Yamaha 500 T-max

Diskuze o skútrech nějvětších objemů.

Re: Yamaha 500 T-max

Příspěvekod eddie29 » 02 pro 2015, 09:51

Nene, v zadnym pripade si pujcovat nebudu. Zarekl jsem se. Delam v jedne nebankovní, kde mam na starosti auta a staci mi..
Jinak ja na tmaxovi uz nekolikrat jel a spis me prekvapila ta lehkost na to jak je to velky. Doma mam jeste jeden skutr, takze na rohliky by byla malagutka, stim se pocita. Asi jsem ji nemel mlade polepovat na ruzovou..
Bylo F15 TUNED,Teď už jenom DERBI GP1 a F12
Uživatelský avatar
eddie29

250+
 
Reputace: 18
Příspěvky: 291
Registrován: 01 lis 2010, 15:39
Skútr / moto: Bylo F15,F12/derbi gp1 125/teď Ymah fz8 a Xmax250

Re: Yamaha 500 T-max

Příspěvekod bouska.t » 02 pro 2015, 10:53

eddie29 píše:Bouse tu tvoji pobouchanou vranu uz nechci

co tim chel basnik rict? :-D dyt jde o krasny kousek z italie kde ho jezdil duchotce. V cr jeden majitel, jezdeno malo a jen za sucha... Co bys nechtel za 80 :-D
tgen tmax sraz uz nekdo dotahnete do konce
http://bouskat.rajce.idnes.cz/
http://bouskat.motorkari.cz
http://www.miros-nabytek.cz (Zde není moje tel. číslo)
T-max 2001 117 000 km
KTM 1050 Adventure 2016 98 000km
Uživatelský avatar
bouska.t

1000+
 
Reputace: 79
Příspěvky: 1425
Registrován: 06 úno 2011, 22:14
Bydliště: Brno-Černovice
Skútr / moto: KTM 1050 ADV-Yamaha, T-MAX

Re: Yamaha 500 T-max

Příspěvekod jaroslav.hanus » 02 pro 2015, 11:11

vzhledem k tomu,že mám zas otravovací,tak by mě dneska urgentně zajímalo,jakej závit má T-max na svíčce. je to 16ořech.a já se domnívám,že závit bude 10*1,25??????
Díky za odpověď
jaroslav.hanus

100+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 102
Registrován: 27 srp 2015, 10:20
Skútr / moto: PCX 125 2013,T-max 500 2008

Re: Yamaha 500 T-max

Příspěvekod bouska.t » 02 pro 2015, 11:18

sytice jsou zasunuty, a maji kolem sebe objimku. Ta ma na sobe malej sroubek. To je vsechno, zadny klice, nebo troubovani. Krizovej sroubovak. Teda karbec.... Strikacka nevim jestli nejaky ma...
http://bouskat.rajce.idnes.cz/
http://bouskat.motorkari.cz
http://www.miros-nabytek.cz (Zde není moje tel. číslo)
T-max 2001 117 000 km
KTM 1050 Adventure 2016 98 000km
Uživatelský avatar
bouska.t

1000+
 
Reputace: 79
Příspěvky: 1425
Registrován: 06 úno 2011, 22:14
Bydliště: Brno-Černovice
Skútr / moto: KTM 1050 ADV-Yamaha, T-MAX

Re: Yamaha 500 T-max

Příspěvekod jaroslav.hanus » 02 pro 2015, 19:51

Tak nejak jsem nepochopil,cos tim chtel rici.


Tak jsem dneska jeste kompletne rozebral varec.vsechny 4 pulremenice jsou funglovky,absolutne netknuty.vse se volne hybe.remen ma dle suplery 31,4mm.valecky maji 8g a maji v nejtensim miste 24,9mm je jich misto 8mi,12 ks.valecky ve veriatoru behaji na sucho.ale co me vcelku zarazilo a cemu ne zcela rozumim ,je smer otaceni remenu a jeho oznaceni sipkama.jde mi o to,jak se dle sipek ma otacet.po smeru hodinovych rucicek a nebo proti smeru ma smerovat sipka?ani v navodu to neni zcela zrejme.podle nej bych rekl,ze proti smeru,ale logika mi rika,ze po smeru,protoze po smeru pohybuju s motorem.

