Diskuze o skútrech nějvětších objemů.
09 lis 2015, 09:54
No je to u tvého profilu,tak jsem měl za to,že si ho skenoval,jak kdysi já na X-max 250
09 lis 2015, 12:10
ferry13 píše:jaroslav.hanus to ti dělá takový problém se registrovat ? Když něco potřebuješ,tak je to přece jedno (v případě že to nepožaduje informace které nejsem ochoten sdělit) a navíc potom se lidi diví,že moto které je někde na prodej nemá dohledatelnou historii.Motorkáři.cz nejsou jen o motorkách,ale i o skůtrech a pochopitelně o manuálech
V tom případě proč jses registroval tady ?
samozřejmě mi to problém nedělá.jenže většinou existuje alternativa,která se dá stáhnout i bez jakékoliv registrace.tak proč si pamatovat miliony hesel a nebo používat jen jedno(což vzhledem k bezpečnosti není dobré).
a proč jsem se registroval tady?protože mám už dva skůtry a sem tam bych potřeboval radu,teda hlavně s Maximem.s PCXem jsem si zatím rady vždycky věděl.
zdeny65 píše:Jaroslav.hanus:pro tyhle případy je ideální úderový povolovák-někdo říká též šroubovák.
jojo,celý víkend jsem rázový úderový šroubovák sháněl a nesehnal.nikde ho nemají.v obchodech,které jsou běžně otevřeny o víkendu teda.stejně nevím jestli pomůže,protože se mi zdá,že se to pod tlakem na šroub celý to víčko prohýbá.tak nevim jestli to není slepý a třeba ta puklička nejde sundat u tohohle modelu.nevim.zkusim někdy v týdnu sundat celej bok motoru,abych se dostal na ten varoš.
PS:holt jsem lama s Maxem,ale naučit se to musim.díky za manuál oběma,měl jsem tenhle v angličtině a ne všechny věci mi byly jasné.tenhle je v CZ,takže super.
11 lis 2015, 02:45
tak rázový šroubovák jsem sehnal ve speciálce s nářadím od firmy yato.povedlo se i po dlouhých obštrukcích sundat ty bláznivý šrouby,ale musim koupit nový,zničil jsem jim hlavy
.odkrytoval celej bok a zjistil jsem,že na svazku k polohovýmu senzoru plynu na žlutej kabel je připájenej prasácky ještě jeden hnědej,kterej se mi opíral o rám a vlastně nikam nevede.neví někdo k čemu tam ten žlutej drát je? a nemůže to kvůli němu dělat tu neplechu s cukáním.že když se dotýká ten drát o kostru,tak tím indikuje jinou polohu plynové rukojeti a tím třeba bude přidávat a nebo ubírat,jak mu to jen přijde?nemůžu to vyzkoušet do konce týdne,ale hlodá mě to docela fest.díky za reakce.
16 lis 2015, 08:32
tak o víkendu vyměněny obě svíčky,na obou byl odtrh 0,9 místo 0,7-0,8mm,nové jsou ok 0,8mm.odpájen kabel na senzoru plynu a propájeno zpět.Projev motoru se zlepšil,ale začlo to střílet neskutečně do výfuku při rychlém ubrání plynu a bohužel,čeho jsem si všiml večer,z výfuku lítaj plameny cca 12-15cm dlouhé.cukání neustalo,když udržuji stejnou rychlost.nejmarkantnější je to cca při 40kmh.dál jsem nezkoušel.najeto 2,3km ve městě.takže Maxim zřejmě pojede do servisu na plaťáku,protože je nemocnej a nehodlám zničit motor.spojku dělal předchozí majitel a variátor s řemenem vypadá,že je taky měněnej,protože řemen má 31,4mm.tlaky v motoru bez přístroje změřit neumim a přístroj nemám a navíc chci zkusit,aby mi seřídili ty klapky.
