že je ho tam o trošku nad MAXimem. A oni nastartovali auto, nechali ho asi minutu běžet (chvilku předtím jsem dojel, takže byl zahřátý), pak počkali cca 3 minuty a změřili. Bylo přesně. A prý se to měří takto. Nechat běžet chvilku motor a pak chvíli počkat až olej steče. Což byla pro mě taky novinka, protože na každém autě dřív jsem vždy měřil olej opravdu třeba po 12-ti hodinovém stání :) Takže z toho mi vyplývá, že asi má fakt každý servis (nebo každá automobilka) jiné metody jak měřit :D Protože u BMW mi to nikdy takto jak u Škodovky neměřili :D
Uživatelský avatar
Sprite

100+
 
Reputace: 8
Příspěvky: 110
Registrován: 15 črc 2013, 18:52

Re: Yamaha Majesty 400

Příspěvekod TUNER » 14 srp 2013, 13:20

Asi by jsi měl změnit servisáka.......ale ještě si počkam co se tady dozvíme za exkluzivity ))
Můj mazel je Škoda 130 - 1,8 T..........ostatní je druhořadý...:-D

Malaguti MAX 250ObrázekPiaggio X9 500ObrázekT-MaxObrázek
Uživatelský avatar
TUNER

2500+
 
Reputace: 202
Příspěvky: 3747
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Plzeň
Skútr / moto: Malaguti F12 50 + 250 - T-Max
Tuning / úpravy: F-12 50 - závoďák na okruhy - Phantom MAX do práce - T-Max pro radost :)

Re: Yamaha Majesty 400

Příspěvekod tomikm » 14 srp 2013, 13:47

Luca_69 píše:Tomiku to jsme si nikdy nevšiml... to musím zjistit. :-)

jo kamaráde, učíme se celý život :lol:
tomikm

250+
 
Reputace: 5
Příspěvky: 278
Registrován: 07 črc 2012, 16:14
Bydliště: Tábor

Re: Yamaha Majesty 400

Příspěvekod Sprite » 14 srp 2013, 14:00

TUNER: Už se nedozvíš nic :D Jen tlumočím mně sdělené informace ze servisů. Jelikož jsem normální uživatel a ne automechanik, tak mi nezbývá, než jim věřit. Je to jejich práce, tak stejně jako v mé práci lidé předpokládají, že vím, proč se to a to má dělat tak a tak, tak i já předpokládám a doufám, že vědí i oni, co dělají. :wink:

Spoustu lidí mi už říkalo, proč si např. olej u auta, nebo takové věci neměním doma? Že je to nejlepší. Opravdu ne. Když něčemu nerozumím, tak se do toho ne..ru. Dřív jsem sice měl snahu, si občas alespoň nějakou prkotinu jako vyměnit intercooler, seřídit bezrámová okna, dodělat originál parkovací senzory apod. dělat sám, ale čím jsem starší, tím míň mě baví ležet pod autem a dělat lidem z baráku divadlo. Nicméně do věcí kolem motoru a brzd bych se stejně nikdy nepustil.

Ne, že bych se o to vůbec nezajímal, občas si sice někde něco přečtu, s čím pak příjdu do servisu, že jsem někde něco vyčetl a oni mi řeknou, že na internet si každý napíše co chce a že moc čtu :D Taky už jsem pochopil, že takové lidi, co si něco vyčtou na netu a pak dělají chytráky tam "milují", takže už se to snažím neřešit a jezdím. A je pravda, že co jsem takto přestal řešit a prožívat auto, tak jsem i výrazně ušetřil, jelikož neměním věci jen tak preventivně, protože co kdyby (na základě vyčtených věcí z netu). Takže čím míň se toho snažím dozvědět a vyčíst, tím se mi víc ulevilo (co se auta týče), protože se plno věcí nedočtu, nevím o nich a tudíž je neřeším :wink: Smířil jsem se s tím, že ne každý může být zdatný automechanik a proto to radši dávám do servisu a nemám ani snahu se v tom šťourat a nadělat víc škody jak užitku. Beru to tak, že je to v jistém slova smyslu zbraň a nebudu riskovat, že abych ušetřil za servis, tak někde něco podělám a pak to třeba nezabrzdí :wink: takže se do toho skutečně nemontuju a dám to lidem, kteří na to mají nějakou školu a praxi. Jediné, co bych asi nikdy neudělal (kdyby nebyla jiná možnost), abych dal auto do jakéhokoliv značkového servisu v ČR. Když se občas doslechnu, jak tam fungují...

