Yamaha 500 T-max

Diskuze o skútrech nějvětších objemů.

Re: Yamaha 500 T-max

Příspěvekod jaroslav.hanus » 17 lis 2015, 15:02

když jsem měl type-r,tak mi to taky dělal.na okruhu mi lítaly i plameny z výfuku,ale to byla jiná situace a jiný podmínky.

při jízdě u koupi jsem si prostě takovýho chování naprosto nevšiml a není to první skůtr,který mám,takže bych si toho všiml,stejně jako jsem si toho všiml po předání.čteš si to špatně.najel jsem 30km ve městě i mimo,v poměru,tak 25/75.střílelo to i při koupi a tohle tu neřeším jako primární problém.primární problém je škubání motoru při plynulé jízdě a s tím souvisí,střílení do výfuku,plameny,ale bohužel i oba dva senzory,které ukazují chybu.
jaroslav.hanus

100+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 102
Registrován: 27 srp 2015, 10:20
Skútr / moto: PCX 125 2013,T-max 500 2008

Re: Yamaha 500 T-max

Příspěvekod bouska.t » 17 lis 2015, 16:07

Mé přeskočila vyyfukova vacka na tmaxu, motor nedržel ano volnoběh natož aby se mohl pohybovat. A napotkalo se to. Takže toho se bát nemusíš. Kvůli spojce musíš vypustit vodu a olej, sundat viko motoru, to na levé straně, na zapálivani ani rozvody nemusíš sahat. Z té části motoru vedou dva kabely. Jsou za levou stupačkou spolujezdce, pod tím plastem. Vedou z té elektroniky v tom vyku, je tam altik a zapálitvani, kdyz ti chceš sundat, musíš to rozpojit. Podívej se jestli to není blbe zapojeny. Zkus zavolat původnímu majitely, jak se k tomu vyjádři, ukrytá záhada...
http://bouskat.rajce.idnes.cz/
http://bouskat.motorkari.cz
http://www.miros-nabytek.cz (Zde není moje tel. číslo)
T-max 2001 117 000 km
KTM 1050 Adventure 2016 98 000km
Uživatelský avatar
bouska.t

1000+
 
Reputace: 79
Příspěvky: 1425
Registrován: 06 úno 2011, 22:14
Bydliště: Brno-Černovice
Skútr / moto: KTM 1050 ADV-Yamaha, T-MAX

Re: Yamaha 500 T-max

Příspěvekod jaroslav.hanus » 17 lis 2015, 16:26

původní majitel se k tomu postavil čelem a řekl,už tak jsem Vám slevil dost.a bazar,ve které jsem to kupoval řekl,podepsal jste smlouvu,že kupujete motocykl ve stavu,se kterým jste byl seznámen.takže v obou případech 0.

dobíjet to dobíjí,takže asi zapojený to bude dobře.kouknu pod ten plast večer,ale moc bych na to nesázel.zkusil jsem to teď nastartovat,zda se objeví závada znovu.nechal jsem to běžet asi 2minuty.pak jsem se dostal na diagnostiku a žádnou závadu už naukázal.takže je to pátrání zas na slepo.jsem tam,kde jsem byl.zkusím večer projet a dám report.už nevím kam hrábnout.
jaroslav.hanus

100+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 102
Registrován: 27 srp 2015, 10:20
Skútr / moto: PCX 125 2013,T-max 500 2008

Re: Yamaha 500 T-max

Příspěvekod bouska.t » 17 lis 2015, 17:33

Ono prave to dobíjením je spojeny s polohou kliky. Kdyz to řekli ze nebyla nalezena, tipoval bych ze je chyba nekde po cestě.
http://bouskat.rajce.idnes.cz/
http://bouskat.motorkari.cz
http://www.miros-nabytek.cz (Zde není moje tel. číslo)
T-max 2001 117 000 km
KTM 1050 Adventure 2016 98 000km
Uživatelský avatar
bouska.t

1000+
 
Reputace: 79
Příspěvky: 1425
Registrován: 06 úno 2011, 22:14
Bydliště: Brno-Černovice
Skútr / moto: KTM 1050 ADV-Yamaha, T-MAX

Re: Yamaha 500 T-max

Příspěvekod jaroslav.hanus » 17 lis 2015, 18:04

to máš pravdu.jenže si dovolím oponovat.v diagnostickym modu mi to hlásí napětí baterie 11,5V,při startování 9,2V,ale když nastartuju a nechám běžet motor,tak po chvilce vypnu a na baterii je 12,1V.takže to dobíjí.a napětí klesá,čím dýl mám diagnostický mod zapnutý a tím pádem i poziční světla a přístrojovku.

jdu to opatrně projet.je tu mokro.

Edit:tak jsem najel asi 2km,strašně to klouže a musí to být vážně hodně velká citovka na plynovou rukojeť.několikrát jsem za něj vzal a bohužel hrabal jsem.chyba se už neukázala ani jedna.motor se zdá,že jde plynule,rychlost bez problémů udržitelná a asi neškube.ale podmínky,které jsou dnes se téměř rovnají těm,kdy jsem se na ní svezl.takže závěr asi nechám na den testování.

je možný,že by škubala za sucha a za mokra ne?a nemohlo to být způsobeno jen tím,že měla chybové hlášení a třeba se přepínala to nouzovýho režimu?ale proč poškubávala nepravidelně?vypadá to,že mám haluze a nebo měl,nebo dokonce trpím placebo efektem,kdy se motorka opravila sama,jen vyresetováním závad(chybových hlášení).

PS:nebyl by někdo,kdo ho vlastní,ochotnej se přijet podívat a projet ho?porovnat s jeho vlastním strojem?
jaroslav.hanus

100+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 102
Registrován: 27 srp 2015, 10:20
Skútr / moto: PCX 125 2013,T-max 500 2008

Re: Yamaha 500 T-max

Příspěvekod krizik1 » 17 lis 2015, 18:51

Naprosto bez legrace. Smím se zeptat proč jsi takovou lundru kupoval? Byla rozhodující barva, cena, značka ........?
http://krizik1.rajce.idnes.cz/ http://www.parabellum.cz/ Aprilia Atlantic 500,PGO Comet 50 2T,Kingway Varadero 79 4T
Uživatelský avatar
krizik1

Moderátor
 
Reputace: 827
Příspěvky: 2314
Registrován: 22 srp 2010, 08:22
Bydliště: Květnice tel.:732402041
Skútr / moto: Aprilia Scarabeo 200

Re: Yamaha 500 T-max

Příspěvekod bouska.t » 17 lis 2015, 19:02

odkud jsi??
http://bouskat.rajce.idnes.cz/
http://bouskat.motorkari.cz
http://www.miros-nabytek.cz (Zde není moje tel. číslo)
T-max 2001 117 000 km
KTM 1050 Adventure 2016 98 000km
Uživatelský avatar
bouska.t

1000+
 
Reputace: 79
Příspěvky: 1425
Registrován: 06 úno 2011, 22:14
Bydliště: Brno-Černovice
Skútr / moto: KTM 1050 ADV-Yamaha, T-MAX

Re: Yamaha 500 T-max

Příspěvekod jaroslav.hanus » 17 lis 2015, 19:22

přesně jsem věděl,že nějakej rejpal se najde.barva mě nezajímá,protože se mi líbí stříbrná,titanová a bílá.tohle není ani jedno z toho.

kdyby to mělo nějaké takovéhle projevy,tak to rozhodně nekoupím.

cena byla solidní a ještě z ní slevil.s opravama jsem počítal,to je jako u auta,když se kupuje starší.takže nerozhodující,nepodstatné.

značka yamaha mě zajímá a jejich motory.a obliba tohohle modelu.jeden z nejlepších motorů,jedinečná konstrukce stroje,jedinečné jízdní vlastnosti,dá se na něm cestovat i ve dvou delší trasy po ČR atd. no je toho spousta.a jestli si myslíš,že mě od něj odradí nějaká investice,tak na to zapomeň.to ani náhodou.je to MŮJ MAZEL :lol: .a něco takovýho,jako jsou oděrky a praskliny na plastech,nebo teďka zlobivý motor, mě nezastaví.všechno se dá přelakovat,plasty svařit a opravit.tak Maxe nenazývej lundrou prosím.navíc 40t km je hranice,která mi říká,že neám spoléhat,ale radeji se podívat a to mě vyhovuje.rád se v něčem šťourám,když vidím potom výsledek.a to je to,proč jsem koupil zrovna tenhle kus.

