Diskuze o skútrech nějvětších objemů.
Odeslat odpověď

Re: Yamaha 500 T-max

20 říj 2015, 20:11

:evil: OMG!!! nestraš!!!! to jsou moje nejhorší můry...

Re: Yamaha 500 T-max

22 říj 2015, 14:58

Kdyby někdo potřeboval, našel jsem manuály.....některý sice v azbuce, ale obrázky tam jsou :-)

http://www.tmaxclub.ru/wiki/?page=%D0%9 ... vision=124

Re: Yamaha 500 T-max

22 říj 2015, 20:39

Servisní a uživatelský manuáli jsou na motorkářích.

Re: Yamaha 500 T-max

25 říj 2015, 20:03

Zdravím, 8)
v úterý si pojedu pro T-maxe 2009, koupený v ČR, takže původ i veškerá dokumentace je jasná. Protože s tímto strojem nemám žádné zkušenosti (nepočítám pročtených 55 stran tohodle vlákna :D ), je něco, na co bych se měl zaměřit a dát si bacha? V minulosti jsem měl Aprilku SR Ditech 70 ccm a pak 5 let Derbi GP1 250i, ale tohle je prostě úplně jinej level, jak velikostně, tak hmotnostně, tak i technikou.
Nejsem žádnej mladej puberťák, motorky mám už cca 20 let, takže prohlídka stroje (případné známky havárie apod.) a prozkoušení je jasná věc, ale spíš mi jde o specifikum tohodle stroje, na co se zaměřit. Třeba jsem si všimnul na youtube na hodně videích, že tachometr se "chytí" až po několika sekundách, takže tohle nejspíš závada není. Jsou tam ještě další nějaký podobný "mouchy"?
Sytič max předpokládám nemá, takže jízda domů (čeká mě 400 km!!!) by snad měla být v pohodě a nemělo by mě nic zaskočit.
Díky :wink:

Re: Yamaha 500 T-max

26 říj 2015, 08:08

Hlavně si zkontroluj a dofoukni,jestli bude potřeba pneumatiky!STUDENÝ!
Po zahřátí by se Ti nemělo točit zadní kolo.Každej píše,že to má jinak,ale točit se při volnoběhu nemá,snad jen minimálně se posouvat.Ale ani to radši ne.Zkontroluj přední tlumiče.Jestli to při vracení bude poskakovat,tak tam nebude olej.
Jednoduchý způsob,jak zjistíš špatný tlumiče.Přejeď rukou přez vzorek obou pneu.Nesmíš ucítit ostrý hrany,zachytit se o ně.
Jinak vcelku nic bez rozebrání nezjistíš.Tak šťastnou ruku a jízdu :D

Re: Yamaha 500 T-max

26 říj 2015, 12:30

Nechci být za rýpala, ale ostré hrany nejsou v žádném případě známkou vadných tlumičů.
Vadné tlumiče dělají tzv plošky po obvodě a způsobují větší "odskakování" na nerovnostech v náklonu.
Zmíněné "ostré hrany" které cítíš, když běhoun vezmeš "proti srsti", jsou kvůli zatížení pneumatiky. To je velmi jednoduché dosáhnout - vem si nosnost stroje a proti tomu postav svou váhu, oblečení, zavazadla a popřípadě batůžek a budeš skoro jistě přes...
To je přesně můj případ - většinou ve dvou a ještě nějaký náklad a je to.

Re: Yamaha 500 T-max

26 říj 2015, 13:23

Kam pro to jedeš? Soukromý prodej nebo nějaká firma? Že by ti někdo z toho okolí mohl pomoct...