Když to tedy shrnu z mého pohledu, tak každý umíme něco jiného a pokud se mi podaří najít dobrý servis, tak nemám důvod jim to tam nedávat. Stejně tak nemám důvod jim nevěřit. Jen zkrátka ve věci těch olejů jsem si na to vzpoměl, že tam u 2 značek aut měl taky každý jiný způsob kontroly. Nechtěl jsem tu tím rozvířit dlouhosáhlou debatu o kvalitě servisů a o tom, jestli do servisů jezdit nebo ne.

A omlouvám se, že jsem se tak rozepsal. Asi zlozvyk z práce. :oops:
Uživatelský avatar
Sprite

100+
 
Reputace: 8
Příspěvky: 110
Registrován: 15 črc 2013, 18:52

Re: Yamaha Majesty 400

Příspěvekod Luca_69 » 14 srp 2013, 14:05

Sprite v pohodě.. přijeď a varec rozeberme vyčistíme odmastíme, zhodnotíme a zase složíme a vyzkoušíme. hlavně v klidu.

A to co ti to dělá je podle mne řemenem a možná k tomu napomáhá i kontrastka.
Honda SH 300
Zontes 350E
Uživatelský avatar
Luca_69

1500+
 
Reputace: 149
Příspěvky: 2146
Registrován: 02 zář 2007, 01:02
Bydliště: Dolní Počernice (Praha)
Skútr / moto: Honda SH 300 + Zontes 350E
Tuning / úpravy: jezdím

Re: Yamaha Majesty 400

Příspěvekod Sprite » 14 srp 2013, 14:17

Já jsem úplně v klidu :) Po tom, co jste mi na sraze řekli, že ten zvuk nemám řešit, že to nic neudělá, tak jsem vám věřil (taky nemám důvod nevěřit lidem, kteří o tom něco vědí) a jezdím. Jen jsem jel včera u nás do Olympie a vzpoměl jsem si, že kousek od tama je servis, kam vozíme Aprilii. Ale myslel jsem si, že tam dělají jen 50-ky. Tak jsem tam dojel, kluk ochotný to poslech a řekl, že těžko říct, ale on by to odhadl na řemen nebo válečky. Tak jsme pokecali i o tom Polini, mezi řečí jsem se ho zeptal na to měření oleje, pak mi řekl, že dělají všechny skůtry bez rozdílu obsahu a valil jsem dál domů. A jezdím denně pořád :) Jen se zhoršilo to třepání a skákání kolem 2tis otáček ve 2 lidech. Ale to budu řešit až tou výměnou řemene. Snad to do toho dalšího servisu vydrží. Nechce se mi teď, když to minulý týden bylo ve Scootlandu a řekli mi, že je vše OK a dalších 5tis km můžu v klidu jezdit, to týden na to dávat zase jinam :wink: Navíc jsem minulý týden koupil 2 přilby a přítelkyni bundu, dál novou přední pneu, platil jsem ten Scootland, týden předtím se platilo přihlášení na české doklady a týden předtím se skůtr kupoval. Takže už se mi opravdu ani nechce dávat další peníze v tak krátkém čase :D Teď toho bylo moc...