PS:koukali jste někdy na diagnostiku motoru přes přístrojovku?mohl by někdo postnout co kterej kod znamená a jak má bejt nastavenej?protože v servisním manuálu není ani zmínka a já anglicky neumím,abych tomu rozumněl.díky
16 lis 2015, 09:05
Jen k tý diagnostice.Jsem tak trochu rejpal,rád si dělám taky dost věcí,ale na diagnostiku na palubce si netroufám.
16 lis 2015, 09:25
jasně,ale třeba by mi to dokázalo něco poradit.nějak nakopnout,protože jsem vyloučil snad všechno.spojku dělal předchozí majitel,varoš vypadá taky ve všech tolerancích,palivový čerpadlo to snad dělat nemůže,protože neztrácí dech při plnym knedlíku a svíčky jsou taky funglovky.chlazení funguje dobře a v systému mám dostatek napětí,dobíjí to a baterka není hynt.senzor plynu jsem taky přepájel,aby i tohle fungovalo jak má ( do dneška nechápu o co se na něm pokoušel předchozí majitel s tím kabílkem ) . jenže servis yamaha je dost daleko,abych tam na tom zajel a mrkli na to.takže snad jediný co mi zbějvá je,změřit tlaky motoru,což bez kompresiometru nedám,seřídit klapky,klapky taky sám nedám a ventily,ty bych nastavit i mohl a uměl,ale to už radši nechám servisu.
asi jim to dám na kompletní servis s tím,co to dělá.a ať se s tím trápí.jen jim řeknu co jsem na tom dělal já a hotovo.pokud s tím někdo neporadí.
16 lis 2015, 10:32
V servisním manualu to je nakonci ů v elektronice. Nejde pustit ručně. Pustí se sama až bude nějaká chyba. V manualu jsou to takový ty vlnovky. To říká intervalu blikani kontrolek.podle toho zjistíš co a jak
16 lis 2015, 10:41
dle jůtrubky ji lze spustit i ručně.
děkuji za nakopnutí.hledám už od rána a teď jsem projížděl od konce.našel jsem to v záložce fuel injection system 8-38.
bouska.t píše:....V manualu jsou to takový ty vlnovky. To říká intervalu blikani kontrolek.podle toho zjistíš co a jak
tak tohle jsem nějak nepobral.
promiň
16 lis 2015, 12:17
Až du doma poslu ti screen toho co myslím ů. Nevo kdyz si stáhneš servisní manuál na tmaxe 2001 tak to co myslím je na straně 380-381. Jsou to ty grafy blikání, abys věděl co hledat v tom svem manualu
16 lis 2015, 13:10
já v manuálu,žádný grafy s impulsama nemám.našel jsem jen manuál pro XP500A.
PS:já už se z týhle motorky snad zblázním.
nic nejde jak by mělo,ani ten motor.a nezlobte se,ale nemyslím si,že by rozhozený klapky měli vliv na libovolné škubání motoru v cca 3000otmin a cca 40kmh,střílení do výfuku a plamenů z něj.tam asi bude jiná chybička.jenže jaká?to by mělo vliv jen na tah snad,ne?
16 lis 2015, 13:35
V googlu si přelož stránky 334 -370, myslím si že to se týká právě te diagnostiky. Nedává ti to vědět blikáním, ale cislama. Zkus to přeložit a Uvidíš. Italsky neumím ale piste se tam něco otom ze držet reset a select a do toho zapnout zapalovani. Str. 338 dole...
17 lis 2015, 09:13
Jaroslav:Jak jsem to pročítal zpět,tak ještě máš výfuk v háji.Tam bych asi začal,zcela určitě,i když to třeba předtím jezdilo.Sice nemusíš hned,ale rozhodně je to zralý na výměnu.Už jen kvůli tomu,aby se to celý tak nějak sladilo.Výfuk napadený tuzingem dokáže kolikrát víc uškodit,jak zvýšit výkon.
Tak nějak jsem pochopil,že jsi to koupil ve špatným stavu.Začalo to blbnout při koupi,nebo až po?