Re: Yamaha 500 T-max

26 říj 2015, 19:17

zdeny65: díky za pár postřehů... Má to najeto poctivých 10,5 tis km, takže tlumiče by ještě měly být ok, ale samozřejmě po kluzácích prstama přejedu, jestli nejsou mastný. K tomu tlaku pneu - kolik má MAXík dle manuálu mít? Předpokládám, že pod sedlem nebo v úložným prostoru by nějaká nálepka s hodnotou tlaku být mohla, ale pro jistotu se ptám...
Trabuk: je to soukromý prodej, jedu do Ústí n.L., budu tam v poledne, abych se nějak pokud možno ještě za světla vrátil domů, takže tou dobou jsou všichni v práci nebo ve škole, takže s tou prohlídkou se budu muset spolehnout sám na sebe, ale tak nejsem začátečník, pár motorek mi už prošlo rukama, tak snad to dopadne dobře. Ale díky za snahu :-)

Re: Yamaha 500 T-max

26 říj 2015, 19:29

Tmax má 2,1 ve předu a 2,3 vzadu, pro sportovní jízdu 2,3 a 2,5. Jinak k tomu kolu.... na temaxu se z 90% případů točí :-)!! Nelekej se vysoké mechanické hlučnosti motoru, to je normální projev. Tmax nikam netahá když pustíš řídítka.

Re: Yamaha 500 T-max

26 říj 2015, 19:36

není to spíš naopak? Čím sportovnější jízda, tím nižší tlak. Na velké motorce (Ducati) mám v manuálu 2,2 předek, 2,3 zadek, ale na okruhu dáváme 2,1 předek a 1,9 zadek, protože když jedeš kudlu, tak velkým namáháním a třením gumy se guma tak ohřeje, až v extrému modrá a samozřejmě se hodně rozpálí, tzn. vzduch vevnitř se daleko víc rozpíná, než při jízdě "na kochačku".
Když jsem měl Derbi 250, tak tam se nepatrně taky zadní kolo pootáčelo. Motor šel vcelku pěkně potichu, ale strašně tam hrkala suchá spojka a válečky ve variátoru taky pořádně. takže Max bude určitě tišší :D

Re: Yamaha 500 T-max

26 říj 2015, 19:45

no když jdeš na okruh tak máš dávat míň. Lidi co psali manuál nepočítali že s tím půjdeš na okruh. Je to tam napsaný, tak to foukám. Nic méně mezi těmato dvouma tlakama poznám rozdíl... na silnici

Re: Yamaha 500 T-max

27 říj 2015, 07:15

TomRaptor:Nechci se nějak dohadovat,ale poprvý byla přední guma naskákaná na malým prckovi.Předky byly v háji.Na majdě předek na břitvu,tlumiče takřka bez oleje.Zadní guma na majdě na tom není ještě tak špatně,ale opět čeká výměna,repas by stál pomalu to co nový.
Na autě je to totéž.Dá se říct,vždy za tím je špatná funkce tlumičů.Ale platí to za podmínky,že jsou dobrý pneu a ne nějaký šunty za pár korun.
Protáčení zadního kola je podle mě vada buďto spojky,nebo špatný válečky,nebo zasekávání polořemenice.
Tady je odkaz na video a není to jedinný,kde se zadní kolo netočí. https://www.youtube.com/watch?v=vyhdte-fvg4
Pro info,když jsem kupoval majdu,tak se kolo taky protáčelo.Bejvalej majitel říkal,že je to normální.Po demontáži jsem zjistil,že spojka byla na hadry.

Re: Yamaha 500 T-max

27 říj 2015, 12:29

Spojka nemá s variátorem nic společného. Tahá se v oleji, a ten vždycky klade odpor v té spojce, ta spojka i venku v ruce klade dost odpor. Ale to je věčné téma... Stejně jako spotreba na pcx a klepáni řídítek... Jo a ten na videu bude nejakej tuningar takže v serii to nabude mi. Je možný ze s lehčíma valeckama ve spojce to nedela.

Ted jsem kamarádovy měnil žárovky na 530ce, zameril jsem se na kolo, to se točí. Takže podle vás má ten skútr v hajzlu spojku a varec. Má najeto 12k, z toho 6 s overalkitem.

Re: Yamaha 500 T-max

27 říj 2015, 22:01

Kolo se na Tmaxu běžně točí. Jde zastavit rukou - Tom má pravdu o unášení olejem.
Pokud chce někdo Tmaxe srovnávat s něčím jiným měl by si nastudovat konstrukci!
Osekání gumy může způsobit více věcí - ne jen špatné tlumiče (např. brždění,zátěž)
Jinak vítám nové majitele a snad konečně dáme nějaký pořádný srazík.
Ahoj Dušan.