PS:nezlob se na mě,ale to je jako by ses mě zeptal na to,proč jsem si kdysi koupil Hondu civic Type-r a nacpal do ní tolik,kolik jsem do ní dal za dobu co jsem jí měl a nebylo to zrovna málo.nebo proč jsem si koupil blbýho skůtra,ať je jakej je,když jsem si za ty prachy mohl koupit solidní mašinu(což slýchám neustále od všech),nebo proč jsem opravoval PCXko tak,že mě oprava vyšla na 1/3 ceny novýho modelu.je to prostě moje srdcová záležitost. :D


2Bouska.t : už jsme to tu řešily,že jsem z Plzně :lol: , takže bohužel pro tebe dost z ruky.
jaroslav.hanus

100+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 102
Registrován: 27 srp 2015, 10:20
Skútr / moto: PCX 125 2013,T-max 500 2008

Re: Yamaha 500 T-max

Příspěvekod Nielm » 17 lis 2015, 20:08

Jen poznámka. Není možné, že se Ti u některého z čidel nebo zapalovací cívky objevuje "studený spoj" pouze při zahřátí oněch komponentů?
Ono by se to mohlo projevovat přesně takto. Kdysi jsem měl něco podobného na autě. Za studená šlapalo super, jak se zahřálo tak nejelo. Musel jsem měnit zapalovací cívku, která za tepla vykazovala vadu (při zahřátí se zahřála a kontakty se rozpojily).
Honda PCX 125 2015 (hnědá perleť)
Babetta 210, ročník 1984, 16tis km
Uživatelský avatar
Nielm

100+
 
Reputace: 7
Příspěvky: 184
Registrován: 20 kvě 2015, 11:32
Bydliště: Moravskoslezský kraj
Skútr / moto: Honda PCX 125ccm (2015)
Tuning / úpravy: Topcase Kappa K37N s opěrkou; Tucano Urbano Termoscud

Re: Yamaha 500 T-max

Příspěvekod krizik1 » 17 lis 2015, 21:01

Moje úvodní slova "naprosto bez legrace" měla býti dostatečným upozorněním, že nechci rejpat. Stačilo prostě napsat, že se se ve věcech rád hrabeš. nic víc nic míň.
http://krizik1.rajce.idnes.cz/ http://www.parabellum.cz/ Aprilia Atlantic 500,PGO Comet 50 2T,Kingway Varadero 79 4T
Uživatelský avatar
krizik1

Moderátor
 
Reputace: 827
Příspěvky: 2314
Registrován: 22 srp 2010, 08:22
Bydliště: Květnice tel.:732402041
Skútr / moto: Aprilia Scarabeo 200

Re: Yamaha 500 T-max

Příspěvekod jaroslav.hanus » 17 lis 2015, 21:38

2krizik:v pohodě,ale prostě mi tak přišlo to vysvětlit.neurážim se a ani mě to nenaštvalo,neboj :D .

2Nielm:je to možný.jeden kabel od senzoru natočení škrtící klapky je přeci napájen.byl na něm napájen ještě jeden kabel,kterej se opíral o rám,ten už jsem ale odstranil,ale je pravda,že i přes zkrácení kabílku je napájen zpátky na trochu zoxidovaný drát.no nevim.
jenže to by se neprohřálo za 2km,jako při prvním testování,kdy byl kabel odpájen a přepájen znovu.tohle bylo druhé testování,po smazání závad v diag.modu .

-- 18 lis 2015, 05:58 --

otázečka: v kolika ot/min se Vám Maxíci rozjíždějí a kolik otáček máte v cca 30kmh?
jaroslav.hanus

100+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 102
Registrován: 27 srp 2015, 10:20
Skútr / moto: PCX 125 2013,T-max 500 2008

Re: Yamaha 500 T-max

Příspěvekod zdeny65 » 18 lis 2015, 08:38

Jak psal Nielm.Hele,kámoš měl problém na čtyřkolce.Když stála na slunci chytala,jezdila.Když ne,tak to byla katastrofa,něco jako u Tebe.Jiskru to házelo,pak zase ne.Tak se měnila cívka,nic.Tak se šlo na zapalko,taky nic.Nakonec jsme to už oba bez nervů naložili a hodili k jednomu maníkovi.Ten se v tom moc nehrabal a vyměnil CDI a bylo po problémech.Tak třeba tohle může být ten samý případ.
zdeny65

250+
 
Reputace: 46
Příspěvky: 399
Registrován: 31 črc 2015, 19:44
Bydliště: Starý Vestec
Skútr / moto: Bylo-klasika,Yamaha Majesty 400,možná FJR 1300
Tuning / úpravy: CNC páčky,vestavěný systém nabíjení,nově laděný zadní tlumiče pérování,tankvak