Diky predem za odpo
jaroslav.hanus

100+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 102
Registrován: 27 srp 2015, 10:20
Skútr / moto: PCX 125 2013,T-max 500 2008

Re: Yamaha 500 T-max

Příspěvekod crhy » 02 pro 2015, 20:03

Samozřejmě, že proti směru hodinových ručiček.
Ex: Majesty 400; X-max 250 ; PCX 150v3; Sixteen 125; Katana 50/70; 2x Babetta 210

Profil motorkáři: http://www.motorkari.cz/profil/?uid=253 ... ky&scr=300

Všeliké kvaltování toliko pro hovada dobré jest!
Uživatelský avatar
crhy

2500+
 
Reputace: 463
Příspěvky: 3240
Registrován: 29 kvě 2009, 20:13
Bydliště: Roudnicko
Skútr / moto: Honda SW-T400; Manet S.Maxi (1998)

Re: Yamaha 500 T-max

Příspěvekod Mr.Voza » 02 pro 2015, 20:29

proti smeru hodinek se remen toci v "normalnim" skutru, ale t-max ma variator na druhy strane, tzn. ze by se mel tocit po smeru, ne?

Odesláno z mobilu přes Forum Fiend. Tapatalk už fakt neee!
Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP
Uživatelský avatar
Mr.Voza

1000+
 
Reputace: 48
Příspěvky: 1271
Registrován: 05 říj 2011, 21:13
Bydliště: Chrudim
Skútr / moto: Aprilia SR50 tuned, Aprilia Leonardo 250 serie
Tuning / úpravy: Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP

Re: Yamaha 500 T-max

Příspěvekod crhy » 02 pro 2015, 20:48

Na druhý straně jako kde?
Ex: Majesty 400; X-max 250 ; PCX 150v3; Sixteen 125; Katana 50/70; 2x Babetta 210

Profil motorkáři: http://www.motorkari.cz/profil/?uid=253 ... ky&scr=300

Všeliké kvaltování toliko pro hovada dobré jest!
Uživatelský avatar
crhy

2500+
 
Reputace: 463
Příspěvky: 3240
Registrován: 29 kvě 2009, 20:13
Bydliště: Roudnicko
Skútr / moto: Honda SW-T400; Manet S.Maxi (1998)

Re: Yamaha 500 T-max

Příspěvekod jaroslav.hanus » 02 pro 2015, 20:50

Vetsina skutru ma varec na leve strane po smeru jizdy.t-max ho ma preci na prave strane a primo na motoru,ne na kyvce.
No prave to je to dilema.motorem mam predepsano tocit z prave strany motoru po smeru hodinovych rucicek.takze predpokladam,ze by se tak mel tocit i remen.ALE.dle obrazku v navodu by mel byt nasazen tak,ze sipky smeruji proti smeru a tak byl i nasazen od predchoziho majitele.logika mi rika opak.

PS 2crhy:stahni si navod,at vis do ceho jdes,kdyz si ho chces koupit.max je technicky a konstrukcne uplne jinej.hlavne ma varec na motoru,motor v ramu a ma jeste primarni a sekundarni retezovej prevod na kyvce,kam se taky leje prevodovej olej.atd atd atd atd.neni jako 90%skutru na trhu.
Naposledy upravil jaroslav.hanus dne 02 pro 2015, 20:56, celkově upraveno 1
jaroslav.hanus

100+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 102
Registrován: 27 srp 2015, 10:20
Skútr / moto: PCX 125 2013,T-max 500 2008

Re: Yamaha 500 T-max

Příspěvekod crhy » 02 pro 2015, 20:54

I kdyby byl varec na druhé straně, tak řemen má na té, co všechny ostatní skůtry.
Ex: Majesty 400; X-max 250 ; PCX 150v3; Sixteen 125; Katana 50/70; 2x Babetta 210