V principu,jestli to jezdilo,tak se najednou zničehož nic nerozhodí klapky.Takový závady typu z čistýho nebe blesk obvykle bývají mnohem jednodušší.Na motoru je pověšených pár čidel-snímačů.Nastopro tam bude na šktící klapku,poloha klikovky,snímač teploty vzduchu a vačky.To samý co je v novějších motorech u aut.Jedinej problém je v tom,že kupovat všechny postupně a realizovat systém pokusu a omylu v tomhle případě vychází draho.Tady je opravdu namístě normální servis.
17 lis 2015, 11:38
Dovolím si trochu oponovat... Tmax má starej motor, i 530ka. Motor se nezměnil od dob karburátorů. Snímač polohy vačky nemá, polohu klky si zjisti prez zapalování. Nic mene funkčnost čidla na klapky si můžeš proměřit, vše je v tom manualu. Můžeš jeste změřit lambdu a váhu zduchu.
17 lis 2015, 14:10
byl ve špatným stavu,ale choval se normálně při koupi za studena i za tepla až na to střílení do výfuku a jednou,že chcípnul motor.navíc,když jsem na něm jel,tak zadní guma měla plošku na středu jako blázen a po předání je guma kulatá,i když boky gum mají sotva 1,6mm,tak střed gumy má 3mm.bývalý majitel na něm najel ještě v den předání 38km kvůli přepisu a evidenčce.já ho převzal a jel předpisovou a plynulou(žádná prudká akcelerace ani decelerace) rychlostí domů (pán jezdil jako prase) a po ohřátí motoru to začlo poškubávat,plynulá jízda s Maxem prostě nehrozila,ne jako před koupí.výfuk byl katastrofální.ten jsem dal vcelku dohromady.napojil jsem ho už od spojení dvou trubek do jednoho průměru až k tlumiči.tak ,jak by to mělo být.tlumič je tam od Giannelli.
přelouskal jsem ten návod.a podle toho co mi diagnostika píše,tak:
1:motor má špatný rozsah škrtících klapek , konkrétně od 16 do 104 (min je 15-16 a max je 97-102)
2:baterie má jen 11,5V při 9°C
3:chyba č.12 :žádný normální signál ze senzoru polohy klikové hřídele
4:chyba č.15 :snímač polohy škrtící klapky : otevřený nebo zkrat (což by vysvětlovalo,že se moc otvírá a ten prasácky napájenen hnědej kabílek,kterej se mi opíral o rám,ten je už odstraněn,ale stále nechápu k čemu tam byl napájenej)
Dle popisu těchto závad si troufám říct,že se bývalý majitel hrabal nejen ve spojce,ale i v rozvodech motoru (teda pokud se nemusí sundat,aby se dostal na spojku,ale to pochybuju).závada polohy klikovky by vysvětlovala i nepravidelný chod motoru,střílení do výfuku a samozřejmě i ty plameny z výfuku.takže další ježdění nehrozí,protože rozvody budou posunuty o zub k výfukovým ventilům a to se můžu modlit,aby ty ventily nebyly nakopnutý a nemusel jsem měnit ještě je.teď z hlavy nevím kdy se rozvody mění,ale možná je i na ně čas.
17 lis 2015, 14:48
Před pár lety mi otec kamaráda ukazoval na své staré Jawe 500 jak mu lítají plameny z výfuků. Prostě otevřel sytíč a přidal a zavřel plyn několikrát za sebou, nespálená směs prostě dohořívala ve výfuku a lítaly mu plameny dobrých 25 centimetrů a střílelo to. Měl otevřené výfuky a zvukový projev byl úchvatný. Měli jsem z toho srandu. Podotýkám že měl motorku v perfektním stavu a všecko seřízené jak má být, jezdil na ní každý den do práce. Myslím že to bylo jen bohatostí směsi. Mě taky občas střílela Honda když jsem ubral prudce plyn.
Nicméně pochybuju že když si na tom normálně jel a teď to najednou střílí, že by byl přeskočený rozvodový řetěz.