Ale beru Tě za slovo. Když si uděláme výlet do Prahy, ozvu se Ti :D
Uživatelský avatar
Sprite

100+
 
Reputace: 8
Příspěvky: 110
Registrován: 15 črc 2013, 18:52

Re: Yamaha Majesty 400

Příspěvekod Luca_69 » 14 srp 2013, 14:45

Ok v pohodě.. :-) už se těším .. a než to uděláme dáme si kafe a ženský pokecají..
Honda SH 300
Zontes 350E
Uživatelský avatar
Luca_69

1500+
 
Reputace: 149
Příspěvky: 2146
Registrován: 02 zář 2007, 01:02
Bydliště: Dolní Počernice (Praha)
Skútr / moto: Honda SH 300 + Zontes 350E
Tuning / úpravy: jezdím

Re: Yamaha Majesty 400

Příspěvekod Rex » 15 srp 2013, 18:13

tak borci :mrgreen: mám dotaz.
Tak jsem si to tu vymajestovával a jak jsem četl probíralo se to na dvěapůlách. Když jsem se vracel ze srazu, tak mi začala blikat hláška oleje. Kontrola náplní - vše v pořádku. Tak jsem dojel domů a provedl kontrolu opět¨. Olej zdá se všude v normě. Zatím jsem na majdině nevyjel, není čas.
Další, doufám že ne problém na který jsem na srazu zapomněl - stává se mi teď, že když chci vyjet , nastartuji, zahřeji motor tak dvě tři minuty a kdž přidám na plynu, motor jakoby zacuká a chcípne. Po opětovném nastartování a při přidání trochu zacukalá, ale hned se rozjdu a vše ostatní v pohodě.
Setkal se s tím někdo?
Jen podotýkám že varec je vyčištěný, válečky nové (jen 2500), řemen v normě. Spojka nové obložení (taky asi 2500), kontrastka je s otazníkem. Jinak co se týká motoru se spotřebou od 3,5 nahoru a to podle toho jestli ve dvou nebo sám.
Tak jen doufám že z toho nebudu :shock:
Rex

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 17
Registrován: 08 črc 2013, 15:23
Skútr / moto: Yamaha Majesty 06

Re: Yamaha Majesty 400

Příspěvekod tomikm » 15 srp 2013, 20:21

blikání oleje by měla být výměna. co se týče cukání a chcípnutí - mohlo by to být bohatou směsí a zahlcením při studeném motoru. Občas mi to udělá také, ale neřeším to. Pracuju s plynem tak, aby mi to nezdechlo.
tomikm

250+
 
Reputace: 5
Příspěvky: 278
Registrován: 07 črc 2012, 16:14
Bydliště: Tábor

Re: Yamaha Majesty 400

Příspěvekod janon » 15 srp 2013, 20:48

Znovu opakuji ohledene mereni hladiny oleje, u me original uzivatelske prirucky pro rok vyroby 2005 vyrobce jasne a citelne pise "merit nezasroubovanou merkou". Jak je to u jinych rocniku nevim, ale u rocniku 2005 (kod 5RU6) je to takhle.
bylo Honda Lead 100 najeto 40 000 km (ja 12 000)
bylo Yamaha Majesty 400 najeto 206 000 km (ja 136 000)
bylo Honda Silver Wing 600 najeto 110 000 km (ja 92 000)
nyní Yamaha T Max 560 najeto 27 000 km (ja 14000)
Uživatelský avatar
janon

2500+
 
Reputace: 195
Příspěvky: 2745
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Praha

Re: Yamaha Majesty 400

Příspěvekod crhy » 15 srp 2013, 20:57

[quote="Sprite"]Každopádně já mám při zašroubované přesně MAX, při vyšroubované kousek pod MAX, tak mi říkal, že je to fuk. Ať tak či onak, oleje je tam v obou případech dost. :wink:

Mám to úplně stejně, při zašroubované maximum, při odšroubované 2mm pod max. Takže tak akorát. :wink:
Ex: Majesty 400; X-max 250 ; PCX 150v3; Sixteen 125; Katana 50/70; 2x Babetta 210

Profil motorkáři: http://www.motorkari.cz/profil/?uid=253 ... ky&scr=300

Všeliké kvaltování toliko pro hovada dobré jest!
Uživatelský avatar
crhy

2500+
 
Reputace: 463
Příspěvky: 3240
Registrován: 29 kvě 2009, 20:13
Bydliště: Roudnicko
Skútr / moto: Honda SW-T400; Manet S.Maxi (1998)

PředchozíDalší

Zpět na Maxi skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků