Diskuze o skútrech nějvětších objemů.
Odeslat odpověď

Re: Yamaha 500 T-max

18 zář 2014, 18:46

Není to jen u tmaxu.Benzín na sebe váže vodu takže 5 let starý benzín té vody obsahuje velké množství a voda dělá co-korozi.No a pokud je čerpadlo na suchu taky špatně.Prostě by ho chtělo nějak nakonzervovat,ale to se týká všech částí motocyklu.Takže řešení jen jedno-jezdit.

[Vymazáno]

19 zář 2014, 07:45

Tento příspěvek již byl smazán kým HonzaR v 19 zář 2014, 08:52.

Re: Yamaha 500 T-max

19 zář 2014, 11:04

bouska.t píše:Majitele t-maxu 2001... KOLIK MATE VODÍTEK VE VARIATORU???


Ahoj,

právě mám rozděláno a mám 4, což asi značí nějaký jiný než originální variátor. Podle servisní příručky by jich mělo být 8, stejně jako válečků

Re: Yamaha 500 T-max

19 zář 2014, 12:16

HonzaR píše:Ahoj, zeptal bych se - palivové čerpadlo u T-maxu je nějak citlivé na dlouhodobou nečinnost? Např. když je stroj odstaven na 4-5 let zcela mimo provoz, může se tím čerpadlo poškodit?


- ja mam skusenosť , že po 2 rokoch nepoužívania auta / bolo aj málo benzínu v nadrži/ čerpadlo nefungovalo- zatuhlo . Nedalo sa ani rozbehať - musel som kupit nové.
myslím , že aj keby tam benzín bol , nešlo by takisto

Re: Yamaha 500 T-max

19 zář 2014, 14:05

Pokud tam byl benzín s biosložkou, je to více než pravděpodobné :?

Re: Yamaha 500 T-max

20 zář 2014, 07:11

Ja mam taky 4 a dalsi dva temaxy co jsem videl mely taky 4. Ale v servisce a na parts depu jich je 8. Obednal jsem si čtyři voditka a ejhle oni jsou poloviční jak ty co tam jsou. Kdyz koukám na net tak 80% tmaxu ma taky 4. Vůbec nemam tušení jak sehnat ty voditka když nevím co to je, mam je hrozně vybydlený a už jsou i slyšet.

Re: Yamaha 500 T-max

20 zář 2014, 07:13

balw píše:
bouska.t píše:Majitele t-maxu 2001... KOLIK MATE VODÍTEK VE VARIATORU???


Ahoj,

právě mám rozděláno a mám 4, což asi značí nějaký jiný než originální variátor. Podle servisní příručky by jich mělo být 8, stejně jako válečků
Ja mam taky 4 a dalsi dva temaxy co jsem videl mely taky 4. Ale v servisce a na parts depu jich je 8. Obednal jsem si čtyři voditka a ejhle oni jsou poloviční jak ty co tam jsou. Kdyz koukám na net tak 80% tmaxu ma taky 4. Vůbec nemam tušení jak sehnat ty voditka když nevím co to je, mam je hrozně vybydlený a už jsou i slyšet

Re: Yamaha 500 T-max

20 zář 2014, 08:35

HonzaR píše:Ahoj, zeptal bych se - palivové čerpadlo u T-maxu je nějak citlivé na dlouhodobou nečinnost? Např. když je stroj odstaven na 4-5 let zcela mimo provoz, může se tím čerpadlo poškodit?


Koukám, že koketuješ s myšlenkou Tmax, Bravo :!: :!:

Re: Yamaha 500 T-max

20 zář 2014, 10:26

Kdyby někdo chtěl, mám jednoho na prodej :-) Rok 2001, najeto 45tis., nyní po kontrole variátoru a výměně válečků, oleje, filtrů, chladící kapaliny, po GO předních vidlic (nové vodítka, gufera, olej). Tmavě modrá metalíza, super stav. Více info v SZ, ať nejsme offtopic.

Re: Yamaha 500 T-max

02 lis 2014, 16:15

Technicky dotaz: Podívejte se mi na zadni tlumic a reknete mi prosím odkut se vytahuje kdyz pruzi? Od zadního kola nebo od předního?

Re: Yamaha 500 T-max

08 lis 2014, 23:49

Ukončení první T-max sezóny 2014
Sezóna 2014 byla dlouhá i když poměrně krátká. Začala 9.3.2014 a 8.11.2014 končí. Najel jsem 19444km a projel 13 zemí Evropy z toho některé i 3x, projel 931 Litrů benzínu při průměrné spotřebě 4,8L/100km a 179 korunách na 100Km, vypudil 2150Kg co2, tankoval 75x, spotřeboval jednu a půl zadní pneumatiky, jednu pření, 6x měnil olej, Jendou zavařoval plast, 6x ho zvedal ze země, 2x brodil řeku, opotřeboval jeden řemen a 8 válečků s vodítky. Se skůtrem jsem spokojen a minimálně další sezónu u mě setrvá ale nic není tak růžové jak vypadá, také má své mouchy které mě dělají vrásky na čele.

V prvé řadě bych vytkl klady. Nato jaké má skůtr zaměření, je velice pohodlný, nohy si při své výšce propnu, je velmi dobře ovladatelný a v rychlých zatáčkách je stabilní, kroutí se jen minimálně s motorem a jeho výkonem, projevem jsem taktéž spokojen a nemám potřebu navyšovat. Když motorkář nevyužívá výkonnostního rozdílu není problém se ho džet, skůtr to dovolí a nezkouší se řidiče zabít. Při porovnání s jinými T-maxi (500) ten můj jel vždy o něco víc asi to bude výfukem, Knkem a eger ventilem kterej tam není. Jel jsem na maxi skůtrech konkurence (GP800, SW600, C650GT, X9, Nexus, BG650) ale žádný nedosahoval tak dobré ovladatelnosti a lehkosti v řízení snad jen T-Max 530. Je to těžké vysvětlovat člověk se musí projed. Také musím vyzdvihnout brzdy které jsou excelentní nato že má "pouze" jeden kotouč. Koupil jsem nastavitelné brzdové páčky abych si neublížil protože zadní brzda brzdí moc motorkově. Další klad je jeho jméno a historie když se řekne T-Max tak to jméno má ve skůtr světě silu a význam.

Ted to smutnější, zápory. Tou nejhlavnější je "zabití" jeho vlastností při jizdě ve dvou nebo s bagáží na dovolenou. Skůtr NEMÁ nastavitelný zadní tlumič a skůtr je prostě při zatížení moc nízko. Také jsem v Albáníí zjistil že se při své světlé výšce hodí spíše na sportovní jizdu než na OFF-Road. Další věc je že nemá moc velký zavazadlový prostor a přední přihrádka je taky spíš jen na okrasu. Jeho stáři je na vzhledu už vidět, jeho kulaté tvary nesou dnes moc hezké. Škoda je že skůtr nemá 15ky kola mohl být ještě pohodlnější a jistější. Další věc je že ve vysokých nadmořský výškách má výkonu asi jako PCX ale tenhle propad přichází na každého skůtra v kopci ve velkých výškách. Další věc je že náhradní díly nejsou úplně levný.
Co mě čeká a nemine je že přes zimu půjde do nového kabátu. Dostane nové pneumatiky Michelin Power Pure, nový řemen Polini, do výfuku Akrapovič je potřeba dat novou vatu která vylítala ven, posledních 2500 kilometrů mám vytlučená ložiska v řízení, ložiska kol a variátoru, také nová spojka. Nechám ultrazvukem vyčistit karburátory a poté nechám naladit.

Co jsem doladil je osvětlení kufru, přidal jsem led pásky protože světluška co tam je nevydává moc světla, koupil jsem vyhřívané hefty pro zlepšení pohodlí. Koupil jsme kvalitní čínské brzdové páčky potom co mi skůtr spadl a jedna se zlomila a také protože sem pořeboval přesněji dávkovat brzdný účinek.

Moje sezóna ale nekončí ba naopak začíná sezóna X9 180 Amalfi než zase přijde jaro a sním nový desing společně s novým dobrodružstvím. T-maxářum a T-maxům !ZDAR!

Foto: http://bouskat.rajce.idnes.cz/
Video: https://www.youtube.com/user/TTBouska/f ... _as=public

Re: Yamaha 500 T-max

09 lis 2014, 09:42

bouska.t píše:Také jsem v Albáníí zjistil že se při své světlé výšce hodí spíše na sportovní jizdu než na OFF-Road.

No, nemusel si tam chodit aby si to zistil, stacilo sa spytat tu na fore :D Samozrejme len podpichujem, dobre zhodnotenie sezony a skutra. Inak striekackove motory budu mat asi menej citelny vykonovy prepad v nadmorskych vyskach, kedze elektronika toto do istej miery kompenzuje upravou zmesi na rozdiel od konstantnych nastaveni karburatora.

Re: Yamaha 500 T-max

09 lis 2014, 16:44

To je fakt, tohle bude vysada jen karburátorových skútru. Ale propad je obrovsky.

Re: Yamaha 500 T-max

09 lis 2014, 18:37

Viděl jsem videa z motovýletů a nádhera. Neplanuješ napsat i cestopisy, případně i s mapkou kudy jste jeli? Jestli už si tak neučinil :) jinak skůtr krásný, jednou mi snad bude taky nějaký tmax 530 stát v garáži ;-)

Re: Yamaha 500 T-max

09 lis 2014, 20:00

Cestopisy budou taky. Asi vzniknou při dlouhých zimních večerech společně s mapkou strasy.
Odeslat odpověď