Takže se po dnešku hlásím mezi vás.
Ale popořadě. Původně jsem pošilhával po X-maxu 400, toho jsem si ale projel před 3 týdny a docela mě zaskočilo, že mi připadal docela línej - hmotnost stejná jak u T-maxe, ale o třetinu menší výkon a krouták. Takže do nejužšího výběru postoupilo Piaggio 350 a T-max 500 (530 je zatím neúnosně drahej). Piaggio jsem okouknul minulej víkend v jednom bazaru v Brně, nelíbilo se mi ale tvrdý sedlo, opěrka za sedlem řidiče zavazela a tlačila, posez měla Beverly jak "na záchodě", podvozek tvrdej... Takže volba byla jasná, T-max.
Mám rok 2009, od 1. majitele koup. v ČR, veškerá dokumentace vč. příručky, servisky a faktur za servis, všechny klíče. Technicky se mi zdá v perfektním stavu, kluzáky vidlí suché, předek při propružení pěkně pomalu vyjede nahoru a neskáče, gumy mají najeto 1000 km, baterie je koupená v květnu. Motor ševelí jak květina - bouska.t mě upozornil na hlučnost ale ševelí krásně potichu, přál bych vám poslechnout si motor Ducati, pak pochopíte význam slova mechanická hlučnost
Díky dalším radám jsem se zaměřil na unášení zadního kola na stojánku, po studeným startu se otáčelo, ale po minutě nebo dvou, kdy člověk uchem zaznamenal pokles otáček díky ohřátí motoru, se kolo otáčet přestalo.
Teď k těm neduhům, docela jsem majiteli vyčetl, že takhle si stav bez škrábanečku nepředstavuju ani náhodou. Spodní kapota napravo pod podlahou je zboku silně doškrábaná od obrubníku nebo kroví čeho, jedna výfuková trubka je na nejnižším místě promáčklá, asi se někde chytil břichem o kámen, zadní kapoty okolo sedla jsou hrozně ošoupaný od bot, jezdil na tom s manželkou. Taky okolo sedla, nádrže a spínací skříňky je to silně ošoupaný+drobný škrábance. Prakticky hodinu jsem pořád přemýšlel, jestli jo nebo ne, ale nakonec převážil technickej stav a vzal jsem ho, i za cenu že asi nechám ty 3 plasty včetně madel okolo sedla přelakovat, jsem puntičkář a tohle by mi asi vadilo pořád.
Jízda mě nadchla, brzdí to úplně jak velká motorka, podvozek je stabilní, motor pěkně živej. Domů jsem po skoro 400 km přijel úplně promrzlej a totálně KO, otlačená prdel a z turbulencí větru mi hučí v uších ještě teď. Ale obrovský překvapení spotřeba, těsně před Prahou jsem natankoval doplna, cestou jsem dotankoval 5L a v Kroměříži znovu doplna 8,84L, trip ukazoval 300,2 km a spotřeba vychází 4,61 L, přitom z Ústí až do Brna proti silnýmu větru, až od Vyškova bylo bezvětří anebo vítr v zádech. Celou dobu jsem jel těch 120-130 okolo 5500 ot., takže jsem fakt spokojenej, čekal jsem že pod 5L se nedostanu. Tím pádem věřím tomu, že při normálním dojíždění do práce v koloně aut 90-100 km/h tipuju že to veme malinko přes 4L.
A ted dotaz - vdadu za sedlem je origo držák kufru, za sedlem drží na 3 šroubech. Jak to je origo, jsou v té kapotě nějaký záslepky, anebo to v servisu kvůli montáži držáku provrtali? Majitel mi řekl že to koupil už s namontovaným kufrem že neví... Držák i s kufrem půjde hned pryč, příšerně to skůtra hyzdí, bojím se ale, že mi tam zůstanou 3 díry v kapotáži. Zítra za světla se na to podívám a budu snad chytřejší.