Profil motorkáři: http://www.motorkari.cz/profil/?uid=253 ... ky&scr=300

Všeliké kvaltování toliko pro hovada dobré jest!
Uživatelský avatar
crhy

2500+
 
Reputace: 463
Příspěvky: 3240
Registrován: 29 kvě 2009, 20:13
Bydliště: Roudnicko
Skútr / moto: Honda SW-T400; Manet S.Maxi (1998)

Re: Yamaha 500 T-max

Příspěvekod jaroslav.hanus » 02 pro 2015, 21:02

Rikam.vetsina skutru ma varec na kyvce na levem rameni a je to primarni prevod pro pohon kola.takze ma zadni kolo hnane primo od variatoru.
T-max ma primarni prevod z klikovky na varec,pres remen na vstupni hridel prevodovky(tohle je vse na prave strane motoru).prevodovka prochazi motorem a jeji vystupni hridel je hnaci kolo primarniho retezoveho prevodu.pak tam je jeste sekundarni retezovy prevod,ktera a az ten je hnaci prevod kola.to je leva strana motoru a kyvka.
jaroslav.hanus

100+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 102
Registrován: 27 srp 2015, 10:20
Skútr / moto: PCX 125 2013,T-max 500 2008

Re: Yamaha 500 T-max

Příspěvekod bouska.t » 02 pro 2015, 21:15

já to rozseknu... variátor na Tmaxu se točí ve směru hodinových ručiček... Nic méně, všechny varece co jsem viděl se točili tak že za vrch remene se pohyboval směrerm k variatoru. Jako že za vrch tahá, Na X9 se točí protisměru a na SW taky.

Joa Variátor je vedle pravé nohy...
http://bouskat.rajce.idnes.cz/
http://bouskat.motorkari.cz
http://www.miros-nabytek.cz (Zde není moje tel. číslo)
T-max 2001 117 000 km
KTM 1050 Adventure 2016 98 000km
Uživatelský avatar
bouska.t

1000+
 
Reputace: 79
Příspěvky: 1425
Registrován: 06 úno 2011, 22:14
Bydliště: Brno-Černovice
Skútr / moto: KTM 1050 ADV-Yamaha, T-MAX

Re: Yamaha 500 T-max

Příspěvekod jaroslav.hanus » 02 pro 2015, 21:26

Presne tak a tim padem by sipky na remenu mely smerovat po smeru otaceni varce a tim padem po smeru otaceni rucicek.

A ted se naskytla otazka.proc byl takto remen namontovan a zda to neni ta skryta zavada, se kterou se peru od samyho zacatku.
Jaky vliv by mohl mit otoceny remen?teoreticky zadny.

PS edit:PCXko ma varec vlevo a toci se proti smeru rucicek taky.a jestes neodpovedel na SZ:)
jaroslav.hanus

100+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 102
Registrován: 27 srp 2015, 10:20
Skútr / moto: PCX 125 2013,T-max 500 2008

Re: Yamaha 500 T-max

Příspěvekod dukon » 02 pro 2015, 21:38

Řemeny by měly být nasazeny šipkami po směru otáčení. Je to hlavně z důvodu konstrukce řemenu. Opačné nasazení nemá vliv na funkci jen na životnost. Toto se týká všech řemenů - variátorový, rozvodový apod.
Yamaha XP 500 ABS T-max 09
Minulost : Yamaha YP 125 ABS X-max 11
Minulost : Kymco Agility125 City 09
Uživatelský avatar
dukon

250+
 
Reputace: 25
Příspěvky: 401
Registrován: 09 črc 2012, 14:05
Bydliště: Valašsko
Skútr / moto: Yamaha T-max 09

Re: Yamaha 500 T-max

Příspěvekod scarabeo500 » 03 pro 2015, 07:54

Řemen by se na 100% měl točit tak aby skútr po přidání plynu jel dopředu :D
Uživatelský avatar
scarabeo500

250+
 
Reputace: 19
Příspěvky: 297
Registrován: 09 dub 2015, 07:08
Bydliště: okr. Třebíč
Skútr / moto: Scarabeo 500

PředchozíDalší

Zpět na Maxi skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 návštevníků

cron