Re: Yamaha 500 T-max

Příspěvekod scarabeo500 » 18 lis 2015, 09:23

Možná jsem to přehlídl, ale co diagnostika v nějakém solidním servisu? Podle popisu toho jak se motor chová by přece musela závadu odhalit. Nevím jak je pro Tebe servis logisticky a cenově dostupný, ale asi se tomu nevyhneš. Na koupi takového stroje musí být člověk velký optimista. To asi bylo vítězství touhy nad rozumem.
Jinak velmi cením, že jdeš s kůží na trh a dělíš se tady o zkušenosti. Pokračuj a držím palce!
Uživatelský avatar
scarabeo500

250+
 
Reputace: 19
Příspěvky: 297
Registrován: 09 dub 2015, 07:08
Bydliště: okr. Třebíč
Skútr / moto: Scarabeo 500

Re: Yamaha 500 T-max

Příspěvekod jaroslav.hanus » 18 lis 2015, 11:40

nemám co tajit.kupoval jsem ho v nedobrém stavu za solidní cenu a nestydím se za to.naopak jsem hrdej majitel mazlíka,protože vím co mám a ty zkušenosti hned na začátku jsou k nezaplacení.logisticky v dnešním ročním období je servis celý světelný roky,finančně to neřešim.jen je mi jasný,že na yamahu není nic za hubičku.v Plzni nevím jestli je nějakej maník,kterej by byl schopnej a ochotnej to napíchnout.já jsem se teďka spolehnul na to,že mi diagnostickej mod na maxovi nepíše žádnou závadu.takže teďka už jen doštělovat ventily a škrtící klapky.
po včerejšku jsem nemohl spát z toho,že jsem ho pořádně nevyzkoušel,tak jsem se ve 3ráno sebral a šel jezdit.silnice suchá,i když silný vítr.no zjistil jsem,že to cukání se děje hlavně v otáčkách kolem rozjezdu,tj.2500ot/min rychlost kolem 30kmh právě.když jsem jel plynule 50kmh,tak po cukání ani známky,jen z kopce,kde jsem musel ubrat plyn a dostal se s otáčkama zase na těch propastných 2500ot/min.ani při jiných rychlostech se mi to neděje pokud neuberu plyn na 2500otmin.takže jsem po dnešní noci bez spánku na začátku u variátoru.byť vypadá,že je ok a všechny rozměry jsou ok,tak si myslím,že na něm něco není v pořádku.proto jsem se i tady ptal,při kolika otáčkách se Vám rozjíždí.vím,že mám měněnej varoš za Polini,ale asi mi dělájí tenhleten problém válečky a jejich hmotnost.nejsem si tím ale jistý.mohlo by to dělat již zmíněný problém?
jaroslav.hanus

100+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 102
Registrován: 27 srp 2015, 10:20
Skútr / moto: PCX 125 2013,T-max 500 2008

Re: Yamaha 500 T-max

Příspěvekod Nielm » 18 lis 2015, 12:27

Já jsem spíše mířil na samotné čidla/cívku, která mají určitou charakteristiku (většinou měříš odpor nebo napětí). Je třeba prověřit jak se chovají při různých podmínkách (teplo, zima). O nějakém zbastleném by-passu ani nemluvím. Je třeba to dát do origo stavu, ani nevíš co tím autor chtěl pořešit, což je vždy problém.
Ohledně variátoru, tam bych sundal kryt a na stojanu prověřil jak se chová při přidávání plynu. Jsou změny převodů plynulé (chod řemene) nebo dochází k nějakým nepravidelným změnám? Vím, že to nebude při zatížení, ale i tak bys mohl vidět nějaké odchylky v chodu.
Co se týče diagnostiky, neexistuje i na moto kabel a soft jak lze načíst u aut? Na auto jsem si přes aliexpress koupil kabel s redukci a jsem schopen si dělat diag doma. Na moto nemám zkušenost, ale zřejmě i zde funguje podobná možnost (můj předpoklad, ale třeba se mýlím).

Odesláno z mého GT-I8190 pomocí Tapatalk
Honda PCX 125 2015 (hnědá perleť)
Babetta 210, ročník 1984, 16tis km
Uživatelský avatar
Nielm

100+
 
Reputace: 7
Příspěvky: 184
Registrován: 20 kvě 2015, 11:32
Bydliště: Moravskoslezský kraj
Skútr / moto: Honda PCX 125ccm (2015)
Tuning / úpravy: Topcase Kappa K37N s opěrkou; Tucano Urbano Termoscud

PředchozíDalší

Zpět na Maxi skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 15 návštevníků

cron