Re: Yamaha 500 T-max

27 říj 2015, 23:40

Takže se po dnešku hlásím mezi vás.
Ale popořadě. Původně jsem pošilhával po X-maxu 400, toho jsem si ale projel před 3 týdny a docela mě zaskočilo, že mi připadal docela línej - hmotnost stejná jak u T-maxe, ale o třetinu menší výkon a krouták. Takže do nejužšího výběru postoupilo Piaggio 350 a T-max 500 (530 je zatím neúnosně drahej). Piaggio jsem okouknul minulej víkend v jednom bazaru v Brně, nelíbilo se mi ale tvrdý sedlo, opěrka za sedlem řidiče zavazela a tlačila, posez měla Beverly jak "na záchodě", podvozek tvrdej... Takže volba byla jasná, T-max.
Mám rok 2009, od 1. majitele koup. v ČR, veškerá dokumentace vč. příručky, servisky a faktur za servis, všechny klíče. Technicky se mi zdá v perfektním stavu, kluzáky vidlí suché, předek při propružení pěkně pomalu vyjede nahoru a neskáče, gumy mají najeto 1000 km, baterie je koupená v květnu. Motor ševelí jak květina - bouska.t mě upozornil na hlučnost ale ševelí krásně potichu, přál bych vám poslechnout si motor Ducati, pak pochopíte význam slova mechanická hlučnost :D Díky dalším radám jsem se zaměřil na unášení zadního kola na stojánku, po studeným startu se otáčelo, ale po minutě nebo dvou, kdy člověk uchem zaznamenal pokles otáček díky ohřátí motoru, se kolo otáčet přestalo.
Teď k těm neduhům, docela jsem majiteli vyčetl, že takhle si stav bez škrábanečku nepředstavuju ani náhodou. Spodní kapota napravo pod podlahou je zboku silně doškrábaná od obrubníku nebo kroví čeho, jedna výfuková trubka je na nejnižším místě promáčklá, asi se někde chytil břichem o kámen, zadní kapoty okolo sedla jsou hrozně ošoupaný od bot, jezdil na tom s manželkou. Taky okolo sedla, nádrže a spínací skříňky je to silně ošoupaný+drobný škrábance. Prakticky hodinu jsem pořád přemýšlel, jestli jo nebo ne, ale nakonec převážil technickej stav a vzal jsem ho, i za cenu že asi nechám ty 3 plasty včetně madel okolo sedla přelakovat, jsem puntičkář a tohle by mi asi vadilo pořád.
Jízda mě nadchla, brzdí to úplně jak velká motorka, podvozek je stabilní, motor pěkně živej. Domů jsem po skoro 400 km přijel úplně promrzlej a totálně KO, otlačená prdel a z turbulencí větru mi hučí v uších ještě teď. Ale obrovský překvapení spotřeba, těsně před Prahou jsem natankoval doplna, cestou jsem dotankoval 5L a v Kroměříži znovu doplna 8,84L, trip ukazoval 300,2 km a spotřeba vychází 4,61 L, přitom z Ústí až do Brna proti silnýmu větru, až od Vyškova bylo bezvětří anebo vítr v zádech. Celou dobu jsem jel těch 120-130 okolo 5500 ot., takže jsem fakt spokojenej, čekal jsem že pod 5L se nedostanu. Tím pádem věřím tomu, že při normálním dojíždění do práce v koloně aut 90-100 km/h tipuju že to veme malinko přes 4L.
A ted dotaz - vdadu za sedlem je origo držák kufru, za sedlem drží na 3 šroubech. Jak to je origo, jsou v té kapotě nějaký záslepky, anebo to v servisu kvůli montáži držáku provrtali? Majitel mi řekl že to koupil už s namontovaným kufrem že neví... Držák i s kufrem půjde hned pryč, příšerně to skůtra hyzdí, bojím se ale, že mi tam zůstanou 3 díry v kapotáži. Zítra za světla se na to podívám a budu snad chytřejší.
Odeslat